Pagina 6 van 6

Geplaatst: vr 10 sep, 2010 16:21
door 2cvmaarten
PJ'74 schreef: Welke lijm gebruik ik daarvoor?
Heb ik ook nog andere vloeibare pakkingen nodig bij deze ingreep?
En zo ja... welke raden jullie me aan?
Alvast bedankt!!
PJ
Volgens Citroen gebruik je hier bostik 1400 voor, dit is een lijm die goed tegen hoge temperaturen kan. Deze lijm wordt ook op de Helikopters gebruikt waar ik aan werk uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat bison lijm even goed werkt als bostik. Er zit ook praktisch geen verschil tussen deze beide alleen het merkje misschien?

Groeten

Geplaatst: vr 10 sep, 2010 20:00
door PJ'74
Okeee.. gewoon bisonkit dus!
Bisonkit it will be... :wink:
Bedankt!

Maar vloeibare pakkingen zijn dus niet nodig, zolang je het blok of bak dicht laat?

Geplaatst: vr 10 sep, 2010 21:50
door AZL57
Correct van die vloeibare pakkingen. Ik monteer trouwens de kleppakkingen altijd zonder lijm. Gewoon opletten dat ze mooi vlak liggen. Nooit enige lekkage gehad. Wel beide zijden en de rubberdichting goed schoon maken.

Geplaatst: vr 10 sep, 2010 21:53
door the Nosepicker
Ik heb ze ook nog (bijna) nooit gelijmd oid. Slechts 1x heb ik wat (héél weinig) vloeibare pakking erop gedaan, omdat ik geen nieuwe pakkingen meer bleek te hebben en de oude nogal hard geworden was.
Gewoon zorgen dat alles goed schoon is en voorzichtig de klepdeksel terugplaatsen.

Geplaatst: vr 10 sep, 2010 21:55
door Tom Duckpower
En niet te strak aandraaien, dan gaan de deksels juist lekken, omdat ze krom trekken.

Geplaatst: wo 20 okt, 2010 16:26
door Jesper
Lijm of vloeibare pakking heb ik ook nog nooit gebruikt.

Met een vingernagel een afdruk maken in de rubberen pakking:
gaat die afdruk eruit, kan je de pakking hergebruiken. Blijft die
afdruk staan, is de pakking oud en kan je beter een nieuw monteren.

Klepdeksel inderdaad niet te vast draaien: daarvan gaan ze
krom staan en ontstaat er olielekkage. Klepdekselmoer handvast
draaien en met sleutel 12 nog een halve slaag aandraaien.

Groet van
Jesper

Geplaatst: vr 22 okt, 2010 18:28
door PJ'74
Bedankt voor jullie tips!!
Jammergenoeg kan ik de deksels e.d. nog niet plaatsen.
Het spruitstuk moet er eerst op en daar blijkt toch een gaatje in te zitten :cry:
Dat kun je wel lassen toch? Ik zit nog op m'n lasapparaat te wachten...
Ik kreeg ook nog als tip van een monteur om een beetje gungum te smeren op de pakkingen tussen spruitstuk en cilinderkoppen.
Iemand hier ervaring mee?
gr, pj

Geplaatst: vr 22 okt, 2010 20:16
door Punky
Je bedoeld toch nioet dat gaatje in het midden van het spruitstuk he? Die hoort er namelijk. Verder nog nooit gehoord dat een spruitstuk van een 602cc is doorgerot.