Pagina 6 van 6
Geplaatst: do 20 dec, 2007 22:58
door André Post
Nee hoor, als ik wind tegen heb moet ik meer gas geven om 5000 toeren te draaien dan wanneer ik wind mee heb.
Dat heeft echt zijn weerslag op het gebruik.
Injectie heeft zeker met hulp van een lambdasonde natuurlijk een veel preciezer mengsel.
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 12:07
door jeroentje
thomaaas schreef:jeroentje schreef:thomaaas schreef:Nee want een eend heeft geen Lastafhankelijke brandstofafgifte, maar evenredig aan het toerental, [elke auto met carburateur heeft dat]. Ongeacht welke belasting worden er dus in de cilinders evenveel brandstof verbrand, en dus wordt de temperatuur hoger bij hogere toerentallen, of je nu veel of weinig belasting hebt

[om het maar ff zo te zeggen: het maakt niet uit hoe hard je motor moet trekken, hij zuigt zn lucht even hard aan, en dus ook zn brandstof]
Hmm een carb lijkt me wel degelijk lastafhankelijk. Hoe kun je anders meer toeren gaan maken ?? Je geeft gas, de vlinderklep in de carb gaat verder open. Meer lucht gaat door de venturi dus ook meer benzine dus hevigere verbranding.
Met lastafhankelijk bedoel ik dat je bij 5000 toeren altijd evenveel benzine verbruikt door de valstroom in de carburateur. Of je nu 5000 roeren rijdt bij 30 km per uur of bij 110, en of je nu met zn vieren in de auto zit of alleen, hij verbruikt evenveel

Dit is met modernere injectiemotoren niet zo, hierbij wordt gekeken wat de belasting is
Verder is ook de inspuiting van de benzine via de acceleratiepomp lastonafhankelijk, want of je nu vol beladen of helemaal leeg gas geeft, het pompje geeft een vaste hoeveelheid benzine hoor

Ben ik blij dat ik niet bij jou in de auto zit als je een bergje afgaat. Want volgens jouw redenatie kun je niet afremmen op de motor. Immers bij 5000 toeren komt er een vaste hoeveelheid brandstof uit. Dus jouw eend kan niet harder of zachter.
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 12:19
door backfire
kom op jongens, ff ophouden nu en lekker verder praten over inrijden.
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 12:41
door jeroentje
Dit gaat toch wezenlijk over inrijden ??
Geplaatst: vr 21 dec, 2007 13:20
door backfire
nee niet echt, als een ieder nou gewoon de handleiding van citroen bij de nieuwe eend aanhoudt zit je altijd goed. Als je wilt scan ik het .

Geplaatst: vr 21 dec, 2007 14:15
door thomaaas
Nee idd, dit is gewoon gemierenneuk [doe k zelf ook aan mee, dus geen verwijt hoor], maar waar 't me om ging is alsjeblieft wees voorzichtig met inrijden, maak gewoon niet teveel toeren maar zeker ook niet te weinig toeren bij een te hoge snelheid. Dan moet t goed komen
Misschien wel leuk om te scannen, leuk hebbedingetje, maar voor mij hoeft 't niet

'k heb er zelf ook nog eentje, ergens

Geplaatst: vr 21 dec, 2007 18:41
door jeroentje
We zijn blijkbaar mierenneukers

. Erg goed. (gaat toch eigenlijk om de fundamentele werking van de techniek)
Als we door willen met mierenneuken maken we wel een nieuw topic.
Ontopic weer, zou idd leuk zijn als je stukje over inrijden kan inscannen, en aan dit draadje kunt toevoegen.
Geplaatst: za 22 dec, 2007 11:17
door backfire
Zo dus:
Opmerking, dit geldt natuurlijk voor een compleet nieuwe eend.
Geplaatst: za 22 dec, 2007 22:17
door thomaaas
Ja okej dus dat van die remmen mag je vergeten, maar voor de motor lijkt me wel hetzelfde toch?
Alleen ik wist niet dat 't 2000 km was, ik dacht veel meerrrrrr, hahaa dan is de eend dus allang ingereden!

Geplaatst: do 30 jan, 2014 22:36
door Ducksen
Sorry ik kwam via de zoekfunctie hier uit. Ik moet dus mijn motorbloik opnieuw gaan inrijden. Ik kwam hier wat tips tegen maar zijn er anno 2014 nog wat nieuwe tips bijgekomen????
Geplaatst: do 30 jan, 2014 22:54
door schermer
Hebben ze daar bij vgs geen advies voor? Daar komt je nieuwe blokkie toch vandaan.
Geplaatst: do 30 jan, 2014 23:07
door Ducksen
Jawel al tops gekregen maar ik dacht misschien zijn hier ook nog handige tips te vinden of te horen.
Ze komen straks in mijn how to.....
Geplaatst: vr 31 jan, 2014 09:16
door Willem2
Wat zijn de tips van VGS dan? Ben ik wel benieuwd naar.