Bericht
door TB » di 8 apr, 2008 19:41
Het komt 100% zeker onder de brilrubbers vandaan. De rechtercilinder is kurkdroog, bij de linkercilinder lekt het telkens weer.
Nieuw rubber hielp voor 5 minuten. Het komt niet bij de olieleiding vandaan, ook niet bij de kleppendeksel. Ik heb het ook laten draaien zonder koelbeplating zo kon ik zien dan eerst de veertjes die het rubber op z'n plaats houden nat werden en vervolgens loopt het daarvandaan alle kanten op. De conclusie die ik daaruit trek is dat het tussen het rubber en de buisjes door komt sijpelen.
Dit is gewoon weer iets uitzonderlijks. Vloeibare pakking is een optie, maar het is niet de manier zoals het hoort te zijn. De andere kant is namelijk kurkdroog. En bij andere blokken ondervond ik hier ook geen problemen mee.
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat de veertjes het rubber niet goed op de plaats houden. De alu buisjes zijn namelijk perfect rond en schoon daar waar het rubber zit. Het blok is namelijk 1 keer uit elkaar geweest, dat was de keer voor de revisie. Verder is er dus nooit aan geprutst. Het zijn ook de koppen die van de fabriek uit op dit blok horen te zitten. Er is niks uitgewisseld, dus dat kan het ook niet zijn.
Het lekkagepatroon is exact zoals bij de eerste keer! Daar zat dus wel een paar gekke plekjes in het brilrubber. Dat leek de oorzaak maar het carter was volkomen glad en schoon.
Inderdaad, ben er nu echt ff klaar mee. Een cilinderkop erafhalen en opzetten is het probleem niet en is zo gebeurd. Maar alles moet er weer af, dynamo, spruitstuk, carburateur, kachelpotten etc. Dat vergt veel tijd en begint nu gewoon vervelend te worden.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987