Inrijden

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 20 dec, 2007 22:58

Nee hoor, als ik wind tegen heb moet ik meer gas geven om 5000 toeren te draaien dan wanneer ik wind mee heb.
Dat heeft echt zijn weerslag op het gebruik.
Injectie heeft zeker met hulp van een lambdasonde natuurlijk een veel preciezer mengsel.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » vr 21 dec, 2007 12:07

thomaaas schreef:
jeroentje schreef:
thomaaas schreef:Nee want een eend heeft geen Lastafhankelijke brandstofafgifte, maar evenredig aan het toerental, [elke auto met carburateur heeft dat]. Ongeacht welke belasting worden er dus in de cilinders evenveel brandstof verbrand, en dus wordt de temperatuur hoger bij hogere toerentallen, of je nu veel of weinig belasting hebt ;) [om het maar ff zo te zeggen: het maakt niet uit hoe hard je motor moet trekken, hij zuigt zn lucht even hard aan, en dus ook zn brandstof] ;)
Hmm een carb lijkt me wel degelijk lastafhankelijk. Hoe kun je anders meer toeren gaan maken ?? Je geeft gas, de vlinderklep in de carb gaat verder open. Meer lucht gaat door de venturi dus ook meer benzine dus hevigere verbranding.
Met lastafhankelijk bedoel ik dat je bij 5000 toeren altijd evenveel benzine verbruikt door de valstroom in de carburateur. Of je nu 5000 roeren rijdt bij 30 km per uur of bij 110, en of je nu met zn vieren in de auto zit of alleen, hij verbruikt evenveel 8) Dit is met modernere injectiemotoren niet zo, hierbij wordt gekeken wat de belasting is ;)

Verder is ook de inspuiting van de benzine via de acceleratiepomp lastonafhankelijk, want of je nu vol beladen of helemaal leeg gas geeft, het pompje geeft een vaste hoeveelheid benzine hoor :!:

Ben ik blij dat ik niet bij jou in de auto zit als je een bergje afgaat. Want volgens jouw redenatie kun je niet afremmen op de motor. Immers bij 5000 toeren komt er een vaste hoeveelheid brandstof uit. Dus jouw eend kan niet harder of zachter.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5837
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 21 dec, 2007 12:19

kom op jongens, ff ophouden nu en lekker verder praten over inrijden.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » vr 21 dec, 2007 12:41

Dit gaat toch wezenlijk over inrijden ??

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5837
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 21 dec, 2007 13:20

nee niet echt, als een ieder nou gewoon de handleiding van citroen bij de nieuwe eend aanhoudt zit je altijd goed. Als je wilt scan ik het . ;)

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 21 dec, 2007 14:15

Nee idd, dit is gewoon gemierenneuk [doe k zelf ook aan mee, dus geen verwijt hoor], maar waar 't me om ging is alsjeblieft wees voorzichtig met inrijden, maak gewoon niet teveel toeren maar zeker ook niet te weinig toeren bij een te hoge snelheid. Dan moet t goed komen ;)

Misschien wel leuk om te scannen, leuk hebbedingetje, maar voor mij hoeft 't niet ;) 'k heb er zelf ook nog eentje, ergens ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » vr 21 dec, 2007 18:41

We zijn blijkbaar mierenneukers :D. Erg goed. (gaat toch eigenlijk om de fundamentele werking van de techniek)

Als we door willen met mierenneuken maken we wel een nieuw topic.

Ontopic weer, zou idd leuk zijn als je stukje over inrijden kan inscannen, en aan dit draadje kunt toevoegen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5837
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 22 dec, 2007 11:17

Zo dus:

Afbeelding

Opmerking, dit geldt natuurlijk voor een compleet nieuwe eend.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 22 dec, 2007 22:17

Ja okej dus dat van die remmen mag je vergeten, maar voor de motor lijkt me wel hetzelfde toch? ;)

Alleen ik wist niet dat 't 2000 km was, ik dacht veel meerrrrrr, hahaa dan is de eend dus allang ingereden! :D
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 30 jan, 2014 22:36

Sorry ik kwam via de zoekfunctie hier uit. Ik moet dus mijn motorbloik opnieuw gaan inrijden. Ik kwam hier wat tips tegen maar zijn er anno 2014 nog wat nieuwe tips bijgekomen????
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » do 30 jan, 2014 22:54

Hebben ze daar bij vgs geen advies voor? Daar komt je nieuwe blokkie toch vandaan.

Ducksen
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 30 aug, 2005 22:05
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Bericht door Ducksen » do 30 jan, 2014 23:07

Jawel al tops gekregen maar ik dacht misschien zijn hier ook nog handige tips te vinden of te horen.
Ze komen straks in mijn how to.....
Laatst gewijzigd door Ducksen op vr 31 jan, 2014 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Who let the duck out!!
2cv6 '86 custom 'Bibiche'
Mini cooper '11

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » vr 31 jan, 2014 09:16

Wat zijn de tips van VGS dan? Ben ik wel benieuwd naar.
Eend voor allen, allen voor eend..

Plaats reactie