Pagina 6 van 8
Geplaatst: vr 5 mar, 2010 21:39
door thomaaas
Dus misschien zien we je ook wel op de A-markt?
Geplaatst: za 6 mar, 2010 00:44
door Punky
Als ik daar ben, dan ben ik er vroeg en slaperig of manisch. Zit dan in de nachtdienst en kom vanuit de dienst vermoedelijk ff kijken en kruip daarna direct onder de wol.
Geplaatst: za 6 mar, 2010 01:11
door thomaaas
Ja hoorde ik al ja, maar ik hoop er ook vroeg te zijn om koopjes te spotten. Ik hoop mijn Ami ook tegen die tijd af te hebben
Geplaatst: za 6 mar, 2010 08:21
door Punky
Mijn Ami zul je er trouwens niet spotten, want wij gaan erheen met de C5.
Geplaatst: za 6 mar, 2010 21:00
door thomaaas
Aah ok. Jammer! Maar dan hoop ik idd maar voor je dat we je ami daar niet zullen zien
Geplaatst: di 9 mar, 2010 20:12
door Punky
Vandaag de hele dag in de garage gestaan op de Ami weer op de weg te krijgen. Volgend project (audio peug) staat alweer in de planning. Dus met enige frisse tegenzin vandaag een heel eind gekomen.
Vandaag de remmen afgemaakt, handremmen gesteld en klauwen ontlucht. Daarnaast het blok verder afgemaakt en deze zit alweer op zijn plek. Kleppen en ontsteking afgesteld. Om te proefdraaien, moet nog even de Dynamo en de poelie erop. Deze laatste haal ik vrijdag. Dan de koppeling opnieuw afstellen, uitlaat erop en dan zou ie op wat klein sleutelwerk na weer moeten rijden. Dan op de vliering nog een deel uitlaat vissen en dan is ie helemaal klaar. Hij krijgt weer een origineel uitlaat en luchtfilter. Lekker rustig tuffen.
Verder was ik nog bezig met andere speakers en heb ik de achterdeur bekleding klaar liggen om te monteren.
Dit weekend of in de loop van volgende week zal ie weer tuffen.
Geplaatst: di 9 mar, 2010 20:22
door thomaaas
Waar ga je die speakers plaatsen? en wat voor?
Was me eigenlijk nog niet duidelijk of je de Ami nou meer voor daily drive gebruikt, of is daar echt de peug voor?
Geplaatst: di 9 mar, 2010 20:37
door Punky
Peug is de daily-driver.
Ami is daily-driver/baggerbak.
2cv Mooi weer auto.
Voorin komen 10cm coaxiale van Audio System (MX-serie) in gesloten kistjes. Heb ze door de koppelingsproblemen nog niet kunnen plaatsen helaas. Maar de Kistjes zijn al in mekaar geschroefd/gelijmd.
Geplaatst: di 9 mar, 2010 20:45
door thomaaas
Owwww ok gewoon netjes normaal geluid dus
Ik dacht dat de hele kofferbak vol subs ging
Geplaatst: za 13 mar, 2010 17:15
door Punky
Vandaag weer een heel eind gekomen.
De Ami Loopt Weer!!!
Even doorstarten en er zat weer leven in. Nadien was herstarten geen probleem meer.
Aan het begin wel een drup olie aan de aftapplug, dus vanavond ligt er wat karton onder. Kijken of het morgen weer is.
Twijfel alleen over de afstelling van de koppeling. Kan de vrije slag niet goed voelen en de moeren van de koppelingskabel (schutbord) zitten al op de hoogste stand.
Morgen nog de turboslang monteren en het front erop en dan een testritje maken op het woonerf. Als dat goed is de motorkap erop en dan inrijden. Hopen dat er morgen niks gaat tegenzitten. Dan kan ik hem maandag en disndag mee naar het werk nemen om in te rijden. Even wat vertrouwen opbouwen voor ONV.
Geplaatst: zo 14 mar, 2010 14:05
door Punky
Nou vanmorgen al vroeg begonnen. Front zat er snel op. Dus even een proefritje. Koppeling gierde in eerste instantie als deze was ingetrapt, maar dit was al snel over. Dus alle andere zaken gedaan en de auto was klaar.
Proefrit kwam niet verder als de oprit. Ik voelde iets knakken bij het intrappen van de koppeling en de vrije slag was 3x zo groot geworden. Motor uit kap open en rook bij de koppeling. Wagen in de garage geduwd en vloekend naar binnen gelopen. Na wat bedaard te zijn en niet meer van plan te zijn de Ami het kanaal in te duwen, het blok eruit maar weer gelepeld.
Druk lager maakte gierend geluid bij handmatig ronddraaien. Lager eruit en gieren was over. Wat bleek de hefboom die tegen het lager drukt is gebroken. Deze moet vervangen worden. Maar hoe doe je dat???
Geplaatst: zo 14 mar, 2010 15:07
door thomaaas
Mooi k@t man... Ik weet zo ff niet hoe dat eruit ziet, maar heb je niet een oude versnellingsbak liggen waarvan je dan de hefboom eruit kunt halen, dan kun je meteen mooi kijken hoe het eruit ziet en heb je meteen je hefboom. Ik meende dat je gewoon ergens een pen eruit kon slaan met een hamer en een drevel, maar weet niet meer zeker. Sterkte!!
Geplaatst: zo 14 mar, 2010 15:36
door Punky
We zijn weer bijna terug bij af. Nu op zoek naar een hefboom en dan kunnen we weer alles gaan monteren. Kortom zondagochtend naar de mallemoer.
Geplaatst: zo 14 mar, 2010 17:43
door Bertje Beige
Dat is lullig Dolf, kan me voor stellen dat je hem op dat moment het kanaal wou inschuiven
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het zoals Thomas zegt, ergens een pen uit tikken moet genoeg zijn.
En hoe lijkt het met de olielekkage?
Geplaatst: zo 14 mar, 2010 21:29
door TB
Dat is een tegenvaller zeg.
Hefboom is wel te vervangen.
Het lager gierde al? Misschien een idee om gelijk een nieuwe koppelingset erin te stoppen? Of zijn de platen nog goed?