Pagina 6 van 8

Geplaatst: do 9 jul, 2009 23:03
door Niels
Punky schreef: Als hij niet past, draai dan eens aan het vliegwiel. Dan heb je kans dat de vertanding wel pakt
al geprobeerd.......... morgen nog eens, was het echt helemaal zat net...

Geplaatst: do 9 jul, 2009 23:09
door Punky
Dan kun je beter ophouden Ja. Meestal ga je dan meer mollen dan maken.

Geplaatst: vr 10 jul, 2009 08:59
door AZL57
zit je koppelings plaat goed gecentreerd.

Geplaatst: vr 10 jul, 2009 09:22
door jeroentje
Centreren is makkelijker met een oude prise as dan met het plastic tooltje wat erbij zit. Kan wel met het plastic tooltje maar is wat meer pielen.

Geplaatst: vr 10 jul, 2009 10:12
door Niels
koppelingsplaat zat wel goed,

nog maar wat vaker vliegwiel draaien, en het helpt ook als je dan de bak in de versnelling zet, haha as draaide dus eerst gewoon mee.

maar zoals een vriend van me gisteren zei: dat moet je gewoon 's morgens doen, dan lukt dat altijd in één keer...

hij had geen gelijk... 2 pogingen moeten doen, maar het zit in elkaar...
alleen jammer van die pleurisregen, nu kan ik de motor niet inbouwen.... morgen beter weer zeggen ze...

oh ja, en niet vergeten om olie te halen :P

Geplaatst: vr 10 jul, 2009 16:13
door TB
Helemaal goed. Soms zijn is het een gepiel en de andere keer lukt het gewoon :)

Geplaatst: za 11 jul, 2009 22:42
door Niels
eh, alles lijkt goed te zijn gegaan, hij lekt niet meer.

ik heb nu +/- 10km gereden, eerst rustig warm gereden en toen een paar keer vanuit lage toeren in z'n 4 naar de 80 geklommen.

daarna was mijn motor gloeiend heet, echt veel heter dan normaal na zo'n kort ritje.
is dit normaal na zo'n revisie?? morgen toch maar nog eens de kleppen controleren misschien, wel vlak voor de eerste rit gesteld, maar kan natuurlijk even op elkaar ingewerkt zijn nu...

mijn verse olie heb ik ook weer afgetapt en hij was echt zwart zwart.... maar dat kan evt ook zijn omdat ik er (nog) geen nieuw oliefilter op gedaan heb.

Geplaatst: zo 12 jul, 2009 09:39
door Bertje Beige
Nieuwe zuigerveren moeten inlopen, en dat is nog extra wrijving, maar ik betwijfel of je motor daar zoveel warmer door word.
Zit je koelvin wel vast en is je oliekoeler schoon?
Olie en filter vervangen, olie op max. (olie is ook koeling) en het zou goed moeten zijn!

Geplaatst: zo 12 jul, 2009 14:23
door AZL57
hoe is je mengsel, een te zuinig afgestelde carburateur zorgt ook voor een hete motor.

Geplaatst: di 14 jul, 2009 15:00
door Niels
ben het nu aan het uitvogelen, auto van achter het huis naar de oprit gereden, weer redelijk heeft (kleppendeksels kon je niet meer zonder problemen lang aanraken, en dat na nog geen minuut lopen)
af laten koelen en kleppen gecontroleerd, deze staan goed.
nu dan maar het mengsel controleren... (nog ff opzoeken hoe...)

koelvin draait, dus dat is het probleem niet. oliekoeler is ook schoon en goed.

misschien maak ik me teveel zorgen en is het allemaal gewoon normaal... maar ik heb weinig zin in een vastloper over een kilometer of 10 na al die moeite.

Het lijkt alsof de wagen ook moeilijker rolt als hij in de versnelling staat, alsof er veel weerstand is. (ik verplaats de auto altijd in de versnelling met het stellen van de kleppen) Eerst ging dit een stuk makkelijker.

kan het te maken hebben met de voorste keerring die er heel erg moeilijk op/in ging dat deze teveel weerstand op de krukas uitoefent? zou toch niet moeten kunnen denk ik zo....

Geplaatst: di 14 jul, 2009 15:20
door backfire
of er wordt gewoon geen olie rond gepompt, ff druksensor loshalen en er een slang van 1 meter aan vastzetten. Als de olie er niet bovenuitkomt bouwt je pomp geen druk op.

Geplaatst: di 14 jul, 2009 22:13
door Niels
er zit in elk geval wel ('schone') olie in de klepdeksels, maar ik zal het eens proberen.

vandaag weer een heel stuk gereden, en hij was wel heet, maar heb het gevoel dat het minder is dan de eerste keer. maar dat is natuurlijk niet te bevestigen. ik zal het testen... hoop eigenlijk dat dat goed zit, anders kan ik weer alles uitbouwen, eigenlijk weinig zin in...

Geplaatst: wo 15 jul, 2009 01:05
door thomaaas
Bij de eerste 50 km ongeveerworden ze wat warmer, tenminse is mijn ervaring met nieuwe zuigerveertjes. Kijk daarna nog eens, anders toch ff je ontsteking en kleppen nalopen.

Olie gaat wel rond? Hoe kom je er eigenlijk bij dattie veel warmer wordt? Heb je een meter of is het een subjectieve meting omdat je er nu pas op let?

Geplaatst: wo 15 jul, 2009 10:41
door Niels
het is een subjectieve meting inderdaad, dus het kan ook gewoon mijn verbeelding zijn, maar ik heb ook het idee dat het al minder wordt.

na de eerste testrit had ik hem namelijk de volgende dag van achter het huis naar de oprit gereden (moet dan om het huis heen) dat was nog geen 2 minuten en toen waren de klepdeksels al te heet om lang aan te raken...
dat lijkt me toch te heet.

ontsteking staat goed en kleppen ook, ook de olie wordt rondgepompt.
het mengsel stel ik zometeen nog af, maar gisteren tijdens een proefrit van ongeveer 15km werd hij wel heet, maar niet meer zo heet als eerst geloof ik (weer subjectief)

Geplaatst: wo 15 jul, 2009 20:11
door Niels
......... :roll: oops, schaam

ontsteking stond helemaal niet goed................

nu wel, en alles rijdt perfect :D:D

alleen 'zweet' de voorste keerring wel, er hangt (nog) net geen druppel aan.... hopen maar dat ie goed zit.

Ik had niet gedacht dat de verbetering zo goed merkbaar zou zijn, veel meer power, moet me erg inhouden om er niet mee te racen....

maar motor wordt nu dus ook niet meer extreem heet, geen backfires meer en loopt als een zonnetje, nou ja, niet zo heet dan ;)

wat mij betreft mag dit op slot want ik heb er nu wel vertrouwen in...