Schokbrekers gezocht, maar dan GOEDE
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
shit nog meer stugge eenden op spa
toen was ik een van de weinigen, maar nu?? haha word nog leuk daar
toen was ik een van de weinigen, maar nu?? haha word nog leuk daar
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
vind m laag genoeg zo... nog lager en de eend wordt bang voor modderRamon2cv schreef:ooh tom nu kan je echt laag!
kan altijd nog de achterkant omlaag gooien (maar dan komen achter ook avo's, heb ze nu nog alleen voor voor besteld)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
HAHAHAHA cool nu kan ik echt laag...
vet gaaf
vet gaaf
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ja daar hebben we al eens over nagedacht, maaar denken is makkelijker dan doen
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
ja dat wordt ons nieuwe project.
prachtig dan bouwen we een lage cruizer..
tree panken dr bij aan lassen..
voor de breedte.
prachtig dan bouwen we een lage cruizer..
tree panken dr bij aan lassen..
voor de breedte.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
eigenlijk juist een voordeel als je je koets laat zakken over je chassis. Nu is het zo dat de eend nog hoog lijkt, als je m erg laag aan de grond hebt, omdat er een behoorlijk verschil in hoogte zit tussen bodem chassis en bodem koets.
Dan kun je m gewoon wat hoger laten staan, en dan lijkt ie lager, dat is voor mij wel een pluspunt. Nadeel is wel, buiten veel verbouwen, dat je je veerweg meer dan halveert. Omdat de stootblokken op je koets zitten, en die komt naar beneden.
Maar goed, daar zouden die avo's dan weer goed werk doen, toch?
Greatnix Spookeend
Dan kun je m gewoon wat hoger laten staan, en dan lijkt ie lager, dat is voor mij wel een pluspunt. Nadeel is wel, buiten veel verbouwen, dat je je veerweg meer dan halveert. Omdat de stootblokken op je koets zitten, en die komt naar beneden.
Maar goed, daar zouden die avo's dan weer goed werk doen, toch?
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Het gaat niet om veerweg maar zoals Gerard zegt de camber en caster.
Nou vergeet ik altijd welke wat is, maar je moet het zien dat je van een toermotor een chopper maakt en dan doel ik op de balhoofdhoek. Een chopper stuurt slecht. Bij een eend zal dit ook het geval zijn. Echter ben ik er wel van overtuigd dat als je vaak alleen rijdt de eend gerust wat lager kan. Ik neem aan dat ze bij Citroen er rekening mee hebben gehouden dat een volgeladen eend ook nog goed moet rijden. Ze zullen de afstelling daarom wel enigszins gemiddeld hebben.
De voorste draagarmen uit de UK voor de racerij hebben dus zowel versterkte fussees als ook aangepaste afstelling.
Nou vergeet ik altijd welke wat is, maar je moet het zien dat je van een toermotor een chopper maakt en dan doel ik op de balhoofdhoek. Een chopper stuurt slecht. Bij een eend zal dit ook het geval zijn. Echter ben ik er wel van overtuigd dat als je vaak alleen rijdt de eend gerust wat lager kan. Ik neem aan dat ze bij Citroen er rekening mee hebben gehouden dat een volgeladen eend ook nog goed moet rijden. Ze zullen de afstelling daarom wel enigszins gemiddeld hebben.
De voorste draagarmen uit de UK voor de racerij hebben dus zowel versterkte fussees als ook aangepaste afstelling.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
het gaat ook niet om de veerweg, hoewel die natuurlijk wel korter wordt, maar vooral om, zoals gezegd, de stand van de fusees. Dus, als je eend dan lager lijkt, dan hoef je m minder laag te zetten, dus staan je fusees rechter op, dus minder zwaar sturen en minder slijtage, toch?
Bij de achterwielen is volgens mij dit allemaal niet van toepassing, toch, die blijven toch recht onder de koets staan?
Greatnix Spookeend
Bij de achterwielen is volgens mij dit allemaal niet van toepassing, toch, die blijven toch recht onder de koets staan?
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
Misschien kun je dan beter gelijk ook je fusee-hoek aanpassen.Gerard Maas schreef:De camber is de schuinstand van het wiel en de caster is herzelfde als de
bocht in de voorvork van een fiets.Dus als je dit goed zou willen doen dan
zijn die aangepaste Engelse draagarmen een hele goede optie.Ze hebben
die toch niet voor de lol ontworpen
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Dat bedoelt Gerard ook.
koets laten zakken dat zal het probleem niet zijn, maar dan moet je ook voorspatborden aanpassen, koplampsteun.
En hoever kun je tot de koets de trekstang raakt? Of maak je daar een soort tunnelbak net zoals je moet doen met de veerpot?
Misschien wel een heel leuk project, kunnen we daar geen deelprojecten van maken?
mmmmh, begint te kriebelen, wat heb je nodig. Koets met rotte bodemplaten maar goede kokers (scheelt werk haha), voetenbak mag ook slecht zijn. Aanpassen van handrem stang, schakelpook, voorste bumpersteun i.v.m de motorkap.
koets laten zakken dat zal het probleem niet zijn, maar dan moet je ook voorspatborden aanpassen, koplampsteun.
En hoever kun je tot de koets de trekstang raakt? Of maak je daar een soort tunnelbak net zoals je moet doen met de veerpot?
Misschien wel een heel leuk project, kunnen we daar geen deelprojecten van maken?
mmmmh, begint te kriebelen, wat heb je nodig. Koets met rotte bodemplaten maar goede kokers (scheelt werk haha), voetenbak mag ook slecht zijn. Aanpassen van handrem stang, schakelpook, voorste bumpersteun i.v.m de motorkap.