Pagina 5 van 6

Geplaatst: di 31 aug, 2010 08:56
door Race
je kan ook eens bij de bekende kitcarbouwer uit zutphen eens kijken. Zag er daar 2 voor 100 euro (een kleine en een grote)

Geplaatst: wo 1 sep, 2010 12:34
door PJ'74
ff wat anders....
Ik zag dat er geen afdichtplaatje achter de koeltunnel zit!
(nr 6 op figuur 12 i.d. vraagbaak)
Dat plaatje waar de as doorheen steekt.
Mijn koeltunnel wordt vastgezet dmv een soort metalen strip...
Vreemd..., of is het jullie bekend dat dit vaker zo is???
Ltrszzz....

Geplaatst: wo 1 sep, 2010 12:48
door tweeceevee
Bij sommige motoren zit er inderdaad een metalen plaat voor je ontstekingshuis, en bij andere types zit er een rubberen flap die je vast zet door middel van 2 u-vormige metalen strippen, achter je oliekoeler leidingen langs en aan je ventilatorhuis.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn de A06/635 blokken voorzien van een rubber, en de am2 van een metalen plaat, maar kan mij vergissen.

Geplaatst: wo 1 sep, 2010 13:05
door PJ'74
Ok... bedankt tweeceevee!
Bij mij zit er dus maar 1 zo'n U vormige strip!
Ik zal kijken of ik nog eentje kan opsmurfen...
Het lijkt mij wel belangrijk dat alles goed vastzit.
Het valt mij zowiezo op dat er onderdelen missen zoals ringetjes e.d. en een aantal bouten.
Als ik alles weer inelkaar zet is het dan verstandig om alle bouten, moeren, ringen e.d te vervangen?
Ltrszz..

Geplaatst: wo 1 sep, 2010 13:20
door AZL57
Nee hoor tenzij ze beschadigd zijn anders kun je ze gewoon weer gebruiken.

Geplaatst: wo 1 sep, 2010 13:31
door PJ'74
Mooi... dat scheelt weer...

Update,
Heb vanochtend de bak nog van de motor gehaald om de laatste olie smurrie te verwijderen. Alle onderdelen zijn nu weer redelijk schoon!!
Ik ga nu bezig met de remmen vervangen. Daarna de brilrubbers en dan alles weer inelkaar. De renovatie gaat nu echt beginnen :wink:
Heb gelukkig geen deadline :lol:
Ltrszzz...

Geplaatst: wo 1 sep, 2010 20:00
door Bertje Beige
Jij woont in Friesland, ik ook; zo'n strip om je rubber vast te zetten kun je van mij wel krijgen!!!
Ik heb in mijn acadiane een 635 blok uit 81 gezet, en die had achter de oliekoeler een metalen plaatje en daaronder zat een klein stuk rubber, bij latere motoren kom ik alleen maar grotere rubber flappen tegen en is dat metalen plaatje vervallen!

Geplaatst: do 2 sep, 2010 14:47
door PJ'74
Dat is mooi Bertje!!
Ik kom em graag es ff bij je op halen!!( zie pm)

Heb er natuurlijk wel een foto van gemaakt.
Ik moest alles goed documenteren, toch?

Afbeelding
Toch gek dat ze er maar 1 terug gemonteerd hebben....

Nog wat voor en na foto's...das altijd leuk :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
18 oct. 2001 ?? Zal dat de fabricagedatum zijn??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik dus bezig met de remmen.
Eerst nog ff wachten op onderdelen........
Ik zal er wel een nieuw topic over openen bij remmen want ik loop vast wel weer tegen problemen aan!

Ltrszz....

Geplaatst: do 2 sep, 2010 16:20
door AZL57
inderdaad productiedatum van de drukgroep ;-)

Geplaatst: zo 5 sep, 2010 15:10
door PJ'74
Ik zag dat de "spacers"(hoe heten ze,busjes?) op de bevestigingsbouten van de bak niet gelijk zijn.

Afbeelding

Waarom zal dit zo zijn?
En zal ik het zo laten?

Geplaatst: zo 5 sep, 2010 18:45
door AZL57
Nee alleen de 2 dikke bussen en de kleine schijven. Die andere lijkt iets van een autogordel.
Onderste combinatie is de goede.

Geplaatst: di 7 sep, 2010 20:40
door bartje2212
idd van de autogordel...mis je er daar eentje?

Geplaatst: di 7 sep, 2010 22:33
door PJ'74
bartje2212 schreef:idd van de autogordel...mis je er daar eentje?
Ja dus!! :lol:

Heb ik die weer terug :D

Geplaatst: do 9 sep, 2010 22:11
door PJ'74
Ik ga binnenkort dus ook de brilrubbers vervangen. Ik heb een pakkingssetje voor de motor maar las in de vraagbaak dat de kleppendekselpakkingen vastgelijmd moeten worden.
Welke lijm gebruik ik daarvoor?
Heb ik ook nog andere vloeibare pakkingen nodig bij deze ingreep?
En zo ja... welke raden jullie me aan?
Alvast bedankt!!
PJ

Geplaatst: do 9 sep, 2010 23:05
door achtpeter
Iedere soort rubberlijm (contactlijm, Bisonkit) voldoet. Zorg er wel voor dat er geen slierten lijm onder het rubber uitsteken. Ze zouden theoretisch in het oliecircuit terecht kunnen komen en daar de restricties (kleine doorgangen) blokkeren. Je kunt er zuinig mee zijn, want de lijm heeft alleen een functie voor het monteren. Je kunt zelfs een paar likjes vet gebruiken. Als de pakking eenmaal op zijn plaats tussen kop en deksel zit, dient de lijm nergens meer voor.
Het is wel verstandig, oude lijmresten met wasbenzine of thinner uit de rand van het kleppendeksel te poetsen voor je de nieuwe pakkingen inplakt.