2cv bleu myosotis 1986 custom

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » wo 5 mar, 2014 17:28

Ik zag het inderdaad ook, hij zal de prijzen en zijn artikelen wel weer aan het aanpassen zijn ;-). Zal hem ff een mailtje sturen voor je.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » wo 5 mar, 2014 17:49

Voor wie nog spuitwerk moet verrichten, ik heb nog ongeveer drie liter wash primer van De Beer coatings staan incl harder nieuw in twee blikken. :( Beetje heel zonde maar ik gebruik het niet meer.

Vanavond op de to do list:
Draadboom sleutelen, andere driehoekje afmaken, tweede knipperlicht erin, ruitenwisser mechanisme in elkaar knutselen en uhhhhh de rest.

Kortom vanaf vanavond gaat het verhaal weer verder hopelijk zonder krassen en beschadigingen en hoofdstuk 18!!!! Jawel het opbouwen gaat nu echt beginnen.
Met een nieuw fotoaccount bent u weer verzekerd van kijkgenot. Foto's zullen weer in overvloed gemaakt worden.

Let's get started!!!!!!

Ow ja de eerste forse kras is trouwens een feit, ik had een schroevendraaier in mijn kontzak zitten en dan kun je al verwachten dat er iets gaat gebeuren. De platte kop van de schroevendraaier schraapte met een forse krgggggggggggchhhhhhh erlangs. NEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik draaide me om en zag een mooie golvende gras in de bakstenen muur van de werkplaats zitten :twisted: Fieuwwww gelukkig niet de lak. Wat hebben we geleerd? Stop geen gereedschap in jas of broekzakken tijdens het klussen want voor je het weet zit er een kras op de auto ;-) beetje ongein natuurlijk maar ik leg nu alles netjes neer op een zachte doek voor tijdens en na het klussen 8) .

42400....
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 5 mar, 2014 19:47

wat de knipperlichten betreft, absoluut de witte! Past heel goed bij het idee van je 2cv.

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » wo 5 mar, 2014 20:02

misschien een domme vraag : wat is wash-primer met harder en waar gebruik je dat voor ?
moet je dat zien als een 2k-primer wat je over geschuurd enof kaal plaatwerk aanbrengt ?
BARE METAL CAR

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » wo 5 mar, 2014 22:15

Normaal zou ik ook zeggen de witte, maar misschien passen die oranje juist wel mooi bij de oranje accenten die je hebt?
2cv Vert Bambou '79

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » wo 5 mar, 2014 22:30

Over de knipperlichten ben ik inderdaad nog niet uit, mijn voorkeur gaat uit naar de witte maar ik denk dat ik hem moet zien als hij af is net als met de petjes 8)

Ik heb ook nog drie potten 2k epoxy primer over 3ltr met harder, dit spuit je op kaal plaatwerk. Sterk roestwerend merk de Ijssel. Na de epoxy breng je een hs surfacer aan en die kun je dan netjes gladschuren.
Ik had neergezet washprimer maar ik heb net op het blik gekeken en het is hs surfacer.
Dit staat er gegeven:

8-145 HS surfacer de beer refinish

HS Surfacer is a high-solid 2-pack primer with easy application that can be applied wet-on-wet or used as a high build sanding surfacer.

Excellent filling capability.
Terrific hold out & fast curing.
Over 50% volume solids giving exceptional build.
Film build is approximately 60 microns per layer.
Available in Grey (8-145), White (8-14510) & Black (8-14540).
Mix & match to develop the shade of grey to match the OEM primer and assist with topcoat coverage.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » wo 5 mar, 2014 22:59

Ik dacht even de kabelboom te plaatsen en de rest van de klusjes vanavond af te maken. Ende van de avond is het resultaat dat alleen de voorste en achterste draadboom erin zitten. De oude schakelaars eraf gehaald en gemerkt, straks komen de nieuwe erop.

De oude lichtschakelaar

Afbeelding

De knipperlichtschakelaar

Afbeelding

Afbeelding

Demontage van het oude dashboard gaat nu echt beginnen ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Achterste draadboom ff passen weet niet of hij verder naar voor of achter moet nog dus ff met schildertape vast

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorste draadboom erin getrokken

Afbeelding

Daar hangt ie dan
Afbeelding

Beetje klooien kleur op kleur en nu kijken hoe hij moet zitten

Afbeelding

Kleurtjes kleurtjes en nog meer kleurtjes

Afbeelding

Afbeelding

Genoeg draden gezien even wat anders. Ik wilde een begin maken met de ruitenwisser motor maar ik weet niet hoe de asjes en moertjes en rubbertjes en ringetjes horen 8)
Eerst maar weer een beetje spitten op het forum dus

Afbeelding

Morgen weer een nieuwe dag ;-)

Wordt vervolgdddddd.....
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

my 2cv is 2 fast 4 you
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door my 2cv is 2 fast 4 you » do 6 mar, 2014 18:19

hey hoe komt het trouwens dat uw eerdere foto's niet meer zichtbaar zijn?

