wie zegt dat?catscit schreef:En zonder injectie kom je nergens.
ik weet een rover 2.0 die geen injectie heeft maar wel een supercharger en dat ding rijdt rete goed!
Dit heb ik ook gelezen en leek mij erg onwaarschijnlijk. Ik heb ook een zelf gemaakte powertube in mijn eend en ik heb (geprobeert) de inlaat druk te meten door een tuinslang op de carterontluchtingsaansluiting van het luchtfilterhuis te plaatsen. Deze tuinslang heb ik vervolgens in U vorm in de auto gehangen en water in de U gezet. Tijdens het rijden of bij flink toeren maken bij stilstand (dit maakte niet uit) onstond er een verschil in waterstand tussen de kant van de slang die in het luchtfilterhuis zat en de kant die in de buitenlucht hing van (zo uit mijn hoofd) ongeveer 4 centimeter. Nadat ik dit had omgerekend kwan ik op een verschil van 0,04 bar. 0,9 bar klinkt dus mooi maar is in mijn ogen misschien wel boerenbedrog. (schend ik nu de/een gedragscode ?)In de nieuwsbrief van BCC staat dat zo'n power tube (ja daar ging dit topic over ) 0,9 bar druk geeft en winst van 1 tot 4 pk.
Dat dacht ik...charleston tuning schreef:ach, wat maakt 't verder ook uit.. die 1 tot 4 pk klopt wel aardig, en daar gaat het tenslotte toch om dacht ik..