Banden

Alles over de wielophanging

wat is jou favoriete band!

michelin 125 origineel maar duur
90
46%
michelin 135 origineel maar nog duurder
13
7%
michelin M+S voor het beter rag werk
14
7%
Mabor een goed alternatief???
37
19%
firestone Pleuris goedkoop
7
4%
toyo net zoiets als mabor maar dan duurder
19
10%
nanking ken ik niet maar ziet er leuk uit
8
4%
Maxxis All Seasons
7
4%
 
Totaal aantal stemmen: 195

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 14 sep, 2007 20:04

haha,

zoals je ziet zijn de meningen verdeeld. maar weet je zeker dat je geen 135ers bedoelt? 145 vind ik wel erg breed. mijn eend heeft 145ers michelin achter gehad, maar dat vond ik een ramp om mee te rijden. naar mijn mening is 145 echt te breed voor een eend. (maar daar zullen de meningen ook wel over verdeeld zijn :D )

douwe

hieronder een aanbieder. als je wil je weten waar moet je me maar even een pm sturen. (vind hier de aanbieding voor michelins ook niet heel slecht)

Banden
De originele Michelins 125 X 15 uit voorraad leverbaar tijdelijk voor 99,00 i.p.v 109,00 incl montage. Een prima Mabor 135 x 15 kost incl montage slechts 47,50 . Koop je er 4 dan is dat 175,00 De Mabors zijn net als de Michelins ook in Belgie toegelaten.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 3 okt, 2007 20:00

Zo, sinds vandaag 2 maal Nankang banden onder de eend. Ze zitten voor, en zijn 145 breed.

Reden was nogal makkelijk, de Firestones waren na 17.000 KM niet meer APK waardig. Ondanks mijn stevige rijstijl vind ik dat toch wat aan de korte kant.

Nu was het even zoeken naar banden in de 145 maat, omdat die er gewoon niet veel zijn.

Eerste indruk, meer grip dan de firestones op nat wegdek. Ik heb nog niet droog gereden, maar dat zal ik ook nog even posten.

Gek detail was wel, er os pas een nieuw stuk asfalt gelegd bij mijn ouders in de polder. Daar remden de Firestones een stuk beter op. De Nakangs blokkeerden heel snel. Op een normaal nat wegdek, asfalt, grip zat, remt als een dijk, en ook het stevige bochten werk gaat er erg goed mee. Heb zelf het gevoel dat ik meer grip heb op nat wegdek.

Er zit 2 bar per band in, dat is 0.2 bar meer als aangegeven voor de eend, maar ik vond dat prettiger rijden met de Firestones. Ik probeer ze nog wel een keer met 1.8 bar, dan weet ik dat bij deze ook zeker of het lekkerder is of niet.

Wordt vervolgd.

Weet iemand btw of 155/15 en 145/15 nog gemaakt worden door Michelin?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 5 okt, 2007 07:51

Je bedoeld toch de Nankang winterband neem ik aan he? :roll:

Want als dat zo is, dan is het bovenstaande verschil zoals je het hier noemt begrijpelijk. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » vr 5 okt, 2007 20:28

Spookeend schreef:Weet iemand btw of 155/15 en 145/15 nog gemaakt worden door Michelin?
Michelin 145 XS wordt regelmatig in de oldtimer serie van Michelin gemaakt. Ze kosten een vermogen en liefhebbers worden dus weer eens vet gepakt.

Ik heb op mijn Le Patron rondom Michelin 145 liggen en dat rijdt prima.

Als ze op zijn gaan er Toyo's op omdat die net als de Michelins erg slijtvast zijn en prima te ballanceren. Ze kosten een fractie van de Michelins dus daar wordt je weer een beetje blij van.

Firestone komt er bij mij echt van z'n levensdagen nooit meer op. Wat een bagger is dat zeg. Als je pech hebt zwabberen die banden gewoon van links naar rechts op je velgen.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 6 okt, 2007 19:31

wij zijn de laatste tijd aan het proberen met Toyo's..

ik moet zeggen dat ze erg goeie grip hebben op het asfalt zowel droog als nat weer!!

de michellins breken eerder uit hebben wij ervaren, nou moet ik zeggen dat de michellins niet nieuw waren, en de toyo's een slagje nieuwer!

maar ongekend grip die dingen.. alleen slijten ze wel een keer zo hard!

