Pagina 6 van 7

Geplaatst: di 10 apr, 2007 23:59
door backfire
nee hoor goeie gedachte, bijvoorbeeld opspattende steen e.d.

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 00:15
door thomaaas
kej, dus ook handig voor mensen die niet veel offroaden (Y)

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 09:41
door Punky
Ik heb langere tijd zonder rondgereden zonder problemen en weet zeker dat er genoeg eenden zijn die deze plaat ook missen.
De plaat belemmerd ook de koeling van je blok, omdat je de koelribben van je carter afdekt.

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 13:23
door Voge
Mooi, scheelt weer werk :D

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 14:30
door thomaaas
Ach, alles heb zo z'n voor en nadelen, toch bedankt da tje het even meldt ;)

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 17:16
door Voge
Had in eerste instantie niet eens gezien dat ik 'm miste :wink:

Geplaatst: zo 29 apr, 2007 22:53
door Voge
Zo, weer eens even een update...

Ik heb al een tijdje niets aan de eend gedaan ivm drukte. Morgen ben ik vrij dus ga ik maar eens een paar uur aan de eend werken.

Ik ben van plan om morgen in ieder geval de veerpotten en de schokbrekers te monteren. Misschien komt de motor er ook al weer in te staan maar nu ben ik wel heel vooruitstrevend bezig (volgens mij kan ik daar trouwens ook even niet bij...)

Ook ben ik gisteren bij mijn koetsje wezen kijken. De dorpels, bodemplaten en voetenbak zijn vervangen, het lijkt weer wat dus...

Hopelijk heb 'k morgen een zinnig sleuteldagje voor de boeg, hoewel een biertje op één of ander koninginnefeest ook wel aantrekkelijk is :lol:

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 16:14
door Voge
Vind 't wel tijd om op zoek te gaan naar een biertje nu. De motor stond achter een enorm aantal kisten en ik had geen zin om te gaan heftrucken vandaag, die staat dus nog lekker op zijn pallet...

De veerpotten zitten er wel aan en ook de schokbrekers zijn gemonteerd. De auto staat nu niet helemaal waterpas dus ik moet nog wat gaan stellen, de hoogte zal ook wel niet precies kloppen. Ik heb wel de slagen van de trekogen geteld bij het demonteren en bij montage de trekogen weer evenveel slagen vastgedraaid (45 voor, 60 achter), toch staat 'ie dan niet helemaal mooi recht. (hij hing altijd al iets scheef...)

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 16:30
door backfire
heb je ook de rubber dempers (of hoe ze ook heten) vervangen?

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 17:50
door Voge
Niet door nieuwe, heb van een stapel tweedehands onderdelen vier goede uitgezocht. Ze moeten puntig zijn aan de veerpotkant geloof ik hè!?

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 17:59
door backfire
yep en natuurlijk ook even hoog en nog even stug, anders krijg je verschillen. Bij mij komen er gewoon 4 nieuwe op.

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 18:04
door André Post
Als je het mooi wil doen, moet je met weegschalen aan de gang.
Een personenenweegschaal voldoet daarvoor.
Onder elk achterwiel 1, kan je de wieldruk afstellen.
Het kan namelijk zo zijn dat met een op het oog rechtstaande eend bv rechtsvoor
en linksachter een veel lagere wieldruk hebben.
Een volledig opgebouwde eend heeft achter wiledrukken van zo'n 80kg.

Geplaatst: ma 30 apr, 2007 22:19
door Voge
Hoe stel je die wieldruk dan af? Door de hoogte te verstellen toch niet??

Geplaatst: di 1 mei, 2007 18:35
door Green-Duckman
Ik zou dat zowiezo pas doen als ie helemaal af is!!

Geplaatst: di 1 mei, 2007 22:17
door Voge
Dat is ook weer zo, als je 'm nu afstelt staat 'ie straks toch te laag... :lol: