Pagina 6 van 6

Geplaatst: do 20 feb, 2014 21:58
door schermer
Op zo'n afstand scheelt dat wel een paar litertjes (en centjes), Verbruik ligt echt aan je rechtervoet, met de xsara break haal ik makkelijk 1:15 door de cruise control te gebruiken

Geplaatst: zo 3 aug, 2014 16:00
door letatcest
Was éigenlijk op zoek naar een topic over: waar kun je nog 98 tanken en welke brandstoffen zijn nog '98? (of igg. hoger octaan dan 95, ik begreep dat vroeger b.v. Shell Vpower RON 102 was, maar dat is niet meer zo in NL?)

Maar als ik relaxed rijd (niet planken tegen de wind, etc. etc., kruissnelheidje van 80/90/110), tussen de 1:15 en 1:17. Stadsritjes zorgen voor een stevige verlaging naar de 1:12/13 (misschien nog wel lager

2cv6, 1985

Geplaatst: wo 6 aug, 2014 12:54
door Maus0611
Ik heb het idee dat ik op BP Ultimate wat zuiniger rij. Hij trekt beter en loopt beter stationair.

Overigens, met 75 (mijn eend gaat makkelijk 115) achter iemand aanrijden in de zomer, heb ik eens 1:23 gehaald. Sta je raar te kijken bij de pomp...

Geplaatst: wo 6 aug, 2014 16:45
door backfire
letatcest schreef:Was éigenlijk op zoek naar een topic over: waar kun je nog 98 tanken en welke brandstoffen zijn nog '98? (of igg. hoger octaan dan 95, ik begreep dat vroeger b.v. Shell Vpower RON 102 was, maar dat is niet meer zo in NL?)

Maar als ik relaxed rijd (niet planken tegen de wind, etc. etc., kruissnelheidje van 80/90/110), tussen de 1:15 en 1:17. Stadsritjes zorgen voor een stevige verlaging naar de 1:12/13 (misschien nog wel lager

2cv6, 1985
Waarom wil je perse 98 tanken?

Geplaatst: za 9 aug, 2014 12:42
door letatcest
backfire schreef:
letatcest schreef:Was éigenlijk op zoek naar een topic over: waar kun je nog 98 tanken en welke brandstoffen zijn nog '98? (of igg. hoger octaan dan 95, ik begreep dat vroeger b.v. Shell Vpower RON 102 was, maar dat is niet meer zo in NL?)

Maar als ik relaxed rijd (niet planken tegen de wind, etc. etc., kruissnelheidje van 80/90/110), tussen de 1:15 en 1:17. Stadsritjes zorgen voor een stevige verlaging naar de 1:12/13 (misschien nog wel lager

2cv6, 1985
Waarom wil je perse 98 tanken?
Omdat ie dan gewoon lekkerder loopt. Als het warm weer is, blijft ie wat 'nadieselen' bij 95. Lijkt me niet de bedoeling.

Mijn motorblok is niet uit die A-klasse die al geschikt gemaakt was voor 95. Hij rijdt er natuurlijk wel op, maar ik gooi liever zo vaak mogelijk 98 in de tank.

Edit: ik lees net: "Een 635-motor lust trouwens alleen maar 98 loodvrij." en ja, ik heb een 635 motor.

Geplaatst: za 9 aug, 2014 15:22
door schermer
Onze 635 doet het prima op 95 hoor. Maar 98 rijd wel lekkerder. En wat een mazzel dat is hier bij de lokale pomp om de hoek te koop. En niet eens idioot duur. Maar voor jou wel een beetje ver rijden vanuit amsterdam naar ursem. Kost je de halve tank hen en weer. :wink:

Geplaatst: ma 11 aug, 2014 21:47
door Michiel van G.
Vandaag terug gekomen van vakantie uit Frankrijk. Verbruik gemiddeld 6,2 liter per 100 km, op -uiteraard- 98.
Bij het snelwegwerk was het dit het meest duidelijk:
na de tankbeurten 6,65, 6,65, 6,64 en 6,63 l/100 km.
Dat betekent dus behoorlijk gas erop om nog een beetje mee te kunnen met het overig verkeer...

De binnendoor stukjes met een top van 90 was het minder: 5,9 l/100 km.

Maar, niet ontevreden!

Verbruik: 2cv6 vs Ami8 vs 2cv AU

Geplaatst: wo 8 jul, 2015 18:40
door evea
Met mijn 1981 2cv6 haal ik gemiddeld rond de 1:15 a 1:17. Ik trap het gaspedaal eigenlijk zelden voorbij het punt waarbij de 2e carburateurtrap opengaat. Kruissnelheid zo rond 95 km/h. Acceptabel.

Niets boven mijn 1970 Ami8, nota bene nog met het originele blok dwz 602cc maar zonder uitwendig oliefilter. Km stand 152000
Vorig jaar vnl via binnenwegen naar EuroCitro in Le Mans en terug. Totaalafstand met sightseeing 3200 km. Gemiddeld verbruik: 1:23.8 ! jawel!! Kan menig modern vehikel nog een puntje aan zuigen :D

Merkwaardig genoeg is mijn 1952 AU (een hele vroege besteleend, 9pk) het minst zuinig. Haal ik gemiddeld niet beter dan 1:13, wel vnl korte afstanden en door woonwijken dwz veel optrekken en afremmen. Hard werken voor dat kleine motortje...

Geplaatst: wo 8 jul, 2015 18:46
door AZL57
ik vond mijn 2cv6 de laatste tijd niet zo zuinig...totdat ik er tijdens het vervangen van voorwiel lagers achter kwam dat er een klein scheurtje in de benzine leiding was bij het koppelstuk tussen voor en achterleiding.. :shock: :?

Geplaatst: wo 8 jul, 2015 21:44
door Thijs
Ik kom op 1:11 met mijn 602cc Dyane maar zonder de turbo-pijp.
Er staat geen brandstofsoort in de poll maar mijn Dyane rijdt op LPG.
Op benzine weet ik het niet, daar rijd ik niet op aangezien het me te duur is....

Geplaatst: wo 8 jul, 2015 22:54
door Hendrik
Ik heb een stekker gemonteerd zodat ik nu ook TomTom in mijn Dyanneke kan gebruiken. Nu viel het mij op dat er een flink verschil zit tussen de snelheid die ik werkelijk rijd volgens mijn navigatie en de snelheid die mijn snelheidsmeter aangeeft. Ik dacht dat ik altijd netjes 100 km/h reed maar reed dus in werkelijkheid maar 85 km/h. Nu moet ik dus het gaspedaal iets harder indrukken. :)

Geplaatst: za 11 jul, 2015 00:30
door midfriesland
1:11 Is erg royaal voor een Dyane6. Ik rijd ongeveer 1:15 met die van mij, ook als daar snelwegritten tussen; vol gas 140 ... Als ik rustig aan doe haalt ze 1:18.

En als mijn 4 'tje ook zo'n afwijking in de teller heeft als die van Hendrik dan gaat die niet harder dan 70! :lol:

Geplaatst: za 11 jul, 2015 12:02
door Kulio
Sinds 9 april 2008 tot vandaag 11 juli 2015 heb ik het verbruik van mijn Dyane 6 bijgehouden. Ik kom uit op een verbruik van 1 op 17,04.

Ik tank Euro 95 zonder ethanol toevoeging. Ik rij nagenoeg niet op autowegen en meestal ben ik op secundaire 80 km wegen en in steden. Ik heb wel een 123 ontsteking geplaatst.