Pagina 6 van 23

Geplaatst: di 18 mar, 2008 22:37
door AZL57
Hier spat ook nog het zoutwater van de tegenliggers tegenop in de winter.
Wordt tijd dat we naar een warm land verhuizen. Toen ik het chassis van mijn 57er open maakte was dat van binnen blank blinkend staat bijna geen roest te zien, alleen een groot muizennest midden erin. ;-)

Geplaatst: do 20 mar, 2008 14:26
door thomaaas
Ja lekker doorstoken hier dus, straks ook 's winters boven de 18 graden :D :D

Maar k wil eerst wel wete of da idd in engeland andersom is dan

Geplaatst: do 20 mar, 2008 14:49
door Francois
Bij mijn Acadiane precies hetzelfde probleem, linkerkant veel slechter dan rechts!

Geplaatst: do 20 mar, 2008 16:09
door Erikjan
Dan moet ik deze theorie overhoop gooien. De 2cv die ik heb gebruikt voor de pickup lag aan de rechterkant op straat. een ook rond de voorruit was het aan de rechter kant 1 groot gat. Van het rechter spatbord was de op hang lip er af gerot. Links zag hij er van een afstandje nog wel aardig uit. De achterkant heb ik niet zo op gelet die was niet zo belangrijk ;) De deurtjes waren zo wel links als recht compleet weg aan de onderkant.

Geplaatst: do 20 mar, 2008 16:14
door Steffan
bij mij is rechts ook erger dan links! voorspatbord is veel slechter (spatlap is er pas afgeroest ) en de rechter veerpot heb ik vorig jaar bij de chassiswissel vervangen omdat daar een lading bruin water uit kwam en 1 'deksel' doorgerot was.

denk doordat je met rechts door de plassen rijdt?

Geplaatst: do 20 mar, 2008 21:38
door Green-Duckman
Gisteren bezig geweest met de 2 platen van de voeten bak, poeh das nog lastiger als ik dacht. Maar ik heb ze erin en ze passen mooi. Moet ze alleen nog af lassen maar dat ga ik morgen avond ff doen en dan zal ik gelijk ff een piccie plaatsen.

Voor de andere die ook in dit stadium zitten (of al net iest verder)
Komop he! DE ZOMER KOMT ER AAN!!!!! :lol:

Geplaatst: vr 21 mar, 2008 11:09
door backfire
De 2 platen van de voetenbak? laat s fotootje zien G-D, ennuh, jaja we werken er hard aan :)

Geplaatst: za 22 mar, 2008 10:14
door Green-Duckman
Ik zal morgen ff wat foto's maken wanneer ik hem ga aflassen.

Vandaag na het werk eerst mijn nieuwe eendje ophalen (die eigenlijk al niet meer van mij is! :cry: )
Maar daar open ik straks wel een nieuw topic over, of de nieuwe eigenaresse moet zich ff aanmelden en het willen vertellen?


Hier de beloofde foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Misschien niet goed te zien hoe het zit maar toch.....
Ik vond het misschien wel een van de lastigste klusjes op het gebied van lassen!


Ook nog even het raampje gelast, hierboven staan de foto's van ut derde zij raampjes wat ik moest lassen. Vanmiddag gedaan :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit viel dan eigenlijk weer heel erg mee.

Ook nog ff wiel in de wielkasten een plaatje gelast daar moeten alleen nog de eindstops op komen.
Afbeelding


En dan als laatste nog ff een vraagje.
Afbeelding
Hoe kan ik het beste dit af maken?
Zal ik er een plaatje tegen aan lassen naar beneden toe?
Of nu aflassen (zoals het nu zit) en geen plaatje over de dorpel en verder strak maken?

Graag jullie mening of hoe jullie dit hebben gedaan?

Geplaatst: di 25 mar, 2008 22:48
door Green-Duckman
Er kwam bij nog een vraagje op.

En ik vroeg mij af hoe jullie het zouden doen?

Het gaat over het spuiten van de koets, kan je dat het beste op het chassis doen? dus bevestigd met boutjes en al, lekker in een laagje bodyshutzz?

Of los van het chassis en dan pas monteren?

Geplaatst: di 25 mar, 2008 22:55
door siemen
daar moet je een plaatje over heen lassen
voor de orginaliteit moet je hem niet romdom aflassen net waar het watergootje ophoud moet je ook niet lassen.
als je wilt wil ik wel een foto maken.

als ik een eend laat spuiten bevestig ik hem meestal op het chassis ( na deze getektyleerd is) en plak het chassis af zodat de spuiter de vloerplaten wel kan spuiten maar het chassis niet

Geplaatst: di 25 mar, 2008 23:05
door Jimmy
Op mijn site staan wat foto's hoe het lassen bij mijn koets is uitgevoerd en ook een detail van de a stylen bij de dorpel

http://members.home.nl/jbrouns/Site/Las ... koets.html

Geplaatst: di 25 mar, 2008 23:24
door thomaaas
Ik zou zeggen juist zoveel mogelijk dichtlassen, zodat er geen water door komt, behalve aan de onderkant zodat je er daar
1)bij kunt voor antirottigheidbehandeling en
2) een soort "afwatering" hebt voor het water dat er toch nog wel weer in komt.

maar dit heb ik nog nooit zelf gedaan hoor, dus ik denk dat je Siemens advies beter ter harte kunt nemen ;)

Zelf vond ik het vervelend om op het chassis te spuiten, maar ik moest ook helemaal gespoten worden. [dus ook dashboad, schutbord kofferboden etc] Ik moest alles afplakken [veerpotten etc] terwijl je niet goed bij de bodem van de koets komt. [tank zit in de weg, assen, stuurhuis, draagarmen, veerpotten] ;) Ook kon ik na afloop het chassis niet goed meer behandelen, en had ik de fettband er al tussen vóór het spuiten :roll: . De volgende eend doe ik het chassis en koets apart, dan kun je de hele koets goed spuiten en het hele chassis ook goed spuiten ;)

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 18:56
door siemen
dit is orgineel

Afbeelding

en een beetje donker
Afbeelding

je ziet dat het niet rondom afgelast is.
ik doe dat ook nooit maar doe er altijd heeeeeeeel dun kit rantje ( je ziet het bijna niet)

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 19:34
door sander 2cv
hey,
dat ziet er zeer knap werk uit.

wat die hoek betreft, ik zou er in alle geval ene plaatje over zetten.

en dan had ik nog een kleine opmerking :?
vergeet het gat waar je stuurstang door komt niet wat te vergroten, want zover ik kan zien op de foto is dit zeer krap nu. t'zou zonde zijn om in je vers gelakte kas al direkt te moeten gaan slijpen :wink:

mvg
sander

Geplaatst: wo 26 mar, 2008 19:37
door thomaaas
Ok ik zou dat ene randje dus aflassen, die bout zou ik zelf liever een moer in draaien (zoals CitRoel dat heeft, kun je er ook direct antiroestrommel in spuiten), en aan de onderkant (onder de dorpel) zou ik m openlaten, zodat water eruit kan. Ik houd niet van kit, dan zou ik er zink of tin in smelten ;)