Pagina 6 van 15

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 01:21
door Patrick Hoskam
niemand ? :(

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 01:37
door Punky
Volgens de site van Jeroen Cats zou een uitlaat van een eend geen belemmering zijn op een Visablok. :roll:

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 01:56
door Patrick Hoskam
maar dat word op diverse andere sites ook weer tegengesproken, dus vandaar mijn twijfel over wat de beste keus is.... :D

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 10:36
door Bartje
twijfel nog vwb uitlaatpijp diameter, is 32mm voldoende ?
Ik denk dat die diameter niet het probleem is, de eerste demper daarintegen kost wel degelijk wat vermogen. Ik heb hem leeg en groter gemaakt en gecombineert met een rechte pijp i.p.v. een tweede demper en dat loopt duidelijk sneller :D, maar levert ook meer lawaai :?. Mooiste is mijnsinziens een goede! 2 in 1 met een betere geluidsdemper daarna.

Groetjes, Bart

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 10:48
door Michiel van G.
wat een goede oplossing is inderdaad een lege 1e demper, icm de originele sigaar-demper. máár met een einddemper achterop. daarvoor is de einddemper van een daf 44/46 goed geschikt, deze past namelijk vrij aardig om de standaard eendenpijp. die daf-demper is goed geschikt omdat deze dezelfde resonanties (van een tweecylinder) dempt.

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 11:30
door backfire
PHoskam schreef:maar dat word op diverse andere sites ook weer tegengesproken, dus vandaar mijn twijfel over wat de beste keus is.... :D
Om je nog meer in verwarring te brengen P.

Kennis van mij tuned Honda cb400f motorfietsen (van 1973 e.d.), Uiteindelijk bij flowtest er achter gekomen dat als je een restrictor in de uitlaat maakt van 22mm en 10 cm lengte, de motor 3PK meer had. Dit terwijl de orginele diameter 28mm is.

Je ziet dat diameter van uitlaat heeel erg nauw kijkt met betrekking tot je maximaal vermogen. Een te grote diameter is zeker overbodig, de flow in de uitlaat is veeel belangrijker.

Jij als duc rijder zal moeten weten dat een 999 een uitlaat heeft dia naar in 2 trappen naar 50mm vergroot wordt, dit om de flow van de voorste cilinder gelijk te krijgen met de flow van de bovenste cilinder.

Ik weet zo niet wat de standaard diameter nu is, maar ga daar niet te veel boven zitten P. Je weet een 2mm grotere diameter heeft een veel grotere doorstroming. 2mm meer is bij 32 naar 34mm een 13% meer oppervlak en maar 6,5% grotere diameter.

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 13:48
door Patrick Hoskam
ik denk zelf aan een diameter van 32 inwendig, met walker dwarsdemper met 2 uitgangen en dan 2 pijpen van 32 naar achter met 2 duc einddempers.

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 13:51
door Patrick Hoskam
vanmorgen een gs bak opgehaald voor het project, een aca bak heb ik ookl, dus kan tzt eea vergelijken,

Nu weer het nadenken over welke bandenmaat te kiezen....

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 22:32
door Patrick Hoskam
op de bak die ik heb zitten ook de gsa klauwen nog, kan ik deze klauwen gebruiken icm een 2cv hoofremcilinder ?

vwb banden achter, ik heb nog 2 goede 195/50 ers staan, zouden deze achterop te gebruiken zijn of zijn deze te laag ? en hoe zit het dan met de tellerafwijking ?

voor denk ik aan 145 ers op originele velgen of 155ers op iets verbrede velgen, maar welke hoogte maat ?

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 23:51
door Tom Duckpower
lagere achterbanden zal geen invloed hebben op de snelheidsmeter, hoogstens op comfort ;)

Geplaatst: ma 19 nov, 2007 00:09
door Patrick Hoskam
nu je het zegt ja, dat heeft idd weinig met de teller te maken natuurlijk, ze volgen alleen de voorwielen

die 195/50 heb ik liggen dus ik kan ze proberen, is het niets, kan er alijd wat anders op

Geplaatst: ma 19 nov, 2007 09:59
door backfire
Kleine afwijking blijf je altijd houden, bij 155 kwam ik uit op ongeveer 155/75 en 145/80.

Ik heb nu 155/78

Geplaatst: ma 19 nov, 2007 13:42
door rusty
PHoskam schreef:ik denk zelf aan een diameter van 32 inwendig, met walker dwarsdemper met 2 uitgangen en dan 2 pijpen van 32 naar achter met 2 duc einddempers.
ik heb zelf ook een orgineel walker systeem van voor tot achter en aan de rechterkant een pijp erbij gemaakt (zelfde diameter van voor tot achter) op een standaard visablok met zelfgemaakt luchtfilterhuis en turbotube, aangepaste sproeiers. op de rollenbank c.a. 40 pk op het vliegwiel! en da's best veel voor een standaard visablok! dus dit werkt goed!
waar je op moet letten bij als je de eerste demper leeghaalt is dat je motor dan eigenlijk te weinig tegendruk heeft en veel gaat verbruiken! je bent dan ook wat trekkracht kwijt in de lage toeren, maar je krijgt er in de hogere toeren wat bij. dus het is maar wat je wil.

ben erg benieuwd hoe je auto verder wordt!

greetzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty

Geplaatst: ma 19 nov, 2007 19:33
door thomaaas
Volgens mij kun je de HRC van een eend gewoon blijven gebruiken. Je moet iets harder trappen, omdat de remmen van GSA bekrachtigd zijn, maar aan de andere kant, zijn ook weer sterkere remmen, zijn voor veel grotere auto gemaakt dus netto resultaat is ongeveer 't zelfde. (tenminste dat heeft duckservice mij zo aangeraden)

Geplaatst: di 20 nov, 2007 00:41
door Patrick Hoskam
afgelopen weekend voornamelijk bezig geweest met inrichten van mn nieuwe 'hobbyhok', zat eerst op de zolder van een grote loods en nu op de begane grond in een verwamde ruimte van 6 bij 6, echt een verademing als je zo s'avonds bezig bent.

Ik wil een kleine straalkast aanschaffen voor met name het stralen van kleine dingen en het glasparelelen van aluminium delen zoals de koppen e.d., nu vraag ik me af of ik ook de carb die op het visa blok gaat komen kan glasparelen.

Ik laat hem daarbij in elkaar zitten en dicht de doorstroomopeningen af, dus puur de buitenzijde parelen, daarna gaat de carb uit elkaar, word inwendige gereingd, alles met perslucht schoongeblazen en weer met nieuwe afdichtingen in elkaar gezet, mij lijkt dit geen probleem, iemand anders een idee hierover ?

fotootje van de weber 40DCOE die op het visa blokje gaat komen 8) en die ik dus wil parelen

Afbeelding