Project 2cv6 van rood naar wit
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Handig lampje.
De powerfile gebruik ik ook al jaren. Op veel plaatsen veel handiger dan een haakse slijpmachine. Alleen zijn de schuurbanden nogal duur. Ik koop altijd schuurbanden voor een bandschuurmachine en snij die in smalle repen. Heb daar een malletje voor gemaakt met een geleiding en een mesje.
De powerfile gebruik ik ook al jaren. Op veel plaatsen veel handiger dan een haakse slijpmachine. Alleen zijn de schuurbanden nogal duur. Ik koop altijd schuurbanden voor een bandschuurmachine en snij die in smalle repen. Heb daar een malletje voor gemaakt met een geleiding en een mesje.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Goede tip. Klopt er zijn veel plaatsen waar je met de haakse slijper niet bij komt. Ik heb hem ook gebruikt om puntlassen weg te slijpen als je een stuk oude plaat eruit moet halen. 10 Bosch bandjes kosten 11,50 en ik heb er 15 gebruikt maar wat is dat op de totale restauratiekosten. Een gerestaureerd huisje kost al gauw 4500 euro. Ik had voor 500 euro al het plaatwerk, slijpschijven van de Action, 1,5 fles CO2/argon en een rol draad en vooral veeeeel tijd en goede zin.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Nog een paar kleine dingetjes gespoten. Ik heb een nieuw ventilatieklepje gekocht origineel Citroen kost 100 euro maar wat een rotzooi, zo krom als de pest en allemaal puntlassen, daar moest dus flink aan geklopt en geplamuurd worden. Met het rubber erin is altijd een gedoe met afplakken maar ja ze hadden geen andere.
Ook maar alvast de koplampen gespoten , de kleine potten zijn lampen met H4 en stadslicht met E-keurmerk moet even kijken hoe ze staan, misschien zet ik ze erop. Ik denk dat ze van een 2CV kitcar zijn, want aan de onderzijde zit een ronde adapter die op de lampenbeugel past , het is dus voor 2CV.
Ik moet nu nog de deuren, de 2 voorschermen en de motorkap spuiten maar dat doe ik in het voorjaar als die zover opgebouwd is. Ik heb even genoeg van schuren en plamuren. De helft is nu van rood naar wit. Voorlopig kan ik vooruit om hem af te maken.
Ook maar alvast de koplampen gespoten , de kleine potten zijn lampen met H4 en stadslicht met E-keurmerk moet even kijken hoe ze staan, misschien zet ik ze erop. Ik denk dat ze van een 2CV kitcar zijn, want aan de onderzijde zit een ronde adapter die op de lampenbeugel past , het is dus voor 2CV.
Ik moet nu nog de deuren, de 2 voorschermen en de motorkap spuiten maar dat doe ik in het voorjaar als die zover opgebouwd is. Ik heb even genoeg van schuren en plamuren. De helft is nu van rood naar wit. Voorlopig kan ik vooruit om hem af te maken.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Mooi !
Doe je dat allemaal zelf ?
Doe je dat allemaal zelf ?
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Ja villa, ik doe alles zelf, ben altijd geinteresseerd geweest in oldtimer Toen ik 25 was kocht ik mijn eerste oldtimer een Peugeot 201 uit 1929. Ik heb alles geleerd door het zelf te doen, ik kom niet uit het vak, maar ben wel handig. Toen ik 50 jaar was ben ik naar de avondschool gegaan om mijn garagevakdiploma te halen van Innovam., puur als hobby. Lassen, slijpen plamuren schuren en spuiten zijn niet de leukste bezigheden van het restaureren maar het moet gebeuren. Het leukste is het opbouwen en daar heb ik vandaag een paar uurtjes aan besteed , eigenlijk wilde ik het laten rusten omdat ik nog andere dingen eerst moet doen, zoals een nieuw dak op de schapenstal waar de eend komt te staan, maar ik kon het niet laten, je bent toch benieuwd hoe het wordt. Achterlichten, stoelrails, gordels, bovenste dak strip, ventilatieklepje, ruitensproeiervat met elektrische bediening ipv het handpompje gemonteerd
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
De laatste die ik gekocht heb was van Burton, een RVS exemplaar.RobertF schreef: ↑wo 4 sep, 2019 17:39 Nog een paar kleine dingetjes gespoten. Ik heb een nieuw ventilatieklepje gekocht origineel Citroen kost 100 euro maar wat een rotzooi, zo krom als de pest en allemaal puntlassen, daar moest dus flink aan geklopt en geplamuurd worden. Met het rubber erin is altijd een gedoe met afplakken maar ja ze hadden geen andere.
Had een prima pasvorm trouwens.
https://www.burton2cvparts.com/ventilat ... _8064_8067
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Leuk jôh
Het is net een bouwpakket van Revell maar dan in het echt
Alle onderdelen zijn nu ook tegen roest behandeld denk ik ?
Zo'n restauratie is wel duur neem ik aan, zeker als het moet laten doen...
Het is net een bouwpakket van Revell maar dan in het echt
Alle onderdelen zijn nu ook tegen roest behandeld denk ik ?
Zo'n restauratie is wel duur neem ik aan, zeker als het moet laten doen...
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Duur is relatief. Voor mij wordt die denk ik goedkoop gezien de marktprijzen. Ik heb de auto 20 jaar geleden cadeau gekregen, de motor was kapot. Ik heb hem toen uit elkaar gehaald en de onderdelen in het magazijn gelegd, voor de rijdende eend van mijn vrouw. De carosserie heb ik 20 jaar bewaard in de schapenstal.
Ik ben nu sinds mei bezig en heb er aardig wat tijd in zitten,.
Wat de kosten betreft, je ziet dat gerestaureerde eenden voor 15-20 deuro te koop worden aangeboden, is dat gerechtvaardigd voor een bijna nieuwe auto?
Stel dat een bedrijf het carrosseriewerk en spuiten in 1 maand doet en voor de rest van de techniek en opbouwen ook een maand, dat zijn 320 uren, dat is bij 40 euro/uur (ex BTW) 12800 euro, daarbij komt nog de kosten van onderdelen ca 5000 euro dan zit je al op 17800 euro zonder aanschaf van de auto.
En dan willen ze nog wat verdienen dus reken maar uit.
Aan nieuw plaatwerk heb ik 700 euro uitgegeven en zit nu op 2700 euro inclusief gereviseerde motor en nieuw chassis. Ik denk dat ik met alle nieuwe onderdelen die ik nog nodig heb, dak, binnenbekleding compleet,, bumpers, remdelen schokbrekers wielen enz dat ik onder de 5000 euro blijf, maar dan is die ook helemaal nieuw en mijn vrouw zal er erg blij mee zijn, haar eerste eend was ook een witte in 1973.
Ik ben nu sinds mei bezig en heb er aardig wat tijd in zitten,.
Wat de kosten betreft, je ziet dat gerestaureerde eenden voor 15-20 deuro te koop worden aangeboden, is dat gerechtvaardigd voor een bijna nieuwe auto?
Stel dat een bedrijf het carrosseriewerk en spuiten in 1 maand doet en voor de rest van de techniek en opbouwen ook een maand, dat zijn 320 uren, dat is bij 40 euro/uur (ex BTW) 12800 euro, daarbij komt nog de kosten van onderdelen ca 5000 euro dan zit je al op 17800 euro zonder aanschaf van de auto.
En dan willen ze nog wat verdienen dus reken maar uit.
Aan nieuw plaatwerk heb ik 700 euro uitgegeven en zit nu op 2700 euro inclusief gereviseerde motor en nieuw chassis. Ik denk dat ik met alle nieuwe onderdelen die ik nog nodig heb, dak, binnenbekleding compleet,, bumpers, remdelen schokbrekers wielen enz dat ik onder de 5000 euro blijf, maar dan is die ook helemaal nieuw en mijn vrouw zal er erg blij mee zijn, haar eerste eend was ook een witte in 1973.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Kleine correctie : die uit 1973 was ivoor!
Ivore Borely staat op de rekening... Dat is precies waar ik mee bezig ben alleen dan een Dyane uit 74...
Ivore Borely staat op de rekening... Dat is precies waar ik mee bezig ben alleen dan een Dyane uit 74...
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Klopt Thijs, de Duitsers noemde dat Elfenbein, ivoor, maar dat is ook wit. De laatste die wij 2 jaar geleden verkocht hebben was blanc meije en dat vinden wij ook een mooie witte kleur
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Dat wordt ook vast mooi!
Dan blijft de mijne wat exclusiever... Haha
Dan blijft de mijne wat exclusiever... Haha
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@Thijs laat eens een foto zien .
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Het is wat lastig op de foto te krijgen maar zo staat het er nu bij.
Dat spatbord gaat er weer af.
Dat spatbord gaat er weer af.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Dat wordt ook een mooie als die klaar is en die grote achterklep wel apart! Ik denk dat een Dyana zeldzamer is dan een 2CV maar waren vroeger minder geliefd
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
De Dyane is inderdaad zeldzamer dan de Eend.
Citroën heeft met de Dyane echt een betere auto gemaakt dan de 2CV maar ja, het was geen Eend...
Vandaar dat ze er in 1983 mee gestopt zijn gestopt en de Eend tot in 1990 is gemaakt.
Je kunt trouwens bij je Eend ook een grote achterklep maken. Hier is een speciale beugel voor.
Citroën heeft met de Dyane echt een betere auto gemaakt dan de 2CV maar ja, het was geen Eend...
Vandaar dat ze er in 1983 mee gestopt zijn gestopt en de Eend tot in 1990 is gemaakt.
Je kunt trouwens bij je Eend ook een grote achterklep maken. Hier is een speciale beugel voor.