Pagina 6 van 6

Geplaatst: do 23 mei, 2013 22:53
door summersnoek
@Rens. Een topic had ik wel gestart voor de winter en misschien dat ik die weer leven in kan blazen. Dan wordt het tenminste een eenduidig verhaal. Er is nog veel laswerk te doen en dat gaat best een berg geld kosten. Een volledige restauratie gaat het niet worden, maar het moet wel weer een tijdje mooi worden. Ik laat je weten waar het topic is als ik het ga aanvullen. Ik ga je weer horen Rens. Grote groet, Paul

Geplaatst: vr 14 jun, 2013 22:59
door Rens
Maandag weer de eend uit de garage getrokken (EINDELIJK). Gelijk een testje gedaan omtrend het olieverbruik:


Ik ben benieuwd wat de experts hier van zeggen:

http://2cv1980.blogspot.nl/201...meten.html


Het is niet een heel duidelijke film, maar het contrast is genoeg om te zien wat er gebeurt:
bij stationair is er onderdruk, bij het oppakken van het toerental zakt de onderdruk (tot soms (bijna) bovendruk) om vervolgens tot meer onderdruk te komen dan met stationair toerental.

Kortom: is de vulpijp toe aan vervanging? De motor verbruikt veel olie en rookt bij soms erg, soms helemaal niet.


Verder moet de eend weer gekeurd worden eind Juli. Ik ben dus nog aan het zoeken naar een betrouwbare eendengarage, aangezien mijn 'eigen' garage er mee gestopt is vorig jaar,...:(

Ben benieuwd,

Rens

Geplaatst: vr 19 jul, 2013 08:04
door Rens
De eend heeft weer een volle twee jaar apk dankzij een eendgarage in het noorden. 4 nieuwe remcilinders, twee fuseepennen en een nieuwe band waren nodig om de keuring te volstaan.

Eindelijk kunnen we weer rijden! 8)

Geplaatst: vr 19 jul, 2013 21:09
door Boudewijn
Gefeliciteerd.

Geplaatst: zo 21 jul, 2013 19:44
door summersnoek
Hoi Rens,
Rook uit je uitlaat kan na een tijdje stil staan ook komen door wat doorlaat van olie langs de klepgelijders. Als je de zoekfunctie erop los laat komt dit wel terug in meerdere topics. Hoeft niet per definitie je olievulpijp te zijn.

Geplaatst: vr 22 nov, 2013 11:13
door Rens
Na toch weer behoorlijk wat kilometers gemaakt te hebben in de eend afgelopen jaar, staat de eend momenteel stil op de oprit onder een zeil.

Ik heb afgelopen weekend de accu er uit gehaald, omdat ik er de komende twee maanden niet mee zal gaan rijden vanwege het winterweer. Ik heb gemerkt dat ik het meeste plezier haal uit het rijden van de eend in enigszins comfortabele omstandigheden en daarom besloten om niet de eend deze winter in te zetten.

In September ben ik nog, met imperiaal, naar zuid Frankrijk gereden in de 2cv en probleemloos 3000 km gereden. Het doel was de mont Ventoux op te fietsen en natuurlijk op te rijden met de 2cv. We zijn meer op de foto genomen in de auto dan op de fiets, en toen we boven kwamen stond er nog een rode eend op de parkeerplaats. :)

Afbeelding

Geplaatst: vr 22 nov, 2013 23:02
door summersnoek
Alleen rijden als je het plezierig vindt. Lekkere herrie is dat Rens om te rijden met een imperiaal. Dan giert de wind er lekker tussendoor. :)

Geplaatst: vr 22 nov, 2013 23:11
door AZL57
Om de luchtweerstand maar niet te noemen. Ik heb eens een imperiaal op mijn 12pk gehad die was niet meer vooruit te branden.... :lol:

Geplaatst: za 23 nov, 2013 17:30
door Rens
@summersnoek en AZL57: Klopt! Vanaf 70 km/h fluit het een heel bijzonder toontje! Met name op de terugweg, toen de tent te dik was opgerold en er windkracht 7 tegen stond, kwam ik niet meer boven de 80 km/h!!! Gelukkig op de heenweg nergens last gehad, op de terugweg toch maar besloten het grootste spul eraf te halen, daarna geen last meer gehad!

Heerlijk het klussen en rijden in de eend, alleen moet het wel leuk blijven. Laatst kreeg ik een bui over me heen en zag letterlijk niet meer waar ik reed, ... Nu zwaar aan het overwegen een Saxo voor er bij te kopen, om de eend wat meer rust te geven in de winter. Heet dat officieel niet een auto met pensioen sturen? ;)

Groeten,

Rens

Geplaatst: zo 24 nov, 2013 10:03
door JanR
Ik heb naast de Dyane ook een Saxo. en moet niet anders zeggen, wat een leuke auto die Saxo is. Veel voor weinig geld, en het rijdt geweldig. Klein van buiten en toch heel ruim van binnen.
Zeker de 1.1 is snel genoeg en als je je rechtervoet in bedwang houdt is 1 op 20 a 22 makkelijk haalbaar.
Met een beetje zoeken vind je voor weinig geld gewoon een hele leuke auto, waar je nog jaren plezier van kunt hebben.
Ik zou zeggen doen een Saxo

Geplaatst: zo 24 nov, 2013 10:35
door Rens
JanR schreef:Ik heb naast de Dyane ook een Saxo. en moet niet anders zeggen, wat een leuke auto die Saxo is. Veel voor weinig geld, en het rijdt geweldig. Klein van buiten en toch heel ruim van binnen.
Zeker de 1.1 is snel genoeg en als je je rechtervoet in bedwang houdt is 1 op 20 a 22 makkelijk haalbaar.
Met een beetje zoeken vind je voor weinig geld gewoon een hele leuke auto, waar je nog jaren plezier van kunt hebben.
Ik zou zeggen doen een Saxo
Wat goed! Ik ga vanmiddag kijken naar 1.4, die dealeronderhouden is. Goedkoop rijden is de saxo zeker en aanbod is er genoeg. Wat dat betreft is het bijna een 'nieuwe eend'.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Geplaatst: ma 17 apr, 2017 19:23
door Rens
Afbeelding

De eend is weer uit de stalling! :) Na een laatste vakantie in 2015 naar Frankrijk en vorig jaar een kort seizoen, kon de 2cv in een heerlijke boerenschuur in de buurt overwinteren. Afgelopen zondag er weer uitgehaald en met een verse accu was het starten en lopen maar! :)

Binnenkort maar even een klus/poetsdagje houden om weer apk/seizoensklaar te maken voor dit jaar. 8) Heerlijk hoe snel je weer gewend bent aan de eend. 8) Alsof je nooit in iets anders hebt gereden! :D

Geplaatst: do 20 apr, 2017 09:27
door Rens
En we zijn na bijna 10 jaar precies 50.000 km verder! :)

Afbeelding