Pagina 5 van 26

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 13:43
door Punky
Heb net wat gebeld. En bij ons in de buurt betaal ik 39,- per liter 1k industrielak. Bij de Verfdump in 's-Hertogenbosch 35,- de liter.

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 13:46
door dyane_maniac
prijzig, ik betaalde iets van 18 euro / 1/2 liter voor kwastbare autolak

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 14:15
door WillemT
Gave wagen Dolf!

Een Ami staat ook nog op mijn verlanglijst, maar ik kan mijn special en AK niet missen. En drie is teveel (zegt mijn vriendin...).

Ik zou gaan voor de beige leger variant overigens. Succes ermee!

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 14:35
door Yannick
Het feit dat de A-stijl naar buiten getrokken wordt ligt vaker aan de stijl zelf dan aan het deurscharnier. Die stijlen rotten vaak langs binnen weg. Ik vermoed dat er water via de dakranden, langs het voorruitframe naar onder loopt.

In ieder geval een grote k*tbak om te restaureren of om de vloerplaten/dorpels van te vervangen. Om nog maar te zwijgen van het dak... Wel een fijne rijwagen :wink:



Yannick

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 15:16
door 2cvfreak
Tom Duckpower schreef:
dyane_maniac schreef: laat de lak wel los als ik er met iets op kras.
das raar... :shock: gebeurt bij mij nooit..! :lol:
:wink:


als ik tussen de door jou genoemde kleuren moet kiezen zeg leger groen,

maar dan nog wel een beetje Cutomizen... ( maar dat gebeurt sowiezo wel geloof ik :wink: )

Geplaatst: vr 14 aug, 2009 17:12
door Bertje Beige
Ik heb mijn Eend ca. 6 jaar geleden gerold met Sikkens Yachtlak, koste (meen ik) 21 euro/075 ltr.
Het witte is nog steeds prachtig, glimt zelfs nog alleen het rode is hopeloos, maar dat komt omdat rood een hopeloze kleur is.... :cry:
Spul vloeit prachtig en is duurzaam!

Geplaatst: za 15 aug, 2009 09:14
door Eminence Grise
ik meen ergens gelezen te hebben (dit forum?) dat als je verft bij warm weer en Owatrol bij de verf doet deze goed uitvloeit en een prima resultaat geeft..

Geplaatst: za 15 aug, 2009 19:49
door AZL57
vloeit niet alle verf goed uit in wam weer?

Geplaatst: za 15 aug, 2009 20:29
door backfire
Nee zeker 2k kan problemen geven, vaak heb je vertragers daarvoor.

Geplaatst: za 15 aug, 2009 22:11
door Bull Frog Bleu
Zoek eens op ephifanes....of hoe je het ook maar schrijft, en is nog betaalbaar ook.

Is een bootlak en kennis met een vw T3 bus heeft het gebruikt nadat ik hem had gewezen op een verbluffend resultaat op een citroen HY.

En gewoon met vachtroller!! super strak resultaat. hij krijgt vaak de opmerking ''Dat is mooi gespoten!"

Succes

Geplaatst: zo 16 aug, 2009 00:15
door Punky
Ik ga alle opties eens bekijken.

vandaag met de auto in de avond gereden en blijkt de snelheidsmeter geen verlichting te hebben. De Ami heeft in November vorig jaar een APK gehad, maar hoe die daar doorheen gekomen is, is mij een grote vraag. Ik heb al genoeg afkeurpunten/verbeterpunten. Dus we sleutelen nog even verder.

De remmen werken ook apart. Na 1x trappen remt hij af en voelt het pedaal wel hard, ma na een keeer pompen pakt hij hem hoger op en is de remkracht beter. Kan dit liggen aan: Versleten remschijven/blokken, Oude LHM of versleten remcilinders achter. De achteremmen remmen trouwens goed mee (dit is duidelijk merkbaar). Hij lekt nergens LHM. Ook trilt de rem wat, alsof de schijven krom zijn.

Geplaatst: zo 16 aug, 2009 08:31
door supercees
Punky schreef: vandaag met de auto in de avond gereden en blijkt de snelheidsmeter geen verlichting te hebben.
dat heb ik met vrij veel auto's gehad, is nooit gezien met de apk.

en over de diverse afkeurpunten: de mercedes die ik geruild heb tegen de thunderbird bleek voor de nieuwe apk een hele lange lijst afkeurpunten te hebben, terwijl ik bij de vorige apk alleen de achterremschijven moest vervangen. het scheelt echt enorm per apk-keurmeester hoe streng er gekeken wordt.

Geplaatst: zo 16 aug, 2009 11:23
door backfire
Als je paar keer pompt en hij is harden dan is je hoofdremcilinder versleten, of de achterremmen afstellen.

Verder is het zo wie zo goed idee om de lhm te vervangen.

trillen komt inderdaad meestal door een kromme schijf. Opties, deze afdraaien (voordeel is dat bij deze de spanning er al uit is) of nieuwe halen.

Geplaatst: zo 16 aug, 2009 19:22
door 2cv6ke
ve succes met de restauratie van de ami

Geplaatst: zo 16 aug, 2009 21:50
door Punky
backfire schreef:Als je paar keer pompt en hij is harden dan is je hoofdremcilinder versleten, of de achterremmen afstellen.

Verder is het zo wie zo goed idee om de lhm te vervangen.

trillen komt inderdaad meestal door een kromme schijf. Opties, deze afdraaien (voordeel is dat bij deze de spanning er al uit is) of nieuwe halen.
Thanks gaan we daar ook eens werk van maken. Maar eerst zorgen dat er plek komt in de garage voor een dergelijke klus en de paintjob-klus afmaken.