jb's 2cv 1956
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
uhhh, geen idee.
de standaard eendevelg zaten op de auto toen ik deze kocht en de 400 velgen zonder banden in de kofferbak.
die banden zijn alleen al van gort droog en versleten. ik durfde daar dus niet meer op te rijden en heb er gewoon een setje op gelegd wat ik liggen had. ik heb geen schrapsporen gezien dat het niet paste.
ik moet wel zeggen dat het velgen zonder enige roest zijn en dus nergens verdikt zijn
de standaard eendevelg zaten op de auto toen ik deze kocht en de 400 velgen zonder banden in de kofferbak.
die banden zijn alleen al van gort droog en versleten. ik durfde daar dus niet meer op te rijden en heb er gewoon een setje op gelegd wat ik liggen had. ik heb geen schrapsporen gezien dat het niet paste.
ik moet wel zeggen dat het velgen zonder enige roest zijn en dus nergens verdikt zijn
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik heb even nog een paar vragen waar ik al een "tijdje" mee rondloop
hoe bevestig ik eigenlijk een buitensluiter die ik opgerold heb. laatst me de trap heb ik de haakjes halverwege het dak gebruikt waar ik de ogen van het sluitmechanisme van het dakje zelf gebruikte. maar hoe zit dit als ik hem helemaal naar achteren rol??
verder heb ik regelmatig tijdens het rijden dat de gasplank uit het opstaande lipje op het chassis/voetenbak schiet. hoort daar iets van een borging of begrenzing te zitten?
Als ik een nieuw chassis zou aanschaffen moet ik er dan eentje met van die extra zijsteunen hebben of kan ik er ook een modernere versie onder zetten?
hoe bevestig ik eigenlijk een buitensluiter die ik opgerold heb. laatst me de trap heb ik de haakjes halverwege het dak gebruikt waar ik de ogen van het sluitmechanisme van het dakje zelf gebruikte. maar hoe zit dit als ik hem helemaal naar achteren rol??
verder heb ik regelmatig tijdens het rijden dat de gasplank uit het opstaande lipje op het chassis/voetenbak schiet. hoort daar iets van een borging of begrenzing te zitten?
Als ik een nieuw chassis zou aanschaffen moet ik er dan eentje met van die extra zijsteunen hebben of kan ik er ook een modernere versie onder zetten?
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Er horen op het dak twee haakjes geschroefd te zitten waarmee het dak vast zit en waaraan je het dak kan vastmaken bij het oprollen.
En ja je hebt een oud chassis nodig, niet alleen vanwege de balkjes maar ook omdat de balk waar de motor op steunt meer naar binnen ligt en andere gaten heeft.
Ik zou sowieso proberen je oude chassis te redden, die zijn nml veel beter dan de nieuwe...
En ja je hebt een oud chassis nodig, niet alleen vanwege de balkjes maar ook omdat de balk waar de motor op steunt meer naar binnen ligt en andere gaten heeft.
Ik zou sowieso proberen je oude chassis te redden, die zijn nml veel beter dan de nieuwe...
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
tja, dat haakje mis ik dus blijkbaar.
of ik het chassis kan behouden weet ik nog niet. het is hier en daar wat gehaverd. maar ik wilde gewoon mijn opties weten.
dan mis ik idd het opstaande lipje. zal daar eens wat i gaan fabrieken want dit is echt irritant. en gevaarlijk.
ik ben banden aan het zoeken voor de 400 velgen. ik kom alleen maar de michelins collection 155X400 tegen.
zijn er ook nog andere types/merken die erop kunnen en het liefste ook waarmee je bv Oostenrijk in mag in de winter
of ik het chassis kan behouden weet ik nog niet. het is hier en daar wat gehaverd. maar ik wilde gewoon mijn opties weten.
dan mis ik idd het opstaande lipje. zal daar eens wat i gaan fabrieken want dit is echt irritant. en gevaarlijk.
ik ben banden aan het zoeken voor de 400 velgen. ik kom alleen maar de michelins collection 155X400 tegen.
zijn er ook nog andere types/merken die erop kunnen en het liefste ook waarmee je bv Oostenrijk in mag in de winter
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
zoiets????
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=9911
In principe passen 16 inch banden hier ook op, misschien wel een binnenband gebruiken...
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=9911
In principe passen 16 inch banden hier ook op, misschien wel een binnenband gebruiken...
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
interessante band LPGo
zal genoeg grip hebben :S
ik wil graag de 400 velgen gebruiken maar de kosten van de banden moeten wel normaal blijven.
vandaag acheter een nieuw probleem mbv vocht gekomen

