summersnoek schreef:David schreef:ikke niet snappe
Leg uit...........
Ik lul maar wat uit mijn nek David!
Heb ik toch even een vraagje. De jongens bij Buton vertelde mij dat een versnellingsbak met trommelremmen wel een ander spruitstuk hebben en zodoende ook een andere uitlaat. Enerzijds kan ik mij dat voorstellen, anderzijds zal dat binnenkort duidelijk worden. Ik heb 2 eenden! 1 van 1978 en 1 van 1982. Van 2 maak ik 1 en dan gebeuren er wat vreemde dingen. Dot 4 wordt LHM. Versnellingsbak met trommels gaat naar schijfremmen. Opliggend gaspedaal wordt hangend (geen probleem wat die voetenbak zal ik toch wel moeten vervangen). Ik ga van enkeltraps carburateur naar 2 traps. En meer van dat soort zaken. Logisch en verder prima, maar wie weet op voorhand dat het klopt van die knalpot?
Als die er onder uit is, laat ik jullie mijneigen bevindingen weten.
Summersnoek,
Je moet 2 dingen echt uit elkaar houden: de bak en de motor.
Omdat de ene auto uit 78 is heeft hij idd trommels voor en dus een dot remsysteem.
Een bak kun je zo wisselen, dat is niet zo ingewikkeld.
Echter de motor is dus ook uit 78 en die heeft een enkelvoudige carburateur en om dat om te bouwen naar een 82 model heb je een ander spruitstuk nodig want een 82er heeft een tweetrapscarburateur.
Het hoeft niet persee, maar dat is subjectief.
Een enkeltrapscarb heeft echter geen gaskabel maar een stang, en een liggend gaspedaal (zo'n plank).
En die moet je dus omwisselen voor een hangend pedaal uit je 82er.
Volg je het nog?
Ben je lid van de 2cv Club NL?
Kom anders een keer langs op zaterdag (zie de site).
Dan leggen we je daar eea een keer uit.
Greetz