spuitpistolen gebruikerstest, meer foto's

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » ma 22 okt, 2012 23:52

Guro schreef:Volgens mij haal je summersnoek en mij nu door elkaar!
Ik denk het ook. Ik heb geen kofferbak nodig. Al hoewel zo'n palmabak wel weer grappig is. Ik heb ooit een eend zien rijden en die had een plastic bloempot op die palmabak staan. Kan het gekker? Jawel. :lol:
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Guro

Bericht door Guro » di 23 okt, 2012 08:26

Ja nou snap ik er ook niets meer van.. ;)

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 23 okt, 2012 10:44

summersnoek schreef:
David schreef:ikke niet snappe

Leg uit...........
Ik lul maar wat uit mijn nek David!

Heb ik toch even een vraagje. De jongens bij Buton vertelde mij dat een versnellingsbak met trommelremmen wel een ander spruitstuk hebben en zodoende ook een andere uitlaat. Enerzijds kan ik mij dat voorstellen, anderzijds zal dat binnenkort duidelijk worden. Ik heb 2 eenden! 1 van 1978 en 1 van 1982. Van 2 maak ik 1 en dan gebeuren er wat vreemde dingen. Dot 4 wordt LHM. Versnellingsbak met trommels gaat naar schijfremmen. Opliggend gaspedaal wordt hangend (geen probleem wat die voetenbak zal ik toch wel moeten vervangen). Ik ga van enkeltraps carburateur naar 2 traps. En meer van dat soort zaken. Logisch en verder prima, maar wie weet op voorhand dat het klopt van die knalpot?
Als die er onder uit is, laat ik jullie mijneigen bevindingen weten.
Summersnoek,

Je moet 2 dingen echt uit elkaar houden: de bak en de motor.
Omdat de ene auto uit 78 is heeft hij idd trommels voor en dus een dot remsysteem.
Een bak kun je zo wisselen, dat is niet zo ingewikkeld.
Echter de motor is dus ook uit 78 en die heeft een enkelvoudige carburateur en om dat om te bouwen naar een 82 model heb je een ander spruitstuk nodig want een 82er heeft een tweetrapscarburateur.
Het hoeft niet persee, maar dat is subjectief.
Een enkeltrapscarb heeft echter geen gaskabel maar een stang, en een liggend gaspedaal (zo'n plank).
En die moet je dus omwisselen voor een hangend pedaal uit je 82er.

Volg je het nog?

Ben je lid van de 2cv Club NL?
Kom anders een keer langs op zaterdag (zie de site).
Dan leggen we je daar eea een keer uit.

Greetz

Plaats reactie