Mabors ben ik vanaf, redelijk goeie grip bij droog weer... maar bij nat :x

ook de slijtage is erg hoog! (vooral op het circuit :lol: )

prijs / kwalitijds/ prestatie verhouding vind ik de toyo een goeie band!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 2 dec, 2007 17:52

Ik heb nu een aantal weken rondom mabor onder de Mehari,
en na wat wennen aan de duidelijk wat stuggere banden ben ik verder wel tevreden.
Duidelijk meer grip, ook op een natte weg.
Ook merk ik betere sporing en minder zijwind gevoeligheid.
Een deel van de verschillen zal zeker komen door het verschil 125-135.
Overigens had ik hiervoor nieuwe michelins voor, maar achter bleken de banden ook versleten
dus zijn het 4 nieuwe mabors geworden.
De michelins zijn voor onder de 18PK gekomen, daarvan bleken de voorbanden helemaal glad
aan de binnenzijde door iets te veel uitspoor.
Meteen maar iets terug gesteld.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 2 dec, 2007 18:52

ik ben ook tevreden over de vier nieuwe mabors 135 x 15, 50 euro excl. btw per stuk. goeie grip op de natte kromme rammelende klinkerweg op weg naar huis.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 2 dec, 2007 22:49

Welk merk?
2cv Vert Bambou '79

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 2 dec, 2007 22:52

Green-Duckman schreef:Welk merk?
???

Mabors staat toch in de tekst? :roll:
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 2 dec, 2007 23:59

Ik zou voor Toyo gaan, is net iets beter qua grip. :wink:

In de tuningswereld is Toyo ook wel een hip merk, maar dat ter zijde. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » ma 3 dec, 2007 18:35

Punky schreef:Ik zou voor Toyo gaan, is net iets beter qua grip. :wink:

In de tuningswereld is Toyo ook wel een hip merk, maar dat ter zijde. :lol:
weet je waarom de mensen in de tunningswereld op deze banden rijden, omdat ze de brede banden van michelin niet kunnen betalen.
Niet omdat ze beter zouden zijn.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 3 dec, 2007 18:58

Michelin is volgens mij toch echt de betere band. Ik begrijp het niet waarom men plakkers onder de eend wil. Een eend is gemaakt om te rijden niet om te racen. Maar de prijs van Michelin is wel schandalig hoog. Dus als je dagelijks in een 2cv achtige rijdt dan begrijp ik de keus mabor of toyo wel ipv michelin.

Toyo staat altijd al bekend om een band met veel grip en hogere slijtage. Dat is ook in de grotere en bredere maten zo. Onder een BMW (richting 200pk) reed ik de Toyo achterbanden in 15.000 km helemaal op. Pirelli hield het 20.000 km vol en Michelin ruim 40.000 km.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » ma 3 dec, 2007 21:45

K#T ja sorry!!!!!!
2cv Vert Bambou '79

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » wo 5 dec, 2007 11:24

Tuurlijk is een eend wel om mee te racen.
dat is toch het mooiste wat er is. zoals dijken met mooie bochten,
slinger weggetjes.
dan vind ik goeie grip cker wel belangerijk.
en met remmen dan??
ik sta denk ik met toyo eerder stil dan met michelin.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 5 dec, 2007 17:25

Hey

Ik ben het niet eens met de uitspraak dat TOYO's hard slijten, ik heb ze er nu c.a. 35.000 km op liggen, en zijn nu pas aan vervanging toe (voor dan) en ik rij behoorlijk door en heb er een visablok in liggen, dat bevorderd de slijtage ook nog eens behoorlijk!!

Met Michelins reed ik ongeveer evenveel km's met Firestone c.a. 16.000 !!!!! en dat was nog met org eendenblok!

dus.

greetzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie