2cv pick-up

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
mooieendje
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door mooieendje » zo 30 jul, 2006 15:34

citroenAZU ik heb helaas geen twee eenden :cry: ...slechts een eendje en een verschrikkelijk mazda :x ..wel grappig geschilderd trouwens die Mazda dus het zou kunnen dat je die ook gezien hebt..
Zat er een tijdje geleden wel aan te denken om een eendje te kopen..gewoon het heerlijke eenden gevoel weer even te beleven..maar als ik die prijzen zie dan denk ik laat maar.
Mijn bedoeling was om een oud eendje die nog een jaar APK nodig heeft te kopen...dus voor weinig...500 euro of zo..
Maar aangezien de prijzen niet weinig zijn moet ik het voorlopig doen met mijn achterlijke Mazda..ach dat scheelt ook weer in geld..hou ik weer geld voor mijn project over..
Als ik het zo lees dan moet ik dus niet het bakje aan de koets zetten..dat zal ik dan ook niet doen..bedankt voor het mee denken alvast..

Het is nog steeds erg warm in de garage..ben er wel geweest vandaag, maar niet echt opgeschoten...het lassen lukt niet...moet daar dan echt iemand voor vragen..ken wel iemand..maar het liefst zou ik alles gewoon zelluf willen doen, :lol: maar het is zo'n dun plaatwerk dat ik er gelijk een gat in branden...tja...ik kan niet alles natuurlijk....

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » zo 30 jul, 2006 20:35

Als je een lasapparaat t ot je beschikking hebt, gewoon beginnen met oefenen op dikker materiaal, als je daar de slag mee te pakken hebt kun je overgaan op dunner materiaal. Ik neem aan dat je t met een Mig/Mag apparaaat doet?
Ami 8 break

mooieendje
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door mooieendje » zo 30 jul, 2006 21:11

ik heb inderdaad een mig apparaat tot mijn beschikking..maar gelukkig kan die jongen morgenavond even kijken...
Heb wel eens geoefend en op dik materiaal gaat het prima...natuurlijk verdiend het geen schoonheidsprijs maar goed...het blijft wel zitten en ik vind het eigenlijk nog leuk om te doen ook..
Maar ja het is natuurlijk niet dik dat metaal van een eendje..vandaar dat hij ook helemaal met van die puntlassen in elkaar steekt zie ik wel..
Ook een optie als het helemaal niet lukt..

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » zo 30 jul, 2006 21:20

mooieendje schreef:citroenAZU ik heb helaas geen twee eenden :cry: ...slechts een eendje en een verschrikkelijk mazda :x ..wel grappig geschilderd trouwens die Mazda dus het zou kunnen dat je die ook gezien hebt..
Ja die heb ik ook gezien die 323! Met oranje, blauw( of groen) en wit geloof ik...grappig....
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » zo 30 jul, 2006 23:02

mooieendje schreef: Maar ja het is natuurlijk niet dik dat metaal van een eendje..vandaar dat hij ook helemaal met van die puntlassen in elkaar steekt zie ik wel..
Ook een optie als het helemaal niet lukt..
proplassen is een optie: gaatjes knippen/boren en dan tegen de andere plaat de gaatjes dichtlassen, das makkelijker dan rupsen leggen. Maar als je een tijdje geoefend hebt met de instellingen van je lasapparaat dan moeten rupsen op 0,6 mm plaat ook best lukken.
Ami 8 break

mooieendje
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door mooieendje » di 1 aug, 2006 21:52

nou ik heb al zelf een gaatje dichtgemaakt..het verdiend geen schoonheidsprijs maar het is me wel gelukt.

Ook met behulpt van Daniel van het forum kunnen jullie in een map van mij kijken naar het resultaat..

http://s91.photobucket.com/albums/k288/mooieeendje/

Neem aan dat het vanzelf wijst..de eerste is het ijzere framewerk.
Tweede zit het voorrex erop geschroeft.
Derde zijn de gaten dicht en ook de hoeken met piepschuim.
Vierde heb ik hem in de grondverf gezet.
Vijfde is een proefje met de spatborden..kijken of de verf op de grondverf blijft zitten...

Eh CitroenAzu hij is geel met rose en paarse banen...maakt niet uit hoor.. :D
Voer eendjes, geen oorlog

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » di 1 aug, 2006 22:56

heb je nu en een ijzeren frame en een houten kruis erin gezet?

ik moet zeggen deat het resultaat er tot nu toe heel netjes uit ziet!
Ami 8 break

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » wo 2 aug, 2006 08:42

mooi hoor! ziet er profi uit.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 2 aug, 2006 14:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk ik zal ze maar even voor je posten, wel zo gemakkelijk ;)

Ziet er idd heel keurig uit!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

mooieendje
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door mooieendje » wo 2 aug, 2006 19:38

Dank je wel thomaaas..wijs hoor dat je dit gedaan hebt voor mij... :!: :!: :!:

Het ijzere frame is er uit gehaald dat was slechts een soort mal..om het voorrex op vast te maken.

Dat houten kruis is om het bewegen een beetje tegen te gaan..het dakje is keihard daar zou een olifant nog makkelijk op kunnen staan :lol: ...maar de achterkant had nog wel de neiging om iets te bewegen..dus kreeg ik de tip om dat op deze manier te verhelpen..en sommige tips volg ik op.

Goh jongens ik zit hier wel een beetje te stralen van jullie complimenten..
Het is en blijft natuurlijk afwachten hoe het word als ik er mee ga rijden..ach na een jaartje of 30 mag hij best wel wat gebreken krijgen hoor de boven en achterkant..maar alsjeblieft niet eerder...

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » wo 2 aug, 2006 22:05

Nuja persoonlijk zou ik een frame gebruikt hebben :) maar desalniettemin mag je best trots zijn op je werk hoor :)
Ami 8 break

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

2cv pick up

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 2 aug, 2006 22:07

hoi hoi,

ben er tijdje tussenuit geweest maar lijtk wel of de 2cv pick gekte is over geslagen op meer forumers :) De mijne moet morgen voor de RDW. Allemaal duimen!!

Na het vele laswerk mag hij er best zijn en kan binnenkort de nederlandse en overige buitelandse...onveilig maken.

Leuk om te zien dat er inmiddels meer bouwers zijn.

Wordt Tijd voor een PICKUP meeting :)

Tot op de najaars 2cv Pickup meeting 2006 :P:P

suc6
Citroén rolls better than a Rolls!

mooieendje
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door mooieendje » wo 2 aug, 2006 22:37

Ik zal voor je duimen....!!!! En stuur eens wat foto's naar het forum...ben natuurlijk best wel nieuwsgierig hoe hij er uit ziet..

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 3 aug, 2006 00:15

Hey Bull Frog Blue, kan het dat ik jou in sneek een paar keer gezien heb? Als jij een pickup hebt, is dat dan diegene die wel eens bij ducktour op de brug staat, een blauwe?? Die is iig wél retegaaf!!!!!! Anders: ik zie wel vaker eendjes, hoe ziet de jouwe eruit?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 3 aug, 2006 12:36

Ga je toch naar de RDW auke?

of alleen voor de APK?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black