Pagina 6 van 6
Geplaatst: ma 23 mar, 2015 19:41
door Bertje Beige
Het probleem lijkt opgelost, er word met de nieuwe regelaar 7.5 volt geladen.
Maar ik heb vaker gedacht dat de laderij weer goed was
Geplaatst: vr 3 apr, 2015 19:30
door Bertje Beige
Na ong. 60 km gereden te hebben hield de laderij er weer mee op. Na het starten van de motor bleef de lamp branden. Als ik wat aan de koolborstels pruts dan begint de boel wel weer te laden, maar het deugt natuurlijk niet
Ook was de collector erg zwart geworden na die paar kilometers.
Zelf heb ik het vermoeden dat ik een flut kwaliteit koolborstels gemonteerd heb, hoewel ze uit het magazijn van de EEEC komen.
Of kan er een andere oorzaak zijn waardoor de collector zo snel vervuilt?
Geplaatst: zo 5 apr, 2015 22:10
door TimVS
Koolborstels slijten ook sneller als het anker(collector) vol groeven en/of braam zit.
Maar als je anker na 60km al zwart ziet zijn de borstels misschien door de tijd verduurd?
Geplaatst: zo 5 apr, 2015 23:44
door AZL57
welk type dynamo, regelaar heb je. Welke motor 12pk, 18 pk??
Ik denk niet dat er wat met borstels gebeurd door hun leeftijd. Maar er zijn harde en zachte borstel soorten. Vonkt de dynamo bij het laden?
Geplaatst: ma 6 apr, 2015 08:58
door Bertje Beige
Ik heb een 15 pk AZU met een Duccelier dynamo!
Heb nu al meer dan 250 km geen laadproblemen gehad en toen de borstels nieuw waren vonkten ze behoorlijk. Heb gister weer gekeken, maar toen vonkten de borstels al veel minder. Het zal er wel mee te maken hebben dat er nog een rond kantje aan moest slijten.
Heb gister wel weer de collector schoon gemaakt, maar was niet zo zwart meer als de vorige keer.
Ik denk dat het probleem zichzelf wel oplost
Geplaatst: ma 6 apr, 2015 16:37
door AZL57
het kan inderdaad dat het even op elkaar moet inslijten.