Hee citroenazu, na 35 x passen meten erin en eruit past het dashboard perfect samen met de kooi. Zonder al dat meten en passen waarschijnljik niet

.
En we zijn er weer mensen liefhebbers lezers en eend genieters. Het was even een drukke vakantie week afgelopen week maar ik ga weer vol goede moed verder. Inmiddels heb ik een week achterstand met bouwen opgelopen dus nu er voor de volle 200% tegenaan. Naja 200 keer rond de eend gelopen gisteren om te kijken waar ik nu eigenlijk gebleven was. Te doen voor vandaag stond eigenlijk de benzinetank en het blinderen van de ramen. Ik heb vroeger als eens een paar ramen getint en wist nogdat het een kl......te klusje was. Maar goed hoofdstuk uh 19 het blinderen van de ramen.
Allereerst moet je de ramen zeer en dan bedoel ik zeer goed schoonmaken. Niet even met een sopje etc. Ik heb ontvetter gebruikt en een stanley mesje en dit dan een keer of twee drie om te zorgen dat de ramen echt schoon en glad zijn. Dan de folie erbij pakken stickertje op de hoeken kijken wat de tint kant van de folie is en dan meten meten meten knippen vloeken meten knippen etc. Om het 100% stof vrij te kunnen plakken heb ik de ducksen methode gebruikt. Deze methode is ook zeer goed toe te passen om een nieuwe bescherm folie op je gsm te plakken kortom we verhuizen alle ramen en geknipte folie naar de douche. Om er zeker van te zijn dat er geen stof meer hangt eerst maar even zelf onder de douche staan. Zo vult de ruimte zich met stoom en heb je als het goed is geen stofdeeltjes meer in de lucht. Hierna een voor een alle ramen beplakt, netjes de overtollige folie afgesneden en alles droog gemaakt. Naja om 12 uur begonnen en om half 5 de douche uitgestapt met als resultaat: geen stof , geen bubbels en naar mijn mening zeer goed gelukte raampjes

.
Meten meten meten. Meteen begonnen met de moeilijkste het achterraam, omdat deze al gemonteerd zit.
Redelijk op maar snijden
Van deze plak sessie konden geen foto's of geluidsfragmenten gespost worden ivm grensoverschrijdend gedrag jeweetwel

Uiteindelijk zonder bellen en stof een super eindresultaat.
Nu de rest van de ramen. Even de douche vol met stoom, glaswerk nog een keer reinigen, raamoje neerleggen insproeien met zeepsop, tintfolie pakken, bescherm laag eraf, insproeien met zeesop erbovenop leggen, weer besproeien met zeepsop en dan met een plastic plaatje netjes alle water soo en lucht vanonder de folie strijken
Nu weet ik weer waarom ik hier zon hekel aan had
Maar goed het resultaat mag er zijn. De strepen die je nog ziet zijn resten zeepsop
Achterraampje klaar en even testen
Alles klaar dus naar buiten om te drogen
Het lijkt heel donker, maar het valt reuze mee
Zo ook weer klaar, even een paar dagen laten drogen en dan kunnen ze erin....
Wordt weer vervolgdddddd........