De jacht naar een besteleend...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Zo, vanmorgen vroeg met de AK bij de RDW voor de deur. We hadden nummer 7 dus moesten even wachten totdat we aan de beurt waren. Na ongeveer 1,5 uur mochten we de AK boven de put rijden. Invoerkeuring betekend controle chassisnummer. Wederom geloofde men niet dat een chassisnummer van een 40 jaar oude besteleend, af fabriek, schots en scheef werd ingeslagen. Dus een drietal RDW'ers er omheen om te kijken of het wel allemaal wel klopte. Ze vonden dat de eerste karakters van het chassis mogelijk niet origineel waren ingeslagen maar later omdat de deuken in het chassis door het inslaan van dit nummer dieper waren dan de rest??? Ik heb uitgelegd dat ik een aantal besteleendjes heb en waarbij dat allemaal zo is, origineel van de fabriek uit...
Maar men geloofde dit niet...
Vervolgens weer een kleine vergadering en toen werd besloten het nummer maar opnieuw in te slaan. Vreemd, want het was wel gewoon goed leesbaar...? Verder wilde we de APK ook direct door de RDW laten doen. Toen de keurmeester de stoeltjes zag en voelde riep hij direct; 'Dat is afkeur, die zitten niet deugdelijk bevestigd want je mist rechts de vergrendeling." De man vervolgens uitgelegd dat alle besteleendjes zulke stoeltjes hebben en alleen in het midden met een klemmetje vast zitten en aan de zijde van de dorpels dus niet.
Volgens hem was dat niet zo want hij had tientallen van die autootjes verkocht vroeger die dat wel hadden. Ik heb vervolgens uitgelegd dat hij wellicht een Acadiane bedoelde met stoelrails...
Hier volgde weer een kleine vergadering met zijn collega's en die waren het gelukkig dit keer wel met mee eens.
Verder was de APk een fluitje van een cent, geen remverschil en alles zag er keurig uit vonden ze...pff gelukkig dan maar!
Nadat de nodige papierwinkel was ingevuld fijn naar huis getuft en volgende week weten we welk kenteken er op de Ak komt, dan kunnen we kenteken platen laten maken in Amsterdam...
het Nederlandsche wegennet is dus weer een besteleendje rijker!
025 (Kopie) by azu250, on Flickr
038 (Kopie) by azu250, on Flickr
047 (Kopie) by azu250, on Flickr
071 (Kopie) by azu250, on Flickr
082 (Kopie) by azu250, on Flickr
104 (Kopie) by azu250, on Flickr
166 (Kopie) by azu250, on Flickr
Fin... by CitroenAZU, on Flickr
De rest van de foto's staan hier;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 369983777/
Maar men geloofde dit niet...
Vervolgens weer een kleine vergadering en toen werd besloten het nummer maar opnieuw in te slaan. Vreemd, want het was wel gewoon goed leesbaar...? Verder wilde we de APK ook direct door de RDW laten doen. Toen de keurmeester de stoeltjes zag en voelde riep hij direct; 'Dat is afkeur, die zitten niet deugdelijk bevestigd want je mist rechts de vergrendeling." De man vervolgens uitgelegd dat alle besteleendjes zulke stoeltjes hebben en alleen in het midden met een klemmetje vast zitten en aan de zijde van de dorpels dus niet.
Volgens hem was dat niet zo want hij had tientallen van die autootjes verkocht vroeger die dat wel hadden. Ik heb vervolgens uitgelegd dat hij wellicht een Acadiane bedoelde met stoelrails...
Hier volgde weer een kleine vergadering met zijn collega's en die waren het gelukkig dit keer wel met mee eens.
Verder was de APk een fluitje van een cent, geen remverschil en alles zag er keurig uit vonden ze...pff gelukkig dan maar!
Nadat de nodige papierwinkel was ingevuld fijn naar huis getuft en volgende week weten we welk kenteken er op de Ak komt, dan kunnen we kenteken platen laten maken in Amsterdam...
het Nederlandsche wegennet is dus weer een besteleendje rijker!
025 (Kopie) by azu250, on Flickr
038 (Kopie) by azu250, on Flickr
047 (Kopie) by azu250, on Flickr
071 (Kopie) by azu250, on Flickr
082 (Kopie) by azu250, on Flickr
104 (Kopie) by azu250, on Flickr
166 (Kopie) by azu250, on Flickr
Fin... by CitroenAZU, on Flickr
De rest van de foto's staan hier;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 369983777/
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
aan de andere kant, hoeveel verschillende auto' s zijn er de afgelopen 110 jaar gemaakt? onmogelijk om van al die auto's te weten hoe het af fabriek was. wat dat betreft goed dat er een aantal gespecialiseerde keuringsstations komt.Bertje Beige schreef:Gefeliciteerd , maar dit bewijst maar weer dat er bij de RDW toch te weinig kennis is
en de laatste eend rolde ook alweer 23 jaar geleden van de band, dus een hele generatie is opgegroeid zonder nieuwe eenden in de showroom.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Maar.... het is hun wérk. Ze krijgen betaald om te weten wat er wel en niet magsupercees schreef:aan de andere kant, hoeveel verschillende auto' s zijn er de afgelopen 110 jaar gemaakt? onmogelijk om van al die auto's te weten hoe het af fabriek was. wat dat betreft goed dat er een aantal gespecialiseerde keuringsstations komt.Bertje Beige schreef:Gefeliciteerd , maar dit bewijst maar weer dat er bij de RDW toch te weinig kennis is
en de laatste eend rolde ook alweer 23 jaar geleden van de band, dus een hele generatie is opgegroeid zonder nieuwe eenden in de showroom.
gelukkig maar dat er gespecialiseerde oldtimer stations komen!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer: