Restauratie 2cv6 Special 1984 (eindresultaat op pag.7)
Eindelijk de deuren en achterklep zijn terug van de spuiter. Erg mooi dat verse rood. Heb gelijk voor de voordeuren en achterklep nieuwe slotpennen en sloten gekocht.
Achterklep zit er inmiddels in evenals beide achterdeuren incl. nieuwe sierstrips. Toont gelijk stukken beter
Achterklep zit er inmiddels in evenals beide achterdeuren incl. nieuwe sierstrips. Toont gelijk stukken beter

2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Alle deuren zitten er nu helemaal naar m'n zin in. Sluiten netjes, gelijk de deurtjes behandeld met tectyl ML (blijft stinken dat spul maar werkt prima).
Het gaat nu echt weer op een eend lijken!
Nieuwe sierstrips en spiegels zitten er ook op. Heb wat foto's gemaakt maar aangezien ik net een nieuwe computer heb waar nog wat software niet op staat kan dat nog eventjes duren.
Het gaat nu echt weer op een eend lijken!
Nieuwe sierstrips en spiegels zitten er ook op. Heb wat foto's gemaakt maar aangezien ik net een nieuwe computer heb waar nog wat software niet op staat kan dat nog eventjes duren.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ook de bankbekleding heeft even op zich laten wachten. Maar het is binnen. Vandaag begonnen met het frame van de achterbank schuren en in de primer zetten. Dan kan ie weer mooi glanzend worden gespoten. En dan de bekleding erop!
Gisteren ook weer druk bezig geweest aan de motor van de eend. Olieleiding vervangen en de kleppendeksels een keer opnieuw gemonteerd (met paar drupjes kit tussen de pakkingen en de kleppendeksels omdat die elke keer verschoven met lekken tot gevolg). Blokje is nu mooi droog en lekt niet meer
Het schiet nu heel erg op, maar wegens tijdgebrek (druk op t werk) niet zo veel kunnen doen de afgelopen weken/maanden helaas.
Gisteren ook weer druk bezig geweest aan de motor van de eend. Olieleiding vervangen en de kleppendeksels een keer opnieuw gemonteerd (met paar drupjes kit tussen de pakkingen en de kleppendeksels omdat die elke keer verschoven met lekken tot gevolg). Blokje is nu mooi droog en lekt niet meer

Het schiet nu heel erg op, maar wegens tijdgebrek (druk op t werk) niet zo veel kunnen doen de afgelopen weken/maanden helaas.
Update: ondertussen lekker verder gegaan met wat kleinere dingetjes. Zoals de chromen sierstrippen langs de koets. En verder beide banken geschuurd, geprimerd, zwart hoogglans gespoten en opnieuwe bekleed met de bekleding van club cassis. Erg mooi spul trouwens. Per bankje ben je in totaal zomaar een dag bezig, maar het resultaat mag er zijn. Als nieuw gewoon. Uiteraard ook nieuwe jute matten en nieuwe rubbers.
Kun je inmiddels al wat foto's plaatsen? Ben wel benieuwd.
Jeroen
Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl
Uiteraard zitten de nieuwe bankjes er in. Supermooi. Ben onlangs in frankrijk bij club Cassis geweest. 2 originele (en dure...) voorschermen en 2 originele achterschermen. Wilde ik per se vanwege de pasvorm, imitatie moet ik te veel aanpassen naar mijn zin. De schermen gaan komende week naar de spuiter.
Verder heb ik ook nieuwe deurbekleding, nieuwe zwarte zonnekleppen en wat klein grut. Waaronder bevestigingssetjes voor de achterschermen etc.
Nu is het schermen spuiten, de rest monteren en dan naar het RDW toe!
Verder heb ik ook nieuwe deurbekleding, nieuwe zwarte zonnekleppen en wat klein grut. Waaronder bevestigingssetjes voor de achterschermen etc.
Nu is het schermen spuiten, de rest monteren en dan naar het RDW toe!