Inrijden
- André Post
- Heavy user
Nee hoor, als ik wind tegen heb moet ik meer gas geven om 5000 toeren te draaien dan wanneer ik wind mee heb.
Dat heeft echt zijn weerslag op het gebruik.
Injectie heeft zeker met hulp van een lambdasonde natuurlijk een veel preciezer mengsel.
Dat heeft echt zijn weerslag op het gebruik.
Injectie heeft zeker met hulp van een lambdasonde natuurlijk een veel preciezer mengsel.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
thomaaas schreef:Met lastafhankelijk bedoel ik dat je bij 5000 toeren altijd evenveel benzine verbruikt door de valstroom in de carburateur. Of je nu 5000 roeren rijdt bij 30 km per uur of bij 110, en of je nu met zn vieren in de auto zit of alleen, hij verbruikt evenveeljeroentje schreef:Hmm een carb lijkt me wel degelijk lastafhankelijk. Hoe kun je anders meer toeren gaan maken ?? Je geeft gas, de vlinderklep in de carb gaat verder open. Meer lucht gaat door de venturi dus ook meer benzine dus hevigere verbranding.thomaaas schreef:Nee want een eend heeft geen Lastafhankelijke brandstofafgifte, maar evenredig aan het toerental, [elke auto met carburateur heeft dat]. Ongeacht welke belasting worden er dus in de cilinders evenveel brandstof verbrand, en dus wordt de temperatuur hoger bij hogere toerentallen, of je nu veel of weinig belasting hebt[om het maar ff zo te zeggen: het maakt niet uit hoe hard je motor moet trekken, hij zuigt zn lucht even hard aan, en dus ook zn brandstof]
![]()
Dit is met modernere injectiemotoren niet zo, hierbij wordt gekeken wat de belasting is
Verder is ook de inspuiting van de benzine via de acceleratiepomp lastonafhankelijk, want of je nu vol beladen of helemaal leeg gas geeft, het pompje geeft een vaste hoeveelheid benzine hoor
Ben ik blij dat ik niet bij jou in de auto zit als je een bergje afgaat. Want volgens jouw redenatie kun je niet afremmen op de motor. Immers bij 5000 toeren komt er een vaste hoeveelheid brandstof uit. Dus jouw eend kan niet harder of zachter.
-
- Heavy user
Nee idd, dit is gewoon gemierenneuk [doe k zelf ook aan mee, dus geen verwijt hoor], maar waar 't me om ging is alsjeblieft wees voorzichtig met inrijden, maak gewoon niet teveel toeren maar zeker ook niet te weinig toeren bij een te hoge snelheid. Dan moet t goed komen 
Misschien wel leuk om te scannen, leuk hebbedingetje, maar voor mij hoeft 't niet
'k heb er zelf ook nog eentje, ergens 

Misschien wel leuk om te scannen, leuk hebbedingetje, maar voor mij hoeft 't niet

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Jawel al tops gekregen maar ik dacht misschien zijn hier ook nog handige tips te vinden of te horen.
Ze komen straks in mijn how to.....
Ze komen straks in mijn how to.....
Laatst gewijzigd door Ducksen op vr 31 jan, 2014 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11