mijn auto heeft een nachtje buiten gelogeerd en zo trof ik hem vanmorgen na een flinke regenbui aan (autopapieren en verzekering en schadeformulier weten nu heel goed wat water is aangezien ik deze gewoon in mijn auto had laten liggen
). ik heb het idee dat het via de ventilatieklep naar binnenkomt. ik heb hiervan het rubber vervangen en gemonteerd met de alu strip. had hier nog iets van kit tussen gemoeten?

zal genoeg grip hebben :S
ik wil graag de 400 velgen gebruiken maar de kosten van de banden moeten wel normaal blijven.
vandaag acheter een nieuw probleem mbv vocht gekomen

mijn auto heeft een nachtje buiten gelogeerd en zo trof ik hem vanmorgen na een flinke regenbui aan (autopapieren en verzekering en schadeformulier weten nu heel goed wat water is aangezien ik deze gewoon in mijn auto had laten liggen

J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Gerard2cv ik vul hem alvast in voor jouw..... waanzin...LPGo schreef:Na de regenbuien van vannacht vind ik hem nog aardig droog uitzien..... niets aan doen wordt toch niet beter....
bij mij staan er gewoon plassen in....



p.s. je kunt beter je vloer behandelen tegen doorroesten....... 2 gaten boren zodat het water kan weglopen..


- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
In principe niet, wel gebruik ik altijd tectyl ml tussen de rubbers en de koets. Ook die rond het raam. Dat dicht ook wat af en voorkomt roest.j b schreef:interessante band LPGo![]()
ik heb het idee dat het via de ventilatieklep naar binnenkomt. ik heb hiervan het rubber vervangen en gemonteerd met de alu strip. had hier nog iets van kit tussen gemoeten?
Je kan aan iemand vragen met de tuinslang te spuiten en dan binnen kijken waar het vandaan komt. Bij mij bleek aan de bovenkant het raamrubber niet aan te sluiten. daar loopt water tussen aan de onderkant komt het dan naar binnen en lijkt het uit de ventilatie klep te komen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik heb een auto hoes gekocht voor als ie geparkeerd staat. werkt ook goed. binnenkort maar eens een randje kit ofzo net boven het rubber aanbrengen
mijn auto maakte ook te veel herry (geluid kun je het niet meer noemen) en het bleek dat het spruitjstuk een gat heeft net onder de carburateur.
afgelopen weekend een ander spruitstuk gekocht maar deze is niet geheel vuil en roestvrij van binnen. koet ik hem nu in de cola leggen voor een nachtje om de binnenzijde schoon te krijgen of heb ik dan hele andere problemen.
ik heb ook pakkingen ervoor besteld maar die krijg ik pas aan het einde van de maand. nu wil ik een flinke rit gaan maken met de eend (naar spa komend weekend) en zou hem dan graag wat stiller willen hebben. kan ik het spuitstuk ook tijdelijk monteren met vloeibare pakking?
mijn auto maakte ook te veel herry (geluid kun je het niet meer noemen) en het bleek dat het spruitjstuk een gat heeft net onder de carburateur.
afgelopen weekend een ander spruitstuk gekocht maar deze is niet geheel vuil en roestvrij van binnen. koet ik hem nu in de cola leggen voor een nachtje om de binnenzijde schoon te krijgen of heb ik dan hele andere problemen.
ik heb ook pakkingen ervoor besteld maar die krijg ik pas aan het einde van de maand. nu wil ik een flinke rit gaan maken met de eend (naar spa komend weekend) en zou hem dan graag wat stiller willen hebben. kan ik het spuitstuk ook tijdelijk monteren met vloeibare pakking?
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it