Pagina 5 van 8
Geplaatst: vr 26 aug, 2011 20:50
door Rossero
die zichtbare gaatjes vol lassen (voorzichtig) en glad slijpen (nog voorzichtiger) en de gaten in de rand lekker laten zitten. Mocht het niet lukken dan heb je het in ieder geval geprobeerd! (zo zou ik t doen)
Geplaatst: vr 26 aug, 2011 21:16
door siemen
hee roel
Ik ben door de drukte glad vergeten om je nog even te mailen, oeps
Je kan deze spat borden nog wel proberen te lassen maar ik zou eerst eens zien hoe de rest van het spatbord is! met name de hoeken en bij de hoek van de spatlapen. Zouden die nog helemaal roest vrij zijn dan zou ik deze repareren maar dat kost wel tijd.
Geplaatst: vr 26 aug, 2011 23:20
door Roel l'Hiver
Hoi Siemen,
geeft niets, ik weet dat je druk bent
Hoi Rossero,
Als ik een lasapparaat had en ik zou een beetje kunnen lassen, dan was dat inderdaad de oplossing. Maar geen van beide is van toepassing....
Er zit wel wat meer narigheid maar of het dramatisch is.... Daarom zou ik het wel prettig vinden als iemand met verstand van zaken er even een blik op werpt (niet letterlijk

).
Groet!
Roel
Geplaatst: vr 26 aug, 2011 23:35
door siemen
wel moet ik zeggen dat je werk er goed uit ziet! de koets begind er ook al op te lijken!
goed man!
Geplaatst: vr 26 aug, 2011 23:45
door Roel l'Hiver
Een compliment van de meester zelf!

Dank!
Het is veel werk maar ook leuk!
Geplaatst: zo 11 sep, 2011 17:52
door Roel l'Hiver
Geplaatst: za 24 sep, 2011 22:41
door Roel l'Hiver
De originele spatborden zijn gerepareerd, maandag ga ik ze weer ophalen, de spuiter heeft vanaf volgende week tijd, komt allemaal prima uit zo.
Moet nu alleen de motor en bak nog schoonmaken, die moeten bij mijn werkgever maar op de spoelbak met ontvetter. De aandrijfassen zijn mooi geworden!

Geplaatst: wo 28 sep, 2011 22:01
door Roel l'Hiver
Geplaatst: wo 28 sep, 2011 22:24
door duck-tuc
knappe restauratie,
mijn spadborden hadden dat ook dat die op die plaats geroest waren maar niet door geroest.
wij hebben daar toen één of ander spul opgezet, dat was precies melk, had het nog nooit gezien of van gehoord,
dat moest je er op smeren, dat werd na kwartier zwart..
en dat met plamuur bijgewerkt en daar zag je achteraf niks meer van en het houd nog steeds...
Geplaatst: za 8 okt, 2011 19:36
door Roel l'Hiver
Geplaatst: zo 9 okt, 2011 21:11
door hvdh
Roel l'Hiver schreef:Daarna vanmiddag aan de motor begonnen. Alles moet schoongemaakt en eventueel opnieuw in de verf. Ik haal de motor niet los, mankeert niets aan.
En waarmee maak je de motor dan lekker schoon?
Geplaatst: zo 9 okt, 2011 21:16
door deusjevo
Geplaatst: zo 9 okt, 2011 21:42
door Roel l'Hiver
deusjevo schreef:Dasty van de Wibra!
inderdaad, ik heb zo'n grote navulverpakking gekocht
Maar ik neem 't meeste toch maar even mee naar mijn werkgever, daar staat een mooie grote spoelbak met ontvetter.
Geplaatst: ma 10 okt, 2011 02:11
door hvdh
Roel l'Hiver schreef:deusjevo schreef:Maar ik neem 't meeste toch maar even mee naar mijn werkgever, daar staat een mooie grote spoelbak met ontvetter.
Kijk, zo'n werkgever heb ik dus niet. Moet het maar zelf met de Dasty doen.
Kan je overigens je blok na de Dasty gewoon met water/tuinslang afspoelen?
Geplaatst: di 11 okt, 2011 21:49
door Roel l'Hiver
Ik heb geen flauw idee.... Ik zie niet in waarom niet, als het water maar niet ín de motor komt. Dus spruitstukopeningen e.d. dicht maken.
Geldt trouwens ook voor de ontvetter en voor de Dasty
