temperatuur visablok

Alles over visa-conversies.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 31 okt, 2005 11:40

Ik weet niet hoeveel druk ik moet meten rechstreeks op die aansluiting. Flow is er wel, maar druk niet veel. Hoeveel bar meet een normale druksensor? Ik bedoel bij hoeveel druk gaat t dashbord lampje uit?

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

sensor

Bericht door Le Patron » ma 31 okt, 2005 12:08

Deze schakelt al met 0.6 bar.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 31 okt, 2005 16:19

hey
ik heb sensor flens op visablok zitten. Je moet dan een deeltje van motorblok wegvijlen maar dit is een uitstekende rand dus geen probleem.
op www.2cv.be kan je eens kijken. Daar heb ik mijn gerief ook gekocht. Bij staat er dan ook een oliefilter van een halveliter op. je kan tot een liter gaan denk ik. Bij 2cv.be verkopen ze ook extra oliekoeler. misschien moet je ze eens contacteren.
Kan je geen elektrische benzinepomp installeren ?
Nu in engeland was er ook iemand dat een turbo had gemonteerd. Deze kan je van antwoord zijn. Ik had hem ook een aantal vragen gesteld en je krijgt snel en goed antwoord. ik dacht dat ie alan bradford noemde. Desnoods zoek ik zijn mail adres eens op ?

greets robin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 2 sep, 2006 19:38

Vandaag blok gedemonteerd om te kijken hoe het nu zit met de oliepomp en oliedruk. Demontage begint vanaf image 11.

http://home.tiscali.nl/ronbruur/2cv/album/

Laatste foto is de closeup van wat ik vermoed de boosdoener is. Alleen hoe demonteer je dit?

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » za 2 sep, 2006 20:02

Het lijkt een of ander zeefje, kun je dat er niet uit frimmelen met een tangetje?

Groetjes Bart

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 3 sep, 2006 11:20

nee is een soort klepje met een veer erachter en zo te zien aan de voorzijde zit er een ringetje welke het klepje tegenhoud. Nu vraag ik mij af of dit zonder beschadigingen opengemaakt kan worden. Als ik me nl niet vergis is dit de terugslagklep en wordt hier dus de oliedruk opgebouwd.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 3 sep, 2006 11:21

het gaat om deze foto

Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 sep, 2006 15:42

Nou de oorzaak van oliedrukprobleem is waarschijnlijk voor 99,9% opgelost. Tussen de oliepomp en de aansluiting van het blok naar de oliefilter toe hoort een rubber ring te zitten. Ja die zat er dus niet. Dus nu de boel weer schoonmaken, even wachten op onderdeeltjes en weer monteren die handel. Nu voor die 0.1% de vingers gekruist houden. Maar ik geloof stellig dat dit het probleem was.

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 6 sep, 2006 16:57

ben erg benieuwd!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 sep, 2006 17:05

oh ja ik zal morgen ook ff een foto maken van het ringetje.

Plaats reactie