achterremleiding
Destijds heeft een sleutelvriend voor mij de RVS remleidingen in de achteras gemonteerd. Ging allemaal niet gemakkelijk, 1 klemplaatje moest omgedraaid worden, want dat zat verkeerd om in elkaar geklonken.AZL57 schreef:Heb je misschien de spiraal ietsje uitgerekt bij de montage? Zit de binnenschroef in de asbuis al vast? Hij klemt volgens mij niet heel erg hij wordt op de plaats gehouden door de kunstof dop.
Uiteindelijk zat alles op zijn plek, maar die schroeven in de asbuis zijn nooit vastgezet, ook niet op gelet of dat boutje door het gaatje stak.
Is dit heel kwalijk?
Eendracht maakt macht.
Dat zou wellicht het gevolg kunnen zijn. Heb nog niet met de 2CV gereden, omdat ik al een paar jaar bezig ben met de restauratie.Punky schreef:Ik weet niet of alles nu ligt te trillen, met schade als resultaat?
Jammer dat de koets er al op staat, anders was e.e.a. gemakkelijker te herstellen geweest....
Eendracht maakt macht.
-
- Veelvuldig poster
ben ik t mee eens, de leiding zou tegen de rand van het gaatje door de asbuis kunnen schuren met op termijn doorslijten en lekkage. dus idd ff frotten om t erin te krijgen (was ergens een tip te vinden, met een bezemsteel oid, vast wel ergens in dit draadje)
greetzzzzz
greetzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
probeer het eerst maar met koets erop. Tank er wel onderuit. je moet toch via de zijkant van de asbuis aan de leiding manoeuvreren.
Ik heb ooit de tip gekregen op aan het boutje van de oude leiding een draadje vast te maken en dan pas uit de as halen. Nadat ik klaar was natuurlijk.
Wellicht kan je toch een draad door het gaatje steken, opvissen via de binnenkant van de as. vastknopen en de bout door het gaatje manoeuvreren.
succes
Ik heb ooit de tip gekregen op aan het boutje van de oude leiding een draadje vast te maken en dan pas uit de as halen. Nadat ik klaar was natuurlijk.
Wellicht kan je toch een draad door het gaatje steken, opvissen via de binnenkant van de as. vastknopen en de bout door het gaatje manoeuvreren.
succes
tweeceevees zijn leuk!
rusty schreef:ben ik t mee eens, de leiding zou tegen de rand van het gaatje door de asbuis kunnen schuren met op termijn doorslijten en lekkage. dus idd ff frotten om t erin te krijgen (was ergens een tip te vinden, met een bezemsteel oid, vast wel ergens in dit draadje)
greetzzzzz
Voor dat schuren is een mooi oud Hollands woord: "schavielen", vooral in de scheepvaart wordt deze term nog vaak gebruikt.
Alles wat langs elkaar schuurt, slijt op den duur, kan kort of lang duren, maar t gaat kapot.