De Barbot
-
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 12:32
- Locatie: den haag
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 12:32
- Locatie: den haag
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 12:32
- Locatie: den haag
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Berichten: 5835
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
verrek zeg leek net schaalmodel, zal wel door de pop komen.
@FD, Ja dat heb ik ook wel, maar door de motorkap en dat hij zo laag staat lijkt deze eend extreem laag en lang. En dat vind ik er zo gaaf aan.
Kijk maar naar de vorige beige eend (of welke kleur t ook is), dat ziet er niet uit, totaal uit verband. Net zoals de eend van Theo van de grote beurt.
Nog ff en we kun een Barbot replica club opzetten.
@FD, Ja dat heb ik ook wel, maar door de motorkap en dat hij zo laag staat lijkt deze eend extreem laag en lang. En dat vind ik er zo gaaf aan.
Kijk maar naar de vorige beige eend (of welke kleur t ook is), dat ziet er niet uit, totaal uit verband. Net zoals de eend van Theo van de grote beurt.
Nog ff en we kun een Barbot replica club opzetten.
-
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 12:32
- Locatie: den haag
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
ik ben het er helemaal mee eens dat het verrekte moeilijk is een mooie cabrio te bouwen,
Ding van de grote beurt zag ik trouwens al op marktplaats voorbij komen. Ik zou er nog geen stuiver voor willen geven.
Burtons of Lomaxen heb ik echt helemaal niets mee, totdat ik achter het stuur ga zitten. het rijdt zo verrekte gaaf, en dat is juist het idee denk ik achter dit soort auto's en juist het idee wat ik er mee heb. Het is zo verrekte leuk om zo open te rijden, wat maakt het dan uit dat het van oorsprong een 2CV was.
Maar ik vind dat het er nog 2CV uit moet zien en dat is die barbot,d aarom vinden we hem ook zo gaaf denk ik!
Ding van de grote beurt zag ik trouwens al op marktplaats voorbij komen. Ik zou er nog geen stuiver voor willen geven.
Burtons of Lomaxen heb ik echt helemaal niets mee, totdat ik achter het stuur ga zitten. het rijdt zo verrekte gaaf, en dat is juist het idee denk ik achter dit soort auto's en juist het idee wat ik er mee heb. Het is zo verrekte leuk om zo open te rijden, wat maakt het dan uit dat het van oorsprong een 2CV was.
Maar ik vind dat het er nog 2CV uit moet zien en dat is die barbot,d aarom vinden we hem ook zo gaaf denk ik!
Bij een Patron wordt het luchtfilter lager geplaatst, van het rubber knietje wordt een paar centimeter afgehaald, en er wordt een ingekort olievulpijpje gