Pagina 6 van 7

Geplaatst: di 11 mar, 2008 23:40
door TB
Deze is mooi. Is van een goede kennis van me!

Afbeelding

1951... en de oudste bekende AU ter wereld :)

Geplaatst: di 11 mar, 2008 23:56
door flower
ofwel wAUt van haaster

Geplaatst: za 15 mar, 2008 01:30
door supercees
Francois schreef:Dit is de link van het bedrijf dat die kit maakt:

http://www.villevans.co.uk

Die ak 400 lijkt meer op een achterkant van een Acadiane. Ik vind het wel handig dat je binnen meer ruimte hebt omdat die grote wielkasten er achter niet inzitten. Maar toch zou de kit mooier kunnen, ik zou dus liever een echte hebben. Wel de leukste 2cv kit die ik ken :D
ze vragen 1.990 pond, daar komt de btw nog bij, dus ruim 3.000 eurootjes. en dan nog naar nl halen. dan koop ik ook liever een echte!

Geplaatst: za 15 mar, 2008 13:20
door Francois
ja, plus dat je dan ook nog een donor eend nodig hebt. Kan je inderdaad beter een echte kopen, die zijn nog mooier ook.

Geplaatst: za 15 mar, 2008 17:46
door TB
flower schreef:ofwel wAUt van haaster
Correct :)

Geplaatst: di 18 mar, 2008 15:27
door Bull Frog Bleu
helaas is die eend van 1951 niet voorzien van het welbekende ovaaltje.

Geplaatst: di 18 mar, 2008 20:31
door inmijneendje
Hier foto's en meer van de AU

http://waut.waggel.nl/

Hallo Bart, geef mij svp de contactgegevens van jouw oud co

Geplaatst: vr 1 aug, 2008 17:05
door ribbeleend
Bartje schreef:Hoi,
Ik heb ook een franse 2cv zonder carte gris. Ik weet het niet zeker of het werkt, maar ik heb stage gelopen bij Citroen Nederland en toe heeft een collega voor mij een brief (soort echtheidsverklaring o.i.d.) opgesteld waarmee ik het kenteken zou moeten kunnen krijgen. Mochten jullie Citroen Nederland willen contacteren stuur me dan een mailtje dan zoek ik de gegevens van die oud-collega op.
Daarnaast ben ik lid van EEEC, bij deze vereniging zitten vast mensen die je veel beter kunnen adviseren als ik omdat ze praktijk ervaring hebben met dit soort dingen, tevens kun je daar ook veel onderdelen kopen. Een ruitenwisser motor heb ik ook wel voor je geloof ik, maar dan moet je wel tot de zomer geduld hebben, want ik woon nu voor een afstudeerproject in Berlijn.

Groetjes en veel plezier met de besteleend 8) , Bart
[/url]

Geplaatst: wo 27 jan, 2010 22:22
door Twécévé
Afgelopen zaterdag is de AU weer deels in elkaar gezet. Zal t.z.t. wel weggaan ivm ruimtegebrek:

Afbeelding

Geplaatst: wo 27 jan, 2010 23:06
door Michiel van G.
oh, weg vanwege ruimtegebrek? dat is wel jammer. 't blijft bijzonder namelijk.

Geplaatst: do 28 jan, 2010 17:31
door Twécévé
Tsja, broerlief moet al een ID, Azam, Ami 6, 2CV6 en C2 bergen. Grotendeels bij mn ouders. Die beginnen het gevoel te krijgen dat ze op een autokerkhof wonen :lol:
AU staat bovendien nu buiten onder zeil, niet echt ideaal.

Geplaatst: do 28 jan, 2010 17:43
door Michiel van G.
rijdt het autootje ondertussen wel, of niet?

Geplaatst: vr 29 jan, 2010 13:40
door Twécévé
Voor zover ik weet niet. Wat in de achterliggende tijd in etappes is gebeurd (er is tussendoor ook nog een AMi 6 rijdend gemaakt):

- achterophanging is uit elkaar gehaald en opnieuw gespoten
- voorophanging idem
- nieuwe voetenbak ingelast
- nieuwe bodemplaten ingelast
- achter een nieuwe balk ingelast (onder de laadbak tegen de achterkant aan).
- vooraan de dorpels gerepareerd
- chassis opengemaakt en gedeeltelijk nieuwe boven- en onderplaat ingelast
- andere velgen
- nieuwe remleidingen
- nieuwe remcilinders
- gereviseerde hoofdremcilinder
- nieuw pedaalmechanisme

Nu is het bouwpakketje weer in elkaar geschroefd. Weet niet of de eend al loopt (de motorolie op de foto doet een poging vermoeden).

Geplaatst: ma 16 aug, 2010 08:57
door Twécévé
Hoe is het inmiddels eigenlijk met de AU? Op de laatst geplaatste foto in dit topic was de AU weer in elkaar gezet. Toen is ze onder zeil gegaan. Recent is de AZAM verkocht zodat er voor de AU een overdekt plekje in de paardenstal is vrijgekomen.
Afgelopen zaterdagavond samen met mn broer (de eigenaar) de AU onder het zeil vandaan gehaald en over de weg naar de paardenstal geduwd. Daar staat ze nu lekker droog.

Wat er nog moet gebeuren is de remmen aansluiten en in orde maken, olie in de motor en rijden maar. En dan t.z.t. nog een keer het RDW hoofdstuk….

Lekker ingegroeid ondertussen:
Afbeelding

Afbeelding

Zo, de weg op:
Afbeelding

Afbeelding

Zo, lekker droog en een beetje aanspraak
Afbeelding

Geplaatst: di 12 apr, 2011 20:26
door Bull Frog Bleu
...Inmiddels al weer verder met dit AU project of nog steeds hoog en droog in de paardenstal? ;)