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 6 mar, 2014 23:42

Zo en we zijn weer klaar voor vandaag. Moggeuh Peet en Gub
Op het lijstje stonden nog de ruitenwisser motor die heb ik voor zover in elkaar gezet en kan straks gemonteerd worden op de auto. Twee andere dingen die op de lijst stonden waren de temperatuur sensor en de oliedruksensor. Die laatste is jammergenoeg niet helemaal goed gegaan.

Arie kwam vanavond helpen met de electra want ik heb daar weinig kaas van gegeten. Hij de electrotechnisch ingenieur en ik als 3e en 4e hand..
Voor de temperatuursensor en de oliedruk sensor hebben we eerst nieuwe draden getrokken om alles netjes weg te werken moest de voorkant van de motor open. Ik wilde alle draden netjes bijeen op de kabelboom hebben.

Afbeelding

Omdat ik om de een of andere reden gek ben op koperslib meteen alle boutjes, ringetjes ingesmeerd en soms in mijn enthousiasme wat ernaast en op de vloer 8) :lol: de pot moet leeg

Aan de zijkant van mijn carter is een extra aansluiting gemaakt zodat de sensor niet onder de auto uitsteekt.

Afbeelding

Afbeelding

De oliedruk sensor was een ander verhaal. Voor wie er een wil plaatsen monteer deze voordat je alle koelkappen erop schroeft dat scheelt een hoop werk. Na enig pielwerk is het dan toch gelukt en de sensor zit netjes op zijn plaats.

Afbeelding

Afbeelding

Zo sensor zit erin tijd om de voorkant van de motor weer netjes dicht te maken. Bedrading ook netjes weggewerkt.

Afbeelding

Zie Trouwens dat ik her en der nog wat kopersmeerseltjes weg moet poetsen.

Afbeelding

Een dingetje is helaas niet helemaal goed gegaan bij het monteren van de draden bleken deze niet helemaal vast te zitten en na het aandraaien met een tangetje is een van de aansluitingen op de oliedruksensor afgebroken. Is ook niet meer te repareren omdat er in de aansluiting een klein draadje zit en die is ook afgebroken. Nu dus op zoek naar een nieuwe oliedrukzender..Iemand een idee? Ik hoop dat ik er morgen toch een kan vinden om zo snel mogelijk te bestellen dan is hij mogelijk zaterdag nog binnen en kan ik verder met de rest van de bedrading en testen of alles werkt.

Morgen staan het dicht timmeren van de ventilatieklep op de lijst, de bedrading verder afmaken. Het schoonmaken van de binnenspiegel, plakken van isolatie in de motorkap, monteren van de slotvanger en de grill, ruitensproeierdopje, monteren van de uitlaat ophangpunten, kliederen met koperslib en nog heeeeel veel meer op de rol. :twisted: En voor de derde keer de uitlaat polijsten want hij is nog niet naar mn zin.

Wordt weer vervolgd............. 8)

42950 is toch ruim 550 vieuws per dag :wink:
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 7 mar, 2014 06:21

Ducksen schreef: Afbeelding
Mooi wârk man :) , maarre, wat staat je plaatwerk daar gevaarlijk tegen die muur :shock:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » vr 7 mar, 2014 10:39

Ja tis niet echt een top plek om neer te zetten maar aan die kan is 200% verboden gebied om langs te lopen :twisted: Dus dan zou het goed moeten gaan.
Laatst gewijzigd door Ducksen op vr 7 mar, 2014 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hilke » vr 7 mar, 2014 11:55

In de slaapkamer zetten, en dan op de bank slapen... 8)

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » vr 7 mar, 2014 11:58

Dat is natuurlijk ook een optie, als het dan warm is dan kan ik meteen de raampjes openklappen.

Zo vanmorgen weer vlot begonnen NOT 8)
Maar inmiddels bezig zit de binnenspiegel weer in elkaar en ga ik beginnen met de motorkap.
Misschien halverwege de middag een nieuwe update

.........
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » vr 7 mar, 2014 15:06

Jawel hier een 3 uur update. Eventjes koffie pauze. En omdat ik weet dat er een paar op foto's zitten te wachten hier alvast weer een paar.

Vanmorgen de rvs beugeltjes gemonteerd waar straks de uitlaat aan op komt te hangen.

Afbeelding

, het vieze rubber kapje van de draadboom gehaald en een nieuwe gemonteerd, deze is voor de aanluiting op de dynamo..

Afbeelding

Volgende leuke klusje de retroviseur ofwel de binnenspiegel. Mijn oude vindt ik helaas cosmetisch niet bruikbaar dus een goeie gebruikte gevonden. Voorzichtig opengemaakt en poetsen maar.

Afbeelding

Glas clean check.

Afbeelding

Spiegel schoongemaakt en gekeken hoe hij als voorruit zou staan.

Afbeelding

Binenkantje schoon en gesmeerd

Afbeelding

De foto als hij gemonteerd zit volgt nog ;-)

Verder met het volgende punt de motorkap. Op het punt stonden het plakken van de isoltatie. Dit lukt dus niet netjes alleen dus daar wacht ik even mee en hierna de grill.

Afbeelding

De grill gepakt en ik ben waarschijnlijk weer te kritisch of te pietluttig maar ik vindt de glans niet mooi en er zitten een paar krasjes op. Effe naja een uur verder polijsten dus.

Afbeelding

NIet gepolijst

Afbeelding

En gepolijst

Afbeelding

Afbeelding

Zo de pauze is weer voorbij we gaan weer...

Wordt vervolgd.
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Ducksen » za 8 mar, 2014 19:35

43336
Zo vandaag weer een hele mooie dag en leuke dingen om te doen. Zoals beloofd sowieso nog een foto van de binnenspiegel maken.
Op het oijstje stond het monteren van de grille met het grillegaas.

Alles zit trouwens alweer heerlijk onder het vet, dat wordt dus weer poetsen en schoonmaken als alles in elkaar zit

Afbeelding

Afbeelding

Voor de binnenkant had ik nog een kant en klare brandwerende motorkap isolatie liggen.
Het hele ding uitgepakt en niet helemaal tevreden. Het zal wel niet gebeuren maar het is nu net of het doek zo uit elkaar kan vallen. Weer iets verzonnen en besloten om een stiknaad langs de rand te zetten.

Afbeelding

Afbeelding

En naaien maar.....

Afbeelding

Afbeelding

Niet helemaal metjes maar goed je ziet er nu niks meer van. De isolatie zit keurig netjes aan de binnenkant van de motorkap geplakt. Morgen even een foto want die ben ik vergeten te maken.

Op naar het volgende klusje wat ik al meer dan een week uitstel. De Ventilatieklep pffff.
Naja toch maar besloten de hamers te pakken een dikke doek aan de tuintafle in het zonnetje. Heeeeel voorzichtig de eerste tikjes gegeven op het randje. Niks dus, het randje veerde een klein beetje maar weinig resultaat, dan maar ietsje harder meppen. Het eerste stukje nog wat inwennig en 40 keer omdraaien om te kijken of de niet beschadigd. Niks ;-)

Afbeelding

Het is nog een beetje hobbele bobbelig opmde foto maar toen hij rondom vastzat heb ik alles nog even netjes plat uhh gemept :twisted:

Afbeelding

Mep mep mep mep mep mep

Afbeelding

En na 30 miniuten word er geslagen als een professioneel metaalbewerker

Afbeelding

En klaar!!!!!!!! Volgende stap monteren!!!!!

Rvs boutjes dus ook ringetjes en moertjes.

Afbeelding

En ziehier het resultaat....... Nog even het plastic van de rvs strip afhalen straks en dan is hij af. Het enige waar ik niet helemaal tevreden over ben is dat de zijkanten van de klep niet helemaal afsluiten. Misschien komt het omdat de voorruit en andere attributen er nog niet opgemonteerd zijn, maar anders moet ik hier iets op gaan verzinnen. Het zijn geen grote openingen eigenlijk meer kleine kiertjes maar niet goed naar mijn zin.

Afbeelding

Afbeelding

Hee zijn dat nou ruitenwisser asjes ;-) ja die heb ik ook meteen gemonteerd.
Klein beetje teveel vet gebruikt.

Afbeelding

Afbeelding

Motor aan de binnenzijde met nieuw gaas.

Afbeelding

En zoals beloofd een nieuwe foto van de binnenkant met binnenspiegel.

Afbeelding

Zo verder met dinitrlllllllll ...... Huhhuhuhu ff geen reclame ;-) de holle ruimtes van de koets ingespoten. Lekker en op zich wel grappig werkje.
Zo dat kan ook weer van het lijstje geschrapt worden. Nu staat nog steeds de kabel en electra op de lijst en het lijmen van de binnen bekleding.

Wordt vervolgdddd.......
Who let the duck out!!
Mini cooper '11

Plaats reactie