Restauratie AZU 1974

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1650
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 25 apr, 2010 17:18

Weer wat bijgeleerd!! :)

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5192
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 25 apr, 2010 17:27

Ja en een besteleend is een vrachtauto ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 25 apr, 2010 19:51

Een vrachtautootje :lol: dan wel te verstaan.
Een Fourgonette en geen Fourgon.

Het laadgewicht is trouwens inclusief chauffeur :lol: , ervan uitgaand dat je 75 kilogram weegt. Bijrijders gaan van je laadvermogen af :wink: !

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 27 apr, 2010 09:18

Hoort dat plaatje wel op je chassis bij een '74er? Ik dacht altijd dat een of andere gare dat er zo op had geschroefd toen ik mijn eend uit elkaar sloopte! :D

PTR is inderdaad maximaal gewicht van combinatie, is minder dan de meeste andere auto's wegen :D
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5192
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 27 apr, 2010 10:25

Het klopt, vroeger zaten de plaatjes op het chassis geschroefd. ;-)
Door een halve gare bij Citroen.
diverse Citroens, wat anders.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1650
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 27 apr, 2010 19:18

Dat was dan zeker in de pre-popnagel tijd
:) :)

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1650
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 15 aug, 2010 10:39

Eindelijk vakantie!! Dus tijd om verder te gaan aan de AZU.
Nadat we de carrosserie hebben versterkt met vierkante buis , hebben we de koets van het chassis gehaald . Het chassis is nog erg goed op een klein puntje in de plaat ter hoogte van de bodemplaat rechts na, maar dat kun je dichtlassen.
Afbeelding



Afbeelding

En toen maar eens de balken van de laadvloer blank geschuurd. Het resltaat was erg geruststellend :NIKS ROT!!
Afbeelding

De voetenbak laten we gedeeltelijk zitten, die is nog goed, dus alleen het holle gedeelte wordt vervangen.De beide bodemplaten, laadvloer en dorpels worden ook geheel vervangen net als de spatborden voor en achter.
Veel en vies werk dat schuren, maar wel de moeite waard, weet je tenminste wat je hebt.
Morgen nog schuren en dan alles in de Fertan.

Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 15 aug, 2010 11:21

Fertan goede keuze. Je moet alleen zorgen dat je wel alle roest weghaalt en het dan op de hele plaat uitsmeren en zijn werk laten doen. Roestplekken die op het spatbord van de eend zaten zijn er geheel door verdwenen. Heb er pas de Ami nog mee behandeld. Ben benieuwd hoe die het gaat volhouden.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » zo 15 aug, 2010 15:15

Geert schreef:Eindelijk vakantie!! Dus tijd om verder te gaan aan de AZU.
Lassen in de laskas :P

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1650
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 15 aug, 2010 18:54

Ja, maar ik moet uitkijken dat de spetters niet door de folie branden! :D

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1650
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » di 7 sep, 2010 20:39

Het weekend weer wat opgeschoten, maar we wachten nog op de rechter dorpel. Ik hoop dat die deze week komt. Dan kunnen we die erin zetten en voetenbak en bodemplaten.
Intussen de bovenplaat van het chassis open gemaakt, Er zat een klein rot stukje in, maar we hebben de zaak ruim open gemaakt.
Het chassis ziet er onder de plaat nog goed uit. Wat vleigroest en Franse modder en nog wat rommel.
Schoonmaken, behandelen en dichtlassen.
Alleen de veerpotten baren me zorgen. Die maak ik open en kijk dan wat ik ermee doe Eén trekstang gaat gewoon op en neer, daarom stond hij dus scheef. Er zit daarbinnen iets niet goed . Verder zitten ze vol met vet en modder. En de rest is nog afwachten

Afbeelding
Het gaat lekker, maar er is nog veel te doen.



Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 8 sep, 2010 09:14

Goed bezig. :wink:
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1944
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » wo 8 sep, 2010 15:01

Veerpotten gewoon openslijpen, schoonmaken en vervangen wat vervangen moet worden.
Ze kunnen vanbinnen inderdaad heel erg goor zijn. :D

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1650
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » wo 8 sep, 2010 16:05

marcopr schreef:Veerpotten gewoon openslijpen, schoonmaken en vervangen wat vervangen moet worden.
Ze kunnen vanbinnen inderdaad heel erg goor zijn. :D
Dat is ook het plan . :wink:

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1650
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 17 okt, 2010 10:49

De veerpotten blijken zo slecht te zijn dat ik ze liever helemaal vervang.
Eén veer was zelfs gebroken, maar de rest van de veerpotten was ook slecht.
Zelfs de potten zelf zijn van binnen zo aangetast door roest dat de wand niet meer glad is.
de trekstangen zijn ook erg roestig.
Ik heb een hele klodder vet en zand uit beide veerpotten gehaald , echt vies!
Die klodder vet/zand zat tussen de veren , en kwam dus bijna niet aan de wand, zodoende is de onderkant van de veerpot vettig en vies, en de bovenkant, voor- en achterkant roestig.
Gelukkig schiet het lassen aan de koets nu een beetje op

Plaats reactie