Geplaatst: do 1 nov, 2007 14:19
Dat gaat je geld kosten...dyane_maniac schreef:jij moet niet zeuren jij weet t al. maar ik hou het nog even geheim.
douwe -houdt van geheimpjes -
Dat gaat je geld kosten...dyane_maniac schreef:jij moet niet zeuren jij weet t al. maar ik hou het nog even geheim.
douwe -houdt van geheimpjes -
dyane_maniac schreef:De naad bij het binnenscherm en c-stijl:
benieuwd of er nog wat van die koets over was geweest zonder polyesterMichiel van Ginkel schreef:eigenlijk bewijst dit de ultieme test van een 2pk/dyane die met polyester behandeld is, je ziet, na 15 jaar blijft dit van je koets over. beter is het dus te lassen (gericht aan diegenen die graag gaan polyesteren)
(zwijggeld)dyane_maniac schreef:misschien ligt het eraan dat ik net terug ben van schaatsen en werken en verschrikkelijk moe ben, maar ik snap m niet
a! ja, geldwolf.... van je "vrienden" moet je t hebben... tssJesper schreef:(zwijggeld)dyane_maniac schreef:misschien ligt het eraan dat ik net terug ben van schaatsen en werken en verschrikkelijk moe ben, maar ik snap m niet
dan heb je wel een andere interpretatie van "doorsnee" restauratie projecten haha.SamClukkers schreef:Niks van, deze wordt behouden! Ik blijf erbij, er zit niet veel meer laswerk aan dan bij een doorsnee restauratie. Het zit gewoon op wat rare plekjes.
Jij gelukkige bastaard! Dat is een vrije vertaling, maar dat is een mooi cadeau.dyane_maniac schreef:Vandaag heb ik een set facom steeksleutels voor mn verjaardag gekregen!
dyane_maniac schreef:een tijdje terug kwam iemand met dit artikel.
Aryan heeft het getest en bij hem werkte het. Nu heb ik die goede, maar geroeste, bumpersteunen.
Komborstelen is eigenljk geen optie gezien de vele holle ruimtes. Goed project dus om te testen of electrolytisch ontroesten werkt. Als het goed werkt en de steunen zijn echt goed ontroest, wil ik ook zelf gaan proberen te verzinken. tuurlijk zal dit niet heel erg goed en strak lukken. maar ach, het zijn de bumpersteunen maar en je kan er niet veel aan verprutsen denk ik. Het zou wel tof zijn natuurlijk als dit lukt.
Vanavond dus maar een opstelling gemaakt.
water met soda erbij, stroom erop en de eerste bubbels werden zichtbaar. Het geheel staat nu op het balkon vanwege de waterstof en zuurstof produktie.
Morgen weet ik of het een beetje gelukt is. Spannend.
Op het R4 forum kwam dit ook ter sprake en ik had daar (sorry zonder te vragen ) deze opstelling laten zien. Vandaag kwam daar de volgende reactie:dyane_maniac schreef:Vanochtend natuurlijk heel benieuwd en snel naar het balkon gelopen. Het water was echt ontzettend ranzig.
Een goed teken. De steun kwam er zwart uit, zoals het artikel al schreef.
Maar na afborstelen met water, zou de bumpersteun weer mooi ijzerkleurig en ontdaan van alle roest moeten zijn. Helaas is dit (nog) niet het geval.
in het midden is al wel een deel goed en het geheel ziet er wel al minder roestig uit. Ik heb goede hoop dat het nog beter gaat worden.
Tijdens het afspoelen merkte ik wel dat er plekken waren die het water afstoten. Dit kan goed komen door de wd40 die er op is gespoten om de bevestigings bouten los te krijgen. Ook gebruik ik slechts een 6A acculader. De stroom zou hoger mogen zijn. Aryan schreef ook al dat hij betere resultaten kreeg met 10A. Ik durf het object niet aan te sluiten op een accu die ik heb liggen omdat die niet gezekerd is (kan ik natuurlijk wel voor zorgen). Ik laat de steun nu eerst even drogen. Daarna ontvetten en dan weer terug in de bak!
Ik laat het weten hoe het wordt.
douwe
ronny schreef: na het lenen van een gelijkstroom-lasapparaat van 135 ampere, zijn zelfs de meest verroeste stukken ijzer in een uurtje brandschoon,
ik ben er echt blij mee met deze antiroest methode, dit gaat echt lekker zo
iedereen hartstikke bedankt voor deze tip van het jaar!!!!
ronny