Pagina 6 van 25

Geplaatst: zo 25 apr, 2010 17:18
door Geert
Weer wat bijgeleerd!! :)

Geplaatst: zo 25 apr, 2010 17:27
door AZL57
Ja en een besteleend is een vrachtauto ;-)

Geplaatst: zo 25 apr, 2010 19:51
door marcopr
Een vrachtautootje :lol: dan wel te verstaan.
Een Fourgonette en geen Fourgon.

Het laadgewicht is trouwens inclusief chauffeur :lol: , ervan uitgaand dat je 75 kilogram weegt. Bijrijders gaan van je laadvermogen af :wink: !

Geplaatst: di 27 apr, 2010 09:18
door thomaaas
Hoort dat plaatje wel op je chassis bij een '74er? Ik dacht altijd dat een of andere gare dat er zo op had geschroefd toen ik mijn eend uit elkaar sloopte! :D

PTR is inderdaad maximaal gewicht van combinatie, is minder dan de meeste andere auto's wegen :D

Geplaatst: di 27 apr, 2010 10:25
door AZL57
Het klopt, vroeger zaten de plaatjes op het chassis geschroefd. ;-)
Door een halve gare bij Citroen.

Geplaatst: di 27 apr, 2010 19:18
door Geert
Dat was dan zeker in de pre-popnagel tijd
:) :)

Geplaatst: zo 15 aug, 2010 10:39
door Geert
Eindelijk vakantie!! Dus tijd om verder te gaan aan de AZU.
Nadat we de carrosserie hebben versterkt met vierkante buis , hebben we de koets van het chassis gehaald . Het chassis is nog erg goed op een klein puntje in de plaat ter hoogte van de bodemplaat rechts na, maar dat kun je dichtlassen.
Afbeelding



Afbeelding

En toen maar eens de balken van de laadvloer blank geschuurd. Het resltaat was erg geruststellend :NIKS ROT!!
Afbeelding

De voetenbak laten we gedeeltelijk zitten, die is nog goed, dus alleen het holle gedeelte wordt vervangen.De beide bodemplaten, laadvloer en dorpels worden ook geheel vervangen net als de spatborden voor en achter.
Veel en vies werk dat schuren, maar wel de moeite waard, weet je tenminste wat je hebt.
Morgen nog schuren en dan alles in de Fertan.

Uploaded with ImageShack.us

Geplaatst: zo 15 aug, 2010 11:21
door Punky
Fertan goede keuze. Je moet alleen zorgen dat je wel alle roest weghaalt en het dan op de hele plaat uitsmeren en zijn werk laten doen. Roestplekken die op het spatbord van de eend zaten zijn er geheel door verdwenen. Heb er pas de Ami nog mee behandeld. Ben benieuwd hoe die het gaat volhouden.

Geplaatst: zo 15 aug, 2010 15:15
door Erasmo
Geert schreef:Eindelijk vakantie!! Dus tijd om verder te gaan aan de AZU.
Lassen in de laskas :P

Geplaatst: zo 15 aug, 2010 18:54
door Geert
Ja, maar ik moet uitkijken dat de spetters niet door de folie branden! :D

Geplaatst: di 7 sep, 2010 20:39
door Geert
Het weekend weer wat opgeschoten, maar we wachten nog op de rechter dorpel. Ik hoop dat die deze week komt. Dan kunnen we die erin zetten en voetenbak en bodemplaten.
Intussen de bovenplaat van het chassis open gemaakt, Er zat een klein rot stukje in, maar we hebben de zaak ruim open gemaakt.
Het chassis ziet er onder de plaat nog goed uit. Wat vleigroest en Franse modder en nog wat rommel.
Schoonmaken, behandelen en dichtlassen.
Alleen de veerpotten baren me zorgen. Die maak ik open en kijk dan wat ik ermee doe Eén trekstang gaat gewoon op en neer, daarom stond hij dus scheef. Er zit daarbinnen iets niet goed . Verder zitten ze vol met vet en modder. En de rest is nog afwachten

Afbeelding
Het gaat lekker, maar er is nog veel te doen.



Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 09:14
door 2cvmaarten
Goed bezig. :wink:

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 15:01
door marcopr
Veerpotten gewoon openslijpen, schoonmaken en vervangen wat vervangen moet worden.
Ze kunnen vanbinnen inderdaad heel erg goor zijn. :D

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 16:05
door Geert
marcopr schreef:Veerpotten gewoon openslijpen, schoonmaken en vervangen wat vervangen moet worden.
Ze kunnen vanbinnen inderdaad heel erg goor zijn. :D
Dat is ook het plan . :wink:

Geplaatst: zo 17 okt, 2010 10:49
door Geert
De veerpotten blijken zo slecht te zijn dat ik ze liever helemaal vervang.
Eén veer was zelfs gebroken, maar de rest van de veerpotten was ook slecht.
Zelfs de potten zelf zijn van binnen zo aangetast door roest dat de wand niet meer glad is.
de trekstangen zijn ook erg roestig.
Ik heb een hele klodder vet en zand uit beide veerpotten gehaald , echt vies!
Die klodder vet/zand zat tussen de veren , en kwam dus bijna niet aan de wand, zodoende is de onderkant van de veerpot vettig en vies, en de bovenkant, voor- en achterkant roestig.
Gelukkig schiet het lassen aan de koets nu een beetje op