Pagina 6 van 26
Geplaatst: wo 19 aug, 2009 13:10
door Punky
Ik heb zojuist een slachtoffer gevonden in de persoon van mijn vader. Samen met hem de remmen achter gesteld (wat nodig bleek) en de LHM vervangen. Voor kwam er wat bruine zooi met lucht uit. Rempedaal voelt nu hard en blijft hetzelfde na diverse malen trappen zoals het hoort. Ik heb nog niet gereden, maar ik vermoed dat het is opgelost.
Maar....
Bah ik heb nu wel vieze handen!!!
Ook de veerpotten voorzien van wat meer wonderolie, want ze bleven kraken. Er zit nu zo'n 280cc per pot in. Dus zou voldoende moeten zijn. Straks even een zandpad opzoeken.
Ook een nieuwe luchtfilterslang gemonteerd dus ik verwacht dat het inhouden bij plankgas nu ook over is. De oude slang kwam steeds los en hing dan half voor de opening van de carb.
(3x) ook erachter gekomen waarom de ramen voor niet open wilde. Ze hadden voor de armsteun te grote bouten gebruikt die het raam blokte. Allemaal kleinigheidjes die makkelijk te verhelpen zijn en gelukkig geen centen kosten alleen wat klustijd, maar dat is de hobby.
Daarnaast erachter gekomen dat de dash verlichting niet werkt en een of andere maloot de ruitenwisseras verkeerd heeft gemonteerd. 1 wist omhoog en de andere omlaag, maar dat is voor een volgende keer. Nu te warm voor.

De nieuwe stoelen

Eerste bospad.

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 17:14
door inmijneendje
Dat toch geen bospad dat is een asfaltweg,
Geplaatst: wo 19 aug, 2009 17:17
door Tom Duckpower
inmijneendje schreef:Dat toch geen bospad dat is een asfaltweg,
Hij staat anders wel "stoer" in de berm geparkeerd...

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 17:24
door inmijneendje
Tom Duckpower schreef:inmijneendje schreef:Dat toch geen bospad dat is een asfaltweg,
Hij staat anders wel "stoer" in de berm geparkeerd...

ja dat is wel lef hebben, soms loopt het anders af

Geplaatst: wo 19 aug, 2009 19:40
door Punky
Het is echt een bospad hoor, maar momenteel blubbervrij.
We zijn hier ook ooit na een A-markt overheen gedenderd.
Geplaatst: wo 19 aug, 2009 19:54
door inmijneendje
Punky schreef:Het is echt een bospad hoor, maar momenteel blubbervrij.
We zijn hier ook ooit na een A-markt overheen gedenderd.
jajaja

Geplaatst: do 27 aug, 2009 00:32
door Punky
Wat kleine zaken aan de Ami gedaan.
Ik heb een nieuwe slotenset kunnen bemachtigen en deze is inmiddels ook gemonteerd, dus de Ami kan nu eindelijk gewoon worden afgesloten.
Ook de voetenbak en de voorzijde van de bodemplaten en chassis, waar nogal wat roest zat opgeschuurd en ingepapt in een dikke laag Owatrol Puur. Nu nog een plaat halen om over het slechte deel van de voetenbak te poppen en alles afspuiten met Tectyl 190. Dan moet het roesten geremd zijn en kan ik weer een tijd rondrijden zonder aan lassen te hoeven denken.
Verder de veerpotten gesmeerd met 250ml Wonderolie per kant, maar de zeehond blijft hardnekkig aanwezig. Bij kort inveren is ie wel weg, maar bij drempels blijft ie goed hoorbaar. Zelfs al gedacht dat het de koets is die je hoort op het chassis ivm de slechte voetenbak, maar wanneer je op de dorpel drukt, dan zie je niks bewegen wat hierop zou kunnen duiden. Dus blijf iets in de wielophanging zelf verdenken. Maar wat?
Ook inmiddels een adresje voor de verf gevonden en besloten wat de kleur gaat worden.
De verf kost me zo'n 20 euro per liter en is Sigma industrielak. Deze wordt gemaakt in de kleur Ral 1001 en wordt van zijdeglans (basisverf) naar mat gemaakt.
Dit is een legerkleur die in de Sahara werd gebruikt.
Velgen laat ik denk ik in deze dans-sons-jus look of worden misschien nog legerbruin (Ral 8027). Maar daar ben ik nog niet uit. Begin eerst maar eens met de koets.
Ik denk dat het beige beter gaat staan op de Ami dan een Nato of Olive Drab groen.

Ral 1001
Geplaatst: do 27 aug, 2009 06:47
door engbokho
Auto opkrikken zodat de twee wielen vrijkomen, en dan nog even de veerpot draaien. Kijk 's of dat helpt...
Geplaatst: do 27 aug, 2009 07:22
door Eminence Grise
Punky schreef:
[

Ral 1001
...als ik het kenteken van de vrachtauto zie wordt het niet veel....

Geplaatst: do 27 aug, 2009 08:29
door Punky
engbokho schreef:Auto opkrikken zodat de twee wielen vrijkomen, en dan nog even de veerpot draaien. Kijk 's of dat helpt...
Zal eens op zoek moeten naar een grotere krik dan.

Geplaatst: do 27 aug, 2009 09:03
door Spookeend
inmijneendje schreef:Tom Duckpower schreef:inmijneendje schreef:Dat toch geen bospad dat is een asfaltweg,
Hij staat anders wel "stoer" in de berm geparkeerd...

ja dat is wel lef hebben, soms loopt het anders af

Memories.............

Kwam toevallig dat filmpje weer tegen van de week...
Maar, wel een beetje een "poep-kleur" dolf...............
Geplaatst: do 27 aug, 2009 12:36
door Punky
Heb je een ander voorstel dan???
Geplaatst: do 27 aug, 2009 13:51
door dyane_maniac
ik zelf (maar uiteraard moet jij beslissen wat JIJ mooi vind) een felle heldere kleur maar dan wel mat heel mooi. als het mat is is de kleur 9 van de 10 keer grijs, zwart, bruinig of legergroen. met een mooie heldere blauw of oranje of whatever, krijg je denk ik zo'n gaaf "door de zon vervaagde" look.
Geplaatst: do 27 aug, 2009 17:47
door backfire
Wat ook heel erg gaaf is, is om een heldere blauw of oranje met een beetje mica, daaroverheen mat blanke lak. Of als je het zelf gaat doen, gewoon basecoat met mica zonder de blanke lak, dan krijg je ook wat sneller je patina looks.
Geplaatst: do 27 aug, 2009 18:55
door Punky
Matte felle kleuren zijn inderdaad ook eht de moeite waard, maar volgens mij mogen ze geen matte lak meer maken. Er was iets met de poeder die ze toevoegen aan de lak.
Heb dit namelijk ook al overwogen.
Ik deel je mening trouwens over de veelvoorkomende matte kleurkeuzes. daarom dat ik toch steeds naar het Beige neig, omdat het zwart/groen/grijs al zo vaak gedaan is. Met name in combi met rode velgen. Mar ergens trekken deze "vogelpoep" kleuren me wel.