
Dyane uit 1981
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ik zit dit hele topic even door te lezen en eerder las ik een post dat je het zo'n werk vind om het dyane front te demonteren en nu zie ik deze foto en nu snap ik ook wel dat je de ontwerper verfoeit.Thijs schreef:![]()
Volgens mij haal jij driehoekje, binnenscherm en spatbord helemaal uit elkaar?! wat veel makkelijker is: reservewielsteun los, aasluiting voor op het bumperframe (evt die stangetjes als die er nog op zitten) en de keienvanger, de aansluiting op het schutbord en de drie schroefjes van het driehoekje (makkelijkst schuif je de voordeur er even uit.
Zo haal je een hele zijde los in slechts beperkt meer tijd dan bij een eend
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ik ben een uurtje aan het testrijden geweest.
Op benzine lijkt het allemaal prima te draaien. Wel een beetje hoog stationair maar dat komt doordat de 1e trap niet helemaal terugvalt.
Op LPG is het een heel ander verhaal. Eigenlijk krijg het niet goed afgesteld.
De snelheid was max. 105 op de teller wat volgens mij iets van 95km/u werkelijk is.
Wanneer ik tijdens het rijden de koppeling in trap dan slaat de motor af en is moeilijk weer aan de praat te krijgen (lukt uiteindelijk wel).
Als ik de auto gewoon start dan draait hij prima stationair. Ook als je in 2 het gas los laat en pas bij bijna stilstand de koppeling intrapt dan blijft de motor wel draaien.
Mocht iemand tips hebben dan houd ik me aanbevolen. Ik weet het nu even niet meer.
Misschien zit het wel in de LPG-afstelling maar daar krijg ik niet echt hoogte van.
Op benzine lijkt het allemaal prima te draaien. Wel een beetje hoog stationair maar dat komt doordat de 1e trap niet helemaal terugvalt.
Op LPG is het een heel ander verhaal. Eigenlijk krijg het niet goed afgesteld.
De snelheid was max. 105 op de teller wat volgens mij iets van 95km/u werkelijk is.
Wanneer ik tijdens het rijden de koppeling in trap dan slaat de motor af en is moeilijk weer aan de praat te krijgen (lukt uiteindelijk wel).
Als ik de auto gewoon start dan draait hij prima stationair. Ook als je in 2 het gas los laat en pas bij bijna stilstand de koppeling intrapt dan blijft de motor wel draaien.
Mocht iemand tips hebben dan houd ik me aanbevolen. Ik weet het nu even niet meer.
Misschien zit het wel in de LPG-afstelling maar daar krijg ik niet echt hoogte van.
-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Vanavond weer aan het testrijden geweest.
Het bleek dat de toevoer van LPG veel te rijk stond. Nadat ik de toevoer een stuk geknepen had reed hij een stuk beter en ook sneller, 120km/h op de teller.
Alleen het stationair draaien kan ik nog geen hoogte van krijgen.
Bij het starten draait hij zo mooi als wat maar tijdens het rijden trap je de koppeling in en hij valt dood.....
Het bleek dat de toevoer van LPG veel te rijk stond. Nadat ik de toevoer een stuk geknepen had reed hij een stuk beter en ook sneller, 120km/h op de teller.
Alleen het stationair draaien kan ik nog geen hoogte van krijgen.
Bij het starten draait hij zo mooi als wat maar tijdens het rijden trap je de koppeling in en hij valt dood.....

-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Nee, het heeft te maken met het overnemen van de rij-stand naar de stationair-stand van de verdamper.
Vandaag een kaartlees-cursus gehad voor klassieke auto-rally's. Ik het het gas gedeelte er tussen uit getrokken om zeker te zijn dat ik geen problemen onderweg zou krijgen.
Nu betaal ik dus een enorme houderschapsbelasting en ook nog eens dure benzine...
Dus volgende week maar even naar de LPG-boer.
Op benzine trouwens geen trammelant gehad, 115km/uur op de TomTom (met aangesloten Turbo).
Vandaag een kaartlees-cursus gehad voor klassieke auto-rally's. Ik het het gas gedeelte er tussen uit getrokken om zeker te zijn dat ik geen problemen onderweg zou krijgen.
Nu betaal ik dus een enorme houderschapsbelasting en ook nog eens dure benzine...

Dus volgende week maar even naar de LPG-boer.
Op benzine trouwens geen trammelant gehad, 115km/uur op de TomTom (met aangesloten Turbo).
-
- Heavy user
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Alle trammelant met de LPG installatie blijkt veroorzaakt door een ellendige nieuwe Valeo bobine. Dat ding heeft mij nu een hoop geld gekost.
Ik heb zo'n Dyna geval er nu in zitten en het loopt als een trein.
Voor mij nooit meer zo'n ellendige Valeo bobine....
Gisteren heb ik de Dyane maar weer eens wakker geschud na een lange winterslaap.
de stroomvoorziening bleek niet goed te werken maar dat is nu opgelost met een andere spanningsregelaar.
Helaas bleek het blok bij het proefdraaien serieus olie te lekken aan de achterzijde.
Het blok zal er dus weer uit moeten.
Gelukkig heb ik de schorsing nog niet opgeheven.
Aan de achterzijde van het blok vormt zich op het onderste boutje van de carterhelften steeds een druppel.
Grofweg per 2 minuten 1 druppel. Dat is me net wat te gek dus zal ik de achterzijde moeten inspecteren.
Eigenlijk heb ik nog geen idee wat daar nou zo enorm kan lekken.
De seal van de krukas heb ik 2 jaar geleden vervangen,.
Ik heb zo'n Dyna geval er nu in zitten en het loopt als een trein.
Voor mij nooit meer zo'n ellendige Valeo bobine....
Gisteren heb ik de Dyane maar weer eens wakker geschud na een lange winterslaap.
de stroomvoorziening bleek niet goed te werken maar dat is nu opgelost met een andere spanningsregelaar.
Helaas bleek het blok bij het proefdraaien serieus olie te lekken aan de achterzijde.
Het blok zal er dus weer uit moeten.
Gelukkig heb ik de schorsing nog niet opgeheven.
Aan de achterzijde van het blok vormt zich op het onderste boutje van de carterhelften steeds een druppel.
Grofweg per 2 minuten 1 druppel. Dat is me net wat te gek dus zal ik de achterzijde moeten inspecteren.
Eigenlijk heb ik nog geen idee wat daar nou zo enorm kan lekken.
De seal van de krukas heb ik 2 jaar geleden vervangen,.