Pagina 6 van 17
Geplaatst: di 11 sep, 2007 19:04
door Aloha Beach Cruiser
shit nog meer stugge eenden op spa
toen was ik een van de weinigen, maar nu?? haha word nog leuk daar

Geplaatst: di 11 sep, 2007 19:35
door Tom Duckpower
Ramon2cv schreef:ooh tom nu kan je echt laag!
vind m laag genoeg zo... nog lager en de eend wordt bang voor modder
kan altijd nog de achterkant omlaag gooien

(maar dan komen achter ook avo's, heb ze nu nog alleen voor voor besteld)
Geplaatst: di 11 sep, 2007 20:14
door THE SPITFIRE
HAHAHAHA cool nu kan ik echt laag...
vet gaaf
Geplaatst: di 11 sep, 2007 20:23
door thomaaas
dat was je toch al een keer? dan zul je toch echt je chassispoten aan moeten passen

Geplaatst: di 11 sep, 2007 21:19
door Jacobus_XIII
thomaaas schreef:dat was je toch al een keer? dan zul je toch echt je chassispoten aan moeten passen

Of de koets over je chassis laten zakken!
Geplaatst: di 11 sep, 2007 21:51
door Aloha Beach Cruiser
ja daar hebben we al eens over nagedacht, maaar denken is makkelijker dan doen

Geplaatst: wo 12 sep, 2007 06:24
door THE SPITFIRE
ja dat wordt ons nieuwe project.
prachtig dan bouwen we een lage cruizer..
tree panken dr bij aan lassen..
voor de breedte.

Geplaatst: wo 12 sep, 2007 07:31
door Gerard2cv
Houden jullie er erg in,dat als je de hoogte wijzigt,Je ook de wielstanden
wijzigt.De sporing kan je nog verstellen,maar de camber en de caster niet
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 08:59
door Spookeend
eigenlijk juist een voordeel als je je koets laat zakken over je chassis. Nu is het zo dat de eend nog hoog lijkt, als je m erg laag aan de grond hebt, omdat er een behoorlijk verschil in hoogte zit tussen bodem chassis en bodem koets.
Dan kun je m gewoon wat hoger laten staan, en dan lijkt ie lager, dat is voor mij wel een pluspunt. Nadeel is wel, buiten veel verbouwen, dat je je veerweg meer dan halveert. Omdat de stootblokken op je koets zitten, en die komt naar beneden.
Maar goed, daar zouden die avo's dan weer goed werk doen, toch?
Greatnix Spookeend
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 10:13
door backfire
Het gaat niet om veerweg maar zoals Gerard zegt de camber en caster.
Nou vergeet ik altijd welke wat is, maar je moet het zien dat je van een toermotor een chopper maakt en dan doel ik op de balhoofdhoek. Een chopper stuurt slecht. Bij een eend zal dit ook het geval zijn. Echter ben ik er wel van overtuigd dat als je vaak alleen rijdt de eend gerust wat lager kan. Ik neem aan dat ze bij Citroen er rekening mee hebben gehouden dat een volgeladen eend ook nog goed moet rijden. Ze zullen de afstelling daarom wel enigszins gemiddeld hebben.
De voorste draagarmen uit de UK voor de racerij hebben dus zowel versterkte fussees als ook aangepaste afstelling.
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 10:39
door Spookeend
het gaat ook niet om de veerweg, hoewel die natuurlijk wel korter wordt, maar vooral om, zoals gezegd, de stand van de fusees. Dus, als je eend dan lager lijkt, dan hoef je m minder laag te zetten, dus staan je fusees rechter op, dus minder zwaar sturen en minder slijtage, toch?
Bij de achterwielen is volgens mij dit allemaal niet van toepassing, toch, die blijven toch recht onder de koets staan?
Greatnix Spookeend
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 11:00
door Gerard2cv
De camber is de schuinstand van het wiel en de caster is herzelfde als de
bocht in de voorvork van een fiets.Dus als je dit goed zou willen doen dan
zijn die aangepaste Engelse draagarmen een hele goede optie.Ze hebben
die toch niet voor de lol ontworpen
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 11:23
door Jacobus_XIII
Gerard Maas schreef:De camber is de schuinstand van het wiel en de caster is herzelfde als de
bocht in de voorvork van een fiets.Dus als je dit goed zou willen doen dan
zijn die aangepaste Engelse draagarmen een hele goede optie.Ze hebben
die toch niet voor de lol ontworpen
Misschien kun je dan beter gelijk ook je fusee-hoek aanpassen.
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 13:10
door backfire
Dat bedoelt Gerard ook.
koets laten zakken dat zal het probleem niet zijn, maar dan moet je ook voorspatborden aanpassen, koplampsteun.
En hoever kun je tot de koets de trekstang raakt? Of maak je daar een soort tunnelbak net zoals je moet doen met de veerpot?
Misschien wel een heel leuk project, kunnen we daar geen deelprojecten van maken?
mmmmh, begint te kriebelen, wat heb je nodig. Koets met rotte bodemplaten maar goede kokers (scheelt werk haha), voetenbak mag ook slecht zijn. Aanpassen van handrem stang, schakelpook, voorste bumpersteun i.v.m de motorkap.
Geplaatst: wo 12 sep, 2007 13:16
door Erikjan
Hoe stel je die dingen eigenlijk in? Moet je ze daarvoor demonteren? En hoeveel standen kan je instellen.