Geplaatst: di 13 mar, 2007 21:45
Nee, hij komt met bouten vast te zitten. Mag dat wel in belgie?Pelt schreef:Is de rolkooi vast gelast op het chassis?
want dit mag volgens belgische wetgeving niet.
Nee, hij komt met bouten vast te zitten. Mag dat wel in belgie?Pelt schreef:Is de rolkooi vast gelast op het chassis?
want dit mag volgens belgische wetgeving niet.
Volgens mij is dat geen probleem. Sinds wanneer draagt een achterbank bij aan de veiligheid van je auto?Bleu comme le ciel schreef:Hoe zit het met de APK, zonder achterbank?
Het staat op de lijst van to do. Ik heb al wel eens gekeken naar kant en klare, die zijn nog behoorlijk prijzig, laten doen dus ook.Jacobus_XIII schreef:Nico, was je trouwens van plan de rolkooi zelf te buigen en door iemand anders er in te laten lassen of wil je de gehele bouw van de rolkooi uitbesteden?Flying Duckman schreef:Inderdaad ziet er goed uit!
Hou ons op de hoogte, ik volg het met interesse!
De gehele bouw uitbesteden kan ik je niet aanbevelen, daar het aardig wat werk is en het geheel daardoor waarschijnlijk erg prijzig wordt.
Volgens mij worden er ook kant en klare rolkooien verkocht. Dit zou waarschijnlijk een goedkoper alternatief zijn. Ik heb anders ook nog wel een adresje voor je voor een gebogen rolkooi waar je achterbank behouden kan worden. Stuur me anders maar een PB-tje als je interesse hebt.
ik dacht dat je bouten zei...... vast fout gelezen.... stond zeker touwtjes...Jacobus_XIII schreef:Nee, hij komt met bouten vast te zitten. Mag dat wel in belgie?Pelt schreef:Is de rolkooi vast gelast op het chassis?
want dit mag volgens belgische wetgeving niet.
Vraag ik me ook af, want hoewel de rolkooi zo wel iets zal helpen als je over de kop vliegt, heeft hij wel de neiging door je vloerplaten heen te prikken.wouter87 schreef:ik ben alleen benieuwd hoe je hem dan gaat vast bouten. je buizen stoppen nu op je vloerplaten ga je dan een over dwarse balk maken vanaf het chassis naar je kooi?
@Niels: Haha Ik knoop twee hoekprofielen met de ruggen tegen elkaar aan elkaar vast. Hier knoop ik de rolkooi op en boor ik gaten doorheen waarmee ik de rolkooi vervolgens aan m'n bodemplaten en chassis vast knoop.Lelijke Eend schreef:Vraag ik me ook af, want hoewel de rolkooi zo wel iets zal helpen als je over de kop vliegt, heeft hij wel de neiging door je vloerplaten heen te prikken.wouter87 schreef:ik ben alleen benieuwd hoe je hem dan gaat vast bouten. je buizen stoppen nu op je vloerplaten ga je dan een over dwarse balk maken vanaf het chassis naar je kooi?
Ik heb het idee dat twee hoekprofielen sterker zijn dan een T profiel. Het gaat voornamelijk om het doorbuigen en bij twee hoekprofielen denk ik (met mijn boeren logica) dat dit minder doorbuigt.Lelijke Eend schreef:@Jacobus_XIII: wellicht kan je in plaats van 2 hoekprofielen gewoon een T-profiel nemen ?