Pagina 6 van 56
Geplaatst: di 6 nov, 2012 16:59
door Ducksen
En het is weer november pfff wat gaat de tijd toch snel.
Al lijkt het uren te duren bij het kaalmaken van de koets. Onder de verflagen komt hier en daar toch wel wat roest naar boven.
Het rollende gedeelte is zo goed als af, alleen de benzineslang er nog aan en de motor moet nog opgehangen worden
Wordt vervolgd.
Geplaatst: zo 11 nov, 2012 20:07
door Ducksen
Vandaag weer heel de dag geschuurd en geschuurd maar als het zo doorgaat dan kan de koets vanaf morgen netjes in de epoxy gezet gaan worden.
Roest valt me tot nu toe reuze mee. paar kleine plekjes aan de binnenschermen aan de achterkant en wat aan de voorkant van de voetenbak. Verder zijn de bodemplaten en de dorpels wel rot. De rest lijkt het te gaan redden
Net nog even een leuke bestelling gedaan bij een franse polyester boer.
Achterspatborden zoals origineel maar dan 7 cm breder en nieuwe driehoekjes voor onder de motorkap met racegaas voor extra koeling straks.
15 dagen dan moet het binnen zijn nog even wachten dus
Geplaatst: ma 12 nov, 2012 10:11
door David
Even een paar reacties:
Ziet er waanzinnig uit!! Jammer dat alles weer vies wordt
ik snap niet zo goed waarom je die primaire kleuren gebruikt
de achterspatlappen laten we a;s club nu nieuw maken en die komen binnenkort beschikbaar, inclusief RVS ophangbeugel met de double chevron erop.
Wat je nu gebruikt is idd Visa
Die race driehoekjes vind ik echt super leuk!!!
Geplaatst: ma 12 nov, 2012 20:02
door Green-Duckman
Ziet er idd goed uit. Maar moet hem niet eerst ff laten lassen voordat je hem in de epoxie zet?
Maar keep up the good work!
Geplaatst: di 13 nov, 2012 17:08
door Ducksen
Ja helaas wordt alles weer een keer vies idd maar ga proberen hem zo schoon mogelijk te houden, ik ga er ook niet alle dagen in rijden
Als je naar de vijfde foto bovenaan deze pagina kijkt snap je het primaire kleuren verhaal. Het zijn maar 3 onderdeeltjes. En het is eigenlijk een geintje van 2005
was namelijk mijn allereerste meeting met de eend in Duitsland.
Als ik het goed begrijp worden de spatlappen hetzelfde als die van de visa? Is dit ook qua afmetingen? Ik heb straks polyester achterschermen dus dat zal even verzinnen worden dan qua bevestiging denk ik.
Heb weer wat aparte onderdelen gevonden en besteld daarover later deze week meer. Eerst maar weer verder schuren en epoxy smeren.
Zoals het er nu naar uitziet hoeven allen de dorpels bodemplaten en binnenschermen achter, paravaan 2x voor en misschien wat kleine dingetjes gelast te worden valt me nog alles mee. Verder heb ik nog geen roest op de verdere koets gevonden. Toch goed behandeld de vorige keer
Geplaatst: do 15 nov, 2012 09:51
door Ducksen
Schuren schuren schuren, zie hier de vorderingen
Iemand nog een goeie tip hoe je die rotte bodyschutz snel en volledig kan verwijderen????
Geplaatst: do 15 nov, 2012 09:55
door Ducksen
Geplaatst: do 15 nov, 2012 09:55
door Ducksen
tussendoor nog snel even een reparatieklusje aan een andere eend uitvoeren
Geplaatst: do 15 nov, 2012 11:34
door Ed147
Dat ziet er inderdaad heftig uit zeg, wow!
Geplaatst: do 15 nov, 2012 15:42
door Erikjan
Je pakt alles goed aan, wordt een mooi project !
Geplaatst: zo 18 nov, 2012 13:30
door Ducksen
David had het laatst in dit topic over een spatlappen die nu gemaakt worden met de visa look. Iemand al iets gehoord wanneer deze beschikbaar zijn en hoe de bevestiging er uit komt te zien??? Ik heb straks polyester van achteren dus ik kan geen beugel aan het gootje vastmaken
Geplaatst: zo 18 nov, 2012 13:44
door Ducksen
Ik ben voor mijn dukkie op zoek naar een goeie uitlaat.
tenzij iemand een ander idee heeft natuurlijk
Geplaatst: ma 19 nov, 2012 09:41
door Punky
2 aparte uitlaten of een aangepaste eerste demper met aan beide zijde een aansluiting.
Geplaatst: ma 19 nov, 2012 10:02
door Ducksen
Gewoon een buis op de originele plaats
Geplaatst: ma 19 nov, 2012 17:33
door joe_catchou
mischien een euro. en een engelse denper beide in de helft zagen