Schokbrekers gezocht, maar dan GOEDE

Alles over de wielophanging
Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 11 sep, 2007 19:04

shit nog meer stugge eenden op spa :? :lol:

toen was ik een van de weinigen, maar nu?? haha word nog leuk daar :lol:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 11 sep, 2007 19:35

Ramon2cv schreef:ooh tom nu kan je echt laag!
vind m laag genoeg zo... nog lager en de eend wordt bang voor modder ;)

kan altijd nog de achterkant omlaag gooien :P (maar dan komen achter ook avo's, heb ze nu nog alleen voor voor besteld)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » di 11 sep, 2007 20:14

HAHAHAHA cool nu kan ik echt laag...
vet gaaf
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 11 sep, 2007 20:23

dat was je toch al een keer? dan zul je toch echt je chassispoten aan moeten passen :P
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » di 11 sep, 2007 21:19

thomaaas schreef:dat was je toch al een keer? dan zul je toch echt je chassispoten aan moeten passen :P
Of de koets over je chassis laten zakken!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 11 sep, 2007 21:51

ja daar hebben we al eens over nagedacht, maaar denken is makkelijker dan doen :wink:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » wo 12 sep, 2007 06:24

ja dat wordt ons nieuwe project.
prachtig dan bouwen we een lage cruizer..
tree panken dr bij aan lassen..
voor de breedte.
:lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 12 sep, 2007 07:31

Houden jullie er erg in,dat als je de hoogte wijzigt,Je ook de wielstanden
wijzigt.De sporing kan je nog verstellen,maar de camber en de caster niet

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 12 sep, 2007 08:59

eigenlijk juist een voordeel als je je koets laat zakken over je chassis. Nu is het zo dat de eend nog hoog lijkt, als je m erg laag aan de grond hebt, omdat er een behoorlijk verschil in hoogte zit tussen bodem chassis en bodem koets.

Dan kun je m gewoon wat hoger laten staan, en dan lijkt ie lager, dat is voor mij wel een pluspunt. Nadeel is wel, buiten veel verbouwen, dat je je veerweg meer dan halveert. Omdat de stootblokken op je koets zitten, en die komt naar beneden.

Maar goed, daar zouden die avo's dan weer goed werk doen, toch?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 12 sep, 2007 10:13

Het gaat niet om veerweg maar zoals Gerard zegt de camber en caster.

Nou vergeet ik altijd welke wat is, maar je moet het zien dat je van een toermotor een chopper maakt en dan doel ik op de balhoofdhoek. Een chopper stuurt slecht. Bij een eend zal dit ook het geval zijn. Echter ben ik er wel van overtuigd dat als je vaak alleen rijdt de eend gerust wat lager kan. Ik neem aan dat ze bij Citroen er rekening mee hebben gehouden dat een volgeladen eend ook nog goed moet rijden. Ze zullen de afstelling daarom wel enigszins gemiddeld hebben.

De voorste draagarmen uit de UK voor de racerij hebben dus zowel versterkte fussees als ook aangepaste afstelling.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 12 sep, 2007 10:39

het gaat ook niet om de veerweg, hoewel die natuurlijk wel korter wordt, maar vooral om, zoals gezegd, de stand van de fusees. Dus, als je eend dan lager lijkt, dan hoef je m minder laag te zetten, dus staan je fusees rechter op, dus minder zwaar sturen en minder slijtage, toch?

Bij de achterwielen is volgens mij dit allemaal niet van toepassing, toch, die blijven toch recht onder de koets staan?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 12 sep, 2007 11:00

De camber is de schuinstand van het wiel en de caster is herzelfde als de
bocht in de voorvork van een fiets.Dus als je dit goed zou willen doen dan
zijn die aangepaste Engelse draagarmen een hele goede optie.Ze hebben
die toch niet voor de lol ontworpen

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » wo 12 sep, 2007 11:23

Gerard Maas schreef:De camber is de schuinstand van het wiel en de caster is herzelfde als de
bocht in de voorvork van een fiets.Dus als je dit goed zou willen doen dan
zijn die aangepaste Engelse draagarmen een hele goede optie.Ze hebben
die toch niet voor de lol ontworpen
Misschien kun je dan beter gelijk ook je fusee-hoek aanpassen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 12 sep, 2007 13:10

Dat bedoelt Gerard ook. :?

koets laten zakken dat zal het probleem niet zijn, maar dan moet je ook voorspatborden aanpassen, koplampsteun.

En hoever kun je tot de koets de trekstang raakt? Of maak je daar een soort tunnelbak net zoals je moet doen met de veerpot?

Misschien wel een heel leuk project, kunnen we daar geen deelprojecten van maken?

mmmmh, begint te kriebelen, wat heb je nodig. Koets met rotte bodemplaten maar goede kokers (scheelt werk haha), voetenbak mag ook slecht zijn. Aanpassen van handrem stang, schakelpook, voorste bumpersteun i.v.m de motorkap.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 12 sep, 2007 13:16

Hoe stel je die dingen eigenlijk in? Moet je ze daarvoor demonteren? En hoeveel standen kan je instellen.

Plaats reactie