A-campertje - en we gaan weer door!
Zozo, na een weekje bloed zweet en tranen eindelijk de linker wielkast afgerond! De menie en de tectyl staan nu te drogen, dus morgen kan hij weer naar buiten. Heeft mn moeder haar garage weer terug
Hier wat foto's:
van binnen;
De plaat die ik op de plek van het reservewiel er in heb gelast word dubbel zoals je hieronder zien kunt:
Dit omdat ik tussen de twee voorste draagbalken een lange schuiflade wil maken voor gereedschap e.d. Door de reservewielklep dan open te maken kun je bij de lade zonder dat je een groot gat naar binnen maakt.
Nog even een foto van toen ik het niet meer zag zitten :
Volgende week gaat de slijptol in de rechter wielkast. De tank is dan nog het enige probleem, maar daar heb ik al iets op verzonnen.
Hier wat foto's:
van binnen;
De plaat die ik op de plek van het reservewiel er in heb gelast word dubbel zoals je hieronder zien kunt:
Dit omdat ik tussen de twee voorste draagbalken een lange schuiflade wil maken voor gereedschap e.d. Door de reservewielklep dan open te maken kun je bij de lade zonder dat je een groot gat naar binnen maakt.
Nog even een foto van toen ik het niet meer zag zitten :
Volgende week gaat de slijptol in de rechter wielkast. De tank is dan nog het enige probleem, maar daar heb ik al iets op verzonnen.
Vandaag begonnen met het verlagen van de benzinetank!
De steunbalk hieronder heb ik maar even uit de weg genomen, met name omdat hij het niet waard is steunbalk te heten:
En hieronder dan even een test-fit van de benzinetank. Ik snap nog steeds niet dat citroen die wielkasten destijds met de aca zo idioot hoog hebben gehouden Aan deze kant kan hij dus binnenkort ook 27cm naar benee! Lekker weer de zaag er in!!!
De steunbalk hieronder heb ik maar even uit de weg genomen, met name omdat hij het niet waard is steunbalk te heten:
En hieronder dan even een test-fit van de benzinetank. Ik snap nog steeds niet dat citroen die wielkasten destijds met de aca zo idioot hoog hebben gehouden Aan deze kant kan hij dus binnenkort ook 27cm naar benee! Lekker weer de zaag er in!!!
Ja, dat zou ook wel lekker zijn maar ik heb er zelfs aan gedacht om een kleinere te nemen, om zo veel mogelijk binnenruimte te creëren!
Ik heb nu zelfs maar anderhalve cm speling boven de tank bij het verlagen van mijn wielkasten (exclusief vlotter e.d.) dus erg veel groter mag hij ook niet worden.
Ik denk overigens dat ik een leger-jerry can op het rechter achterdeurtje monteer voor extra benzine.
Ik heb nu zelfs maar anderhalve cm speling boven de tank bij het verlagen van mijn wielkasten (exclusief vlotter e.d.) dus erg veel groter mag hij ook niet worden.
Ik denk overigens dat ik een leger-jerry can op het rechter achterdeurtje monteer voor extra benzine.
En natuurlijk nog vulopening, die moet worden verlaagd. Ik had gelukkig nog mijn linker achterscherm bewaard dus daar kon ik mooi drie ribbels uit halen:
Originele tank klep:
Hup, de zaag er in! Mijn favo bezigheid
Netjes aftekenen
Nog een half uurtje 'pas' maken
En lassen maar!
Morgen nog even verder aflassen en plamuren, maar al zeg ik het zelf, vergeleken met het geklei aan de buitenkant vind ik m toch aardig gelukt!
Originele tank klep:
Hup, de zaag er in! Mijn favo bezigheid
Netjes aftekenen
Nog een half uurtje 'pas' maken
En lassen maar!
Morgen nog even verder aflassen en plamuren, maar al zeg ik het zelf, vergeleken met het geklei aan de buitenkant vind ik m toch aardig gelukt!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ach, een roze jerrycan met een rood hartje erop zal 't goed doen bij je vriending
Ik heb trouwens verder totaal géén verstand van AK´s, maar kan me idd niet voorstellen dat ze die tank zo hoog zetten terwijl ze inhoud kunnen winnen door m lager te plaatsen... maw, weet je echt wel zeker dattie past? Zou nogal lullig zijn als je met de eerste keer inveren opeens een kapotte tank hebt :p
Je ingelaste stukje ziet er inderdaad wel heel mooi uit!!
Ik heb trouwens verder totaal géén verstand van AK´s, maar kan me idd niet voorstellen dat ze die tank zo hoog zetten terwijl ze inhoud kunnen winnen door m lager te plaatsen... maw, weet je echt wel zeker dattie past? Zou nogal lullig zijn als je met de eerste keer inveren opeens een kapotte tank hebt :p
Je ingelaste stukje ziet er inderdaad wel heel mooi uit!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Wat Siemen zegt is inderdaad waar, de balk onder je vloer loopt gewoon door. Maar de tank zit nu nog zo'n 10cm hoger dan het chassis, dus de grond zal hij niet raken!
De reden dat de wielkast verder zo hoog is is omdat bij een AK en alle andere bestel-types het reservewiel ook onder de wielkast zit,waardoor de wielkast dus op zijn minst net zo hoog is als één wiel.
Zometeen nog even plamuren en aflakken zodat hij vanavond in ieder geval weer voor een weekje naar buiten kan!
De reden dat de wielkast verder zo hoog is is omdat bij een AK en alle andere bestel-types het reservewiel ook onder de wielkast zit,waardoor de wielkast dus op zijn minst net zo hoog is als één wiel.
Zometeen nog even plamuren en aflakken zodat hij vanavond in ieder geval weer voor een weekje naar buiten kan!
Legergroen met zwarte chevrons lijkt me wel een mooie combinatie...Rossero schreef:Ik heb ook nagedacht over een leger-thema over de hele auto heen. Maar dat was weer iets té.
Ik weet ook nog niet of ik de tank dan groen houd of juist een opvallende felle kleur.
Minder stoer maar des te opvallender!
Vandaag weer lekker aan het hakken en zagen geweest, dit keer moest de linker kant het ontgelden:
Daarnaast ook nog productief bezig geweest! Ik had vorige week een zeer goedkoop amateuristisch kantbakje op de kop getikt, maximaal 1mm plaatstaal (ideaal dus). Nu vandaag met een paar oude dakdragers er een mooi en stevig geheel van gemaakt en het werkt 'prima'! Echt een aanrader als je zelf plaatstaal wil buigen maar geen honderden euro's uit wil geven en niet veeleisend bent:
Daarnaast ook nog productief bezig geweest! Ik had vorige week een zeer goedkoop amateuristisch kantbakje op de kop getikt, maximaal 1mm plaatstaal (ideaal dus). Nu vandaag met een paar oude dakdragers er een mooi en stevig geheel van gemaakt en het werkt 'prima'! Echt een aanrader als je zelf plaatstaal wil buigen maar geen honderden euro's uit wil geven en niet veeleisend bent: