Nieuw blok voor Ami 8 Break.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Die zwarte ringen zijn voor het kleppendeksel tussen de grote metalen ring onder de moer en het deksel bij het oude type,
de kleine metalen ringetjes denk ik voor onder de kopbouten.
de kleine metalen ringetjes denk ik voor onder de kopbouten.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
Die kleine koperkleurige ringen zijn voor onder de kopbouten.backfire schreef:volgens mij zijn de kleine ringen ook voor de olieleiding.
Origineel zit er onder de onderste kopbout een dikkere ring, en onder de bovenste 2 kopbouten de dunne ring.
De olieleiding ringen zijn die 2 die met elkaar verbonden zijn.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Klopt voor de olieleiding zijn die ringen die aan mekaar zitten. Ik had al zo'n vermoedde dat die andere voor de kopbouten waren. Maar zat dus met die afwijkende dikte. Ik gebruik dus maar de oude bij de montage. Die zien er nog goed uit.
Die papieren pakkingen en die 2 dikke zwarte rubber ringen kan ik dus vergeten, want die zijn voor een ander type.
Thanks weer, we gaan hem straks weer ineen steken.
Die papieren pakkingen en die 2 dikke zwarte rubber ringen kan ik dus vergeten, want die zijn voor een ander type.
Thanks weer, we gaan hem straks weer ineen steken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Op zich maakt het niet uit of je een dunnere of dikkere koperen ring bij de kopbouten gebruikt. Je kunt ze even vast aandraaien. Vloeibare pakking is echt niet nodig hier.
Ik hoef je denk niet uit te leggen dat je de cilinderkoppen er goed op moet zetten. Zodat je de klepstoterbuisjes niet in de carter kapot duwt.
Check heel goed de staat van de klepstoterbuisjes. Ik heb er eens een gereviseerde cilinderkop gehad waar er kleine haarscheurtjes in de buisjes zaten. Zodra dat warm werd ging het uitzetten en lekken. Dat heeft me echt een hele tijd gekost om te ontdekken wat de oorzaak was. Bij twijfel, nieuwe erin doen. En dan ook weer vloeibare pakking gebruiken.
Vloeibare pakking moet je ook gebruiken tussen de carterhelften. Anders gaat het gelijk lekken. En dat wil je echt niet.
Ik hoef je denk niet uit te leggen dat je de cilinderkoppen er goed op moet zetten. Zodat je de klepstoterbuisjes niet in de carter kapot duwt.
Check heel goed de staat van de klepstoterbuisjes. Ik heb er eens een gereviseerde cilinderkop gehad waar er kleine haarscheurtjes in de buisjes zaten. Zodra dat warm werd ging het uitzetten en lekken. Dat heeft me echt een hele tijd gekost om te ontdekken wat de oorzaak was. Bij twijfel, nieuwe erin doen. En dan ook weer vloeibare pakking gebruiken.
Vloeibare pakking moet je ook gebruiken tussen de carterhelften. Anders gaat het gelijk lekken. En dat wil je echt niet.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Net met P.Senior het blok een heel eind in mekaar gezet. Het monteren van het carter heeft de nodige tijd gekost, omdat de lagers telkens verkeerd zaten en de carterhelften hierdoor niet sloten. Maar na enkele malen is het dan toch gelukt. Nadien nog de cilinders ed gemonteerd en het spruitstuk. Er staat nu dus een kaal blok klaar. Van de week nog de koelplaten en de losse onderdelen monteren.
Daarna nog de remmen reviseren en monteren. Al deze onderdelen liggen ook al schoon klaar en wat klein werk zoals de uitlaat, de vandaag door P.Senior gereviseerde startmotor, etc en er kan gereden worden.
Tussendoor nog een keer helpen met de vooras revisie van de Mehari en ik hoorde al plannen voor een bigbore set. Dat zal dan ook een complete blokrevisie gaan worden. We blijven nog ff bezig.
Daarna nog de remmen reviseren en monteren. Al deze onderdelen liggen ook al schoon klaar en wat klein werk zoals de uitlaat, de vandaag door P.Senior gereviseerde startmotor, etc en er kan gereden worden.
Tussendoor nog een keer helpen met de vooras revisie van de Mehari en ik hoorde al plannen voor een bigbore set. Dat zal dan ook een complete blokrevisie gaan worden. We blijven nog ff bezig.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Petroleum truuk lijkt aardig gelukt. Rubber wordt eerst 2x zo groot, maar dit trekt later weer bij.
Door het vele werken en een sociaal leven kom ik er niet toe om de klus af te maken. Nu heb ik morgen 1 dag tijd, maar zit ik weer met een oorontsteking. Dus krom hangen lukt niet echt lekker. Schiet niet echt op dus. Mogelijk dat ik morgen wel het blok af kan maken. Die staat op de werkbank, dus hoef ik niet teveel te bukken enzo.
Maar moet morgen ook nog een spoiler ophalen voor de Peug, nog even bij wat audiozaakjes info ophalen en kijken of ik mijn eigen radio en speakers kan monteren. Daarnaast komt er misschien nog een forumlid langs. Druk dus.
Door het vele werken en een sociaal leven kom ik er niet toe om de klus af te maken. Nu heb ik morgen 1 dag tijd, maar zit ik weer met een oorontsteking. Dus krom hangen lukt niet echt lekker. Schiet niet echt op dus. Mogelijk dat ik morgen wel het blok af kan maken. Die staat op de werkbank, dus hoef ik niet teveel te bukken enzo.
Maar moet morgen ook nog een spoiler ophalen voor de Peug, nog even bij wat audiozaakjes info ophalen en kijken of ik mijn eigen radio en speakers kan monteren. Daarnaast komt er misschien nog een forumlid langs. Druk dus.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag troch wat kunnen doen. Heb de uitlaat vervangen en ben met de remklauwen en schijven bezig geweest. 1 klauw zit erop. Aan de andere kant zit de schijf erop en ligt de klauw klaar voor montage. Morgen verder.
Deadline: gisteren!!! LOL
Hij moet met nachtvlucht rijden en wil hem nog wat inrijden, dus zo snel mogelijk.
Deadline: gisteren!!! LOL
Hij moet met nachtvlucht rijden en wil hem nog wat inrijden, dus zo snel mogelijk.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!