Pagina 5 van 6
Geplaatst: di 3 nov, 2009 23:25
door SaXoKe
een 2cv met injectie????
leuk gevonden!
de 2cv ziet er ook mooi uit!!!
succes met de werkzaamheden!
Geplaatst: wo 4 nov, 2009 10:56
door backfire
Ijsvorming zal nog wel meevallen, kitkar doet het ook goed zonder dit tussenstuk.
Ik zou persoonlijk niet voor krimpkous gaan om je kabelboom mee in te pakken, dat lijkt mooi, maar wordt erg snel hard door de warmte onder de kap en gaat daardoor breken. Ga dan voor een mooie sok, die zijn er in diverse maten te verkrijgen. Zelf maak ik gebruik van een soort flexibele sok, de kabelboom van mijn motor is daar ook mee gemaakt en dat spul is erg sterk en heeeeeeeel makkelijk om je draadboom van te maken. Uiteinden stukkje krimkous en eventueel laatste stukje met zelvulvaniserende tape of van die speciale stoffen tape voor auto's
PS je bent goed bezig.
Geplaatst: wo 4 nov, 2009 14:26
door AZL57
Ik had een keer ijsvorming tijdens nevelig weer, hoesje ervoor en het probleem was weg.
Geplaatst: wo 4 nov, 2009 15:27
door André Post
Wat voor pomp ga je gebruiken?
Geplaatst: wo 4 nov, 2009 19:31
door joost2cv
Ziet er veelbelovend uit, ik ben heel benieuwd hoe rustig/netjes straks de motor draait??
Geplaatst: wo 4 nov, 2009 19:32
door ArneBrys
Ik ga een inline walbro injectiepomp gebruiken.
Deze is eigenlijk te zwaar voor mijn toepassing maar het is niet al te gemakkelijk om lichte inline injectie pompen te vinden aangezien de meeste wagens de pomp in de tank hebben steken. Door echter een benzinedruk regelaar te gebruiken die dit een hoog genoeg debiet aankan zou hier geen probleem mogen zijn. Alleen gaat er meer benzine via de retour leiding terug vloeien.
Geplaatst: wo 9 dec, 2009 21:04
door ArneBrys
Het is weer een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb gepost ivm mijn injectiesysteem maar ik heb niet stil gezeten.
Ik heb een bevestigingsplaat gemaakt voor de benzinepomp en pre-filter.
Deze plaat komt op trillingdempers te staan tegen de achterkant van het chassis onder de achteras (bij een wheels chassis is dit recht).
Dit is nu tezamen met een set motorbeplating weggebracht om te zandstralen en poederlakken.
Ik heb ook nog een afsluitplaat gemaakt die in de plaats van de benzine pomp komt te staan.
Als laatste heb ik vandaag ook nog een flens binnengekregen die ik heb laten frezen om het gaskleppenhuis op een propere manier op het spruitstuk te kunnen monteren op een manier dat ik nog altijd kan gebruik maken van de idle air control klep die in het gaskeppenhuis zit.
Normaal heb ik dit weekend of ergens volgende week tijd om een ander versnellingsbak te gaan halen (synchro van de 3e heeft zijn beste tijd gehad) en kan ik beginnen met de benzineleidingen.
Geplaatst: wo 9 dec, 2009 23:55
door backfire
Mooi werk zo.
Geplaatst: do 10 dec, 2009 20:56
door joe_catchou
goe bezig Arne is er nog genoeg tijd voor Tinne .
dat ge geen ruzie krijgt in uw huishouden he hahahaha
Geplaatst: do 10 dec, 2009 22:30
door SamClukkers
Mooi, mooi!
Geplaatst: do 10 dec, 2009 22:49
door ArneBrys
joe_catchou schreef:goe bezig Arne is er nog genoeg tijd voor Tinne .
dat ge geen ruzie krijgt in uw huishouden he hahahaha
Dat lukt wel, ik mag wel niet meer ieder weekend in de garage doorbrengen
.
Vanavond heb ik me nog eens bezig gehouden met een tankvlotter aan te passen. Met de originele zijn 2 problemen.
- Er moet een 2e leiding aansluiting zijn naar de tank voor de retour leiding.
- De diameter van de originele aanzuigleiding is te klein.
Na wat hardsolderen is dit het resultaat.
Geplaatst: za 12 dec, 2009 00:18
door joe_catchou
fix in 1x de vlotter meter voor de benzine meter .
wat er juist moet gebeuren moet je even aan mathias vragen .
die weet wat je juist moet doen , of je moest het zelf al weten natuurlijk .
was iets met die verbinding waar die vlotter overschuift .
Geplaatst: di 15 dec, 2009 22:48
door joost2cv
Vakwerk
Al mooi om naar te kijken
nog voor dat het uiteindelijk werkt.
Succes
Geplaatst: wo 4 aug, 2010 16:01
door ArneBrys
Ik heb al even niets meer laten weten maar ondertussen draait de motor op het elektronische injectie systeem.
Het afwerken ging beter dan verwacht en de tijd dat ik er op voorhand had ingestoken om alles uit te denken heeft gerendeerd.
Hier zijn nog enkele foto's.
Benzinetank met de aangepaste vlotter.
Deze zit er omgekeerd in aangezien de fittings die erop gebraseerd zijn er enkel in die richting gingen oppassen en de leidigen door ge "goot" in de tank moeten lopen.
Ik heb ervoor gekozen om de benzineleidingen door het chassis te laten lopen (met een wheels chassis gaat dit gemakkelijk). Vooraan zijn er vaste koppelingen vanwaar flexibele leidingen naar de filter en regulator vertrekken.
Achteraan zitten de benzinepomp en prefilter gemonteerd op trillingsdempers om trillingen en geluid tegen te gaan.
Nog enkele overzicht fotos van alles gemonteerd (verwarming is wel nog niet opnieuw aangesloten). De luchtfilter is iets naar achter en onder gebracht zodat er plaats genoeg was voor het gaskleppenhuis en de leidingen. Verder is er ook nog een "turbo"
buis geplaatst waardoor er steeds frisse lucht van buiten wordt aangezogen.
Ik heb nog een kort filmpje online gezet waar je kan zien dat die weldegelijk draait. Op dit filmpje weliswaar nog niet optimaal aangezien de motor koud is en de afstelling nog niet optimaal was. Dit is nu echter een pak beter.
http://www.youtube.com/watch?v=ItEj3JwxAhI
Nu moet ik de injectie nog wel wat verder finetune maar in de grote lijnen lijkt alles redelijk goed te werken.
Verder komt er nog een beschermingsplaat onder de benzine tank om de benzine pomp etc iets beter te beschermen. Ook vooraan komt er nog een carter beschermplaat.
Geplaatst: wo 4 aug, 2010 17:30
door OnsEendje2
Indrukwekkend
Heb je al gegevens / ervaring over het verschil in de praktijk?