Restauratie 2cv Special

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 23 mei, 2008 22:17

ben je even veel kwijt meschien nog wel meer
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 24 mei, 2008 00:01

Tim Depover schreef:ik ga dan vantweekend maar eens gaan kijken bij een citroen dealer die vooral oude 2cv's opkoopt voor stukken. Meteen ook eens prijs vragen voor de vloerplaten
waarom bij een citroen dealer terwijl er zoveel gespecialiseerde eendengarages dan wel 2cv onderdelen toeleveranciers zijn? scheelt je behoorlijk in de kosten ALS een citroen dealer je al verder kan helpen.

kijk eens op deze site bij alledag meen ik, daar staan alle nl en b 2cv specialisten...

zo'n ventilatie klep kostte mij 47 euro. buiten estetische redenen vind ik zo'n klep best handig. met het dakje open en dan de klep open zorgt voor veel minder turbulentie binnen in.

maar goed, ik zal absoluut niet zeggen hoe je het moet doen hoor, maar ik denk er veel mogelijkheden zijn mbt onderdelen voorziening dan je denkt. die staartstukken zijn nieuw te krijgen, maar eventueel ook de plaat waar de achterlichten op gemonteerd zijn. bodemplaten kosten mi ook niet heel veel.

mocht je tips willen wb goede 2cv onderdelen leveranciers stuur me dan maar even een pm
Tim Depover schreef:
motor lijkt bij het draaien wel nog te lekken, olie komt van tussen boite en motor, kan dit de krukaskeerring zijn of wat zou het eventueel zijn?
definitely de krukas keerring aan de achterzijde. helaas moet hiervoor het blok er uit en het vliegwiel los. ik zou zoieso alle keerringen vervangen. kost geen drol alleen een (hoop) werk, maar dan ben je hopelijk van een hoop narigheid af.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 24 mei, 2008 22:30

Die krukaskeerring is een bekend plekje inderdaad. Blok en bak splitsen is niet zo moeilijk. Is alleen even wat werk om alles netjes los te halen. Blok en bak zijn 4 moeren, koppeling zijn 6 boutjes en het vliegwiel 5 uit mijn hoofd gezegd. Dan kun je bij de krukaskeerring. Niet moeilijk dus.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » za 24 mei, 2008 23:03

ja zou ook wel eens kunnen dat die 5 bouten niet genoeg spannen, motortje werd uit elkaar gehaald, geheel gereviseerd maar ik denk dat ik die bouten niet heb aangespand :oops: ontzettend dom natuurlijk maar blokje van boite scheiden duurt natuurlijk niet lang, krukaskeerringen werden vervangen bij revisie

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » za 24 mei, 2008 23:06

Afbeelding

denk dat daar in het midden het schoentje knelt...

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » ma 26 mei, 2008 14:08

ok, kheb beslist, zaterdag gaat mijn koets binnen, nieuwe vloerplaten, nieuwe kofferbakbodem, nieuwe ventilatieklep, nieuw staartstuk kortom, ze gaan hem heel in orde zetten en ik hoef er niets aan te doen. Het zal me wel een flinke duit kosten :shock: Maar ik heb het er wel voor over. Nu hij totaal uiteenligt beter ineens alles direct op orde stellen.

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » ma 26 mei, 2008 15:12

nog een vraagje, nu zou ik graag men eend in zwart/gele charlestonuitvoering maken, is dit met stickers, zoja, wat is er allemaal met stickers en wat is de kostprijs hiervan?
alvast bedankt

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 26 mei, 2008 16:06

Dat zijn stickers. Deze kosten rond de 90 eurie per set.

De sticker bestaat uit grijs en zwart. De eend zul je in geel en zwart moeten spuiten. Op sommige plekken is het het zwart van de sticker op andere plekken het zwart van de lak. :wink:
Het zwart van de sticker zat meen ik op de deuren, de driehoekjes en het stuk koets onder de voorruit. De spatborden en bovenzijde van de koets zijn in zwarte lak.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » ma 26 mei, 2008 20:33

ok bedankt, denk wel dat ik dit zal bestellen, waar kun je deze stickers eigenlijk bestellen?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 26 mei, 2008 21:09

De eendenspecialist kan ze aankomen.

Ik had even gekeken in de catalogus van Club Cassis. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » di 27 mei, 2008 14:42

juist jammer, in belgie heb je niet zoveel eendenspecialisten. Maar normaal kan ik ze ook bestellen via mijn vertrouwde citroengarage, zal ik nog even navragen.

Alvast bedankt Punky
2cv special in restauratie
http://users.telenet.be/depover

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 27 mei, 2008 14:49

Tim Depover schreef:juist jammer, in belgie heb je niet zoveel eendenspecialisten. Maar normaal kan ik ze ook bestellen via mijn vertrouwde citroengarage, zal ik nog even navragen.

Alvast bedankt Punky
euhm... in belgie en nederland spreken ze allebei nederlands, hebben ze dezelfde euro's en de post verstuurd zelfs naar belgie, dus ik zie het probleem niet??? zelfs het betalingsverkeer binnen de eu kost niets extra.

ik heb meerder malen juist stukken gekocht bij een eendenspecialist in antwerpen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » di 27 mei, 2008 15:34

zal wel geen probleem vormen, kheb gebeld en ze kunnen alles bestellen. dus na mijn examens kan ik hopelijk spuiten en beginnen ineensteken.
jipiiee
2cv special in restauratie
http://users.telenet.be/depover

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » wo 28 mei, 2008 18:17

Afbeelding

voor deze charlestonuitvoering moet je zeker je deuren en koffer en capo in het geel doen, spatborden in zwart en op de deuren stickers? is dit juist gezien?
2cv special in restauratie
http://users.telenet.be/depover

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 28 mei, 2008 18:50

Juist maar met de koets is ook nog iets! die is van voren geel tot boven aan de voorruit raam stijl en de rest zwart. en de driehoekjes natuurlijk ook geel.
En eigenlijk moet het zwart van boven tussen scheiding geel rond lopen.
2cv Vert Bambou '79

Plaats reactie