Het leuke dingen topic...

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » vr 26 okt, 2012 19:40

Geruild!

Foto's volgen, het is nu te donker.

Om 10:30 vertrokken, om 12:50 in Lievelde. koffie, toilet, eendje bekeken, slap ouwehoeren, vertrokken in de Charleston naar Huizen om m'n dochter op te halen en om 18:10 in Stompwijk terug.

In het begin vond ik de 2cv maar sloom en traag, langzaam werd ze wakker, na een uur liep de topsnelheid al op naar de 110 en na nog een uur plankgas later even boven de 120 gezeten op de tellert, die volgens de Tomtom maar 5 km/uur afwijkt.

De eerste paar kilometer enorm last van een trillend linkervoorwiel, bij een benzinepomp lucht eruit gelaten, zat ruim twee bar in en nu 1,7. Zit wel veel speling op het fusee, binnenkort even een expert naar laten kijken.

Achterlichten doen het niet, remlichten wel en de rest van de verlichting ook.

Verwarming doet het alleen op de voeten, niet bij de voorruit, dus morgen eens kijken of de kabels goed gemonteerd zitten.

Alles wat zwart is, is opnieuw gespoten, echt keurig gedaan. Het bordeaux rode is verkleurd en hier en daar mat, niet meer op te poetsen, moet voor het mooie ook gespoten worden. De complete stickerset zit erbij!

Nieuw dakje erop, nieuwe banden eronder, voor Michelin's in de juiste maat.

De stoel en bankbekleding is zwart-wit geblokt, weet niet of dat hoort in een Charleston, ken alleen de grijs geruite stof. Goed tapijt erin, reservewiel ligt op een zacht bedje van isolatiemateriaal en zwart tapijt erop.

Kortom, met zorg vertroeteld, alleen nog wat puntjes op de i.

Ik ben erg tevreden 8) .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » vr 26 okt, 2012 19:59

Gefeliciteerd!
ben wel benieuwd, dus morgen bij daglicht.....foto!! :wink:
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » za 27 okt, 2012 08:27

Gefeliciteerd!

Uit welk jaar is de Charleston?

De eerste uitvoeringen hadden de Pied de Poule bekleding (zwart/wit) dat is 100% origineel.

Het zou redelijk bijzonder zijn als je zo'n 2cv hebt, want die zijn er bijna niet meer.
Vanaf 84 is de grijze bekleding gekomen.

Afbeelding
In de geel/zwarte Charleston hoort ook de Pied de Poule.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » za 27 okt, 2012 09:52

Ze is van '87, dus de bekleding is niet origineel, maar wel erg leuk.

Het regent hier nu, dus foto's komen nog.

75-amitolee
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door 75-amitolee » za 27 okt, 2012 10:31

Pied de poule bekleding zat alleen in rood zwarte charlestons deze hadden ook bordeauxrode koplampen. De andere kleuren kwamen pas nadat de 1000 "serie limité" exemplaren op waren.
Omdat deze serie zo enorm goed aansloeg is door Citroën besloten er alsnog meer exemplaren en kleuren van te gaan leveren

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » za 27 okt, 2012 11:25

hieronder de foto's, graag hoor ik wat wel en niet origineel is/hoort. ik twijfel over de grille en ik begrijp dat de koplampen bordeauxrood moeten zijn? hoe zit het met de dorpels, rood of zwart? met chromen strip?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

michelin modder en sneeuwbanden:
Afbeelding

de reden dat de voorruitontwaseming niet werkte:
Afbeelding

en wat is dit?:
Afbeelding

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 27 okt, 2012 11:45

Die stengel zou de seinstengel van het grootlicht kunnen zijn. dit was standaard op duitse eenden.

Kleur dorpel is afhankelijk van de kleur koets. In jou geval is de koets zwart dus de dorpels ook zwart :wink:

Koplampen zouden bij jou bouwjaar wel chroom moeten zijn. Aleen de eerste serie had ze rood.

Kan het zijn dat het een duitse import eend is ? dat zou de bekleding kunnen verklaren (wellicht toch een eerste serie) en , maar dat weet ik niet zeker, de koetskleur is ook bepalend voor welke serie het is . de eerste zwart en de tweede serie rood of andersom.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » za 27 okt, 2012 13:15

Kachelslang ff aan een kabeltje ophangen, als hij op je uitlaat val fikt zo je eend af

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » za 27 okt, 2012 14:23

Jeroen-citroen schreef:Kleur dorpel is afhankelijk van de kleur koets. In jouw geval is de koets zwart dus de dorpels ook zwart :wink:
ja, maar als je de gele charleston bekijkt op de foto van david is de dorpel geel en de koets zwart ...

en googelen op afbeeldingen levert ook weinig op, je ziet zwarte en rode dorpels. persoonlijk vind ik zwart mooier, meer 1 geheel met de rest.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 27 okt, 2012 14:28

Ik meen dat de koetskleur de kleur rond je voorruit is en die is op de foto van David geel.

Ik zal eens in mijn boeken duiken voor je :wink:

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 27 okt, 2012 14:35

Jan de lange zegt het volgende :

"Vanaf modeljaar '85 wordt de auto gemaakt op basis van een zwarte koets in plaats van een rode"

dan heb je toch een 2e serie met 1e serie bekleding. Dat houdt ook in dat je chromen lampen moet hebben.

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 27 okt, 2012 15:29

Leuke Eend! Volgensmij is ie nog best origineel zo, op het interieur na.
Echter staat dat natuurlijk gewoon prima.

Afbeelding

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » za 27 okt, 2012 21:16

75-amitolee schreef:Pied de poule bekleding zat alleen in rood zwarte charlestons deze hadden ook bordeauxrode koplampen. De andere kleuren kwamen pas nadat de 1000 "serie limité" exemplaren op waren.
Omdat deze serie zo enorm goed aansloeg is door Citroën besloten er alsnog meer exemplaren en kleuren van te gaan leveren
Pied de Poule zat ook in geel zwarte, uit 1983.
De koplampen van alle Charlestons werden later van chroom evenals de velgen die waren eerst ook bordeaux en later zilver.

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » za 27 okt, 2012 21:54

Helemaal top!
Ik vind het echt "hoofdpijn bekleding" , geweldig!! :D
Maar die bumpers, die zijn van rvs?
Volgens mij horen er grijze bumpers op?
Dat handeltje is inderdaad om te seinen, is alleen op Duitse exemplaren gebruikt. (heb zelf ook een Duitse Charleston koets).
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » za 27 okt, 2012 22:27

na tientallen foto's bekeken te hebben op google kom ik tot de conclusie dat de bumpers niet van rvs horen te zijn, maar inderdaad grijs en dat verreweg de meeste charlestons een rood voorraamframe hebben met rode ventilatieklep, sommige hebben een zwarte ventilatieklep en sommige een zwart raamframe met rode ventilatieklep. dorpels zijn moeilijker te zien, maar zoals gezegd vind ik de huidige zwarte beter staan dan rode omdat ze dan minder opvallen onder de deuren. bij verreweg de meeste zitten er sierstrips op de dorpels, ben ik ook niet helemaal kapot van.
de grille blijft onduidelijk, de helft heeft een grijze grille en de andere helft heeft er een chromen rand omheen.

Plaats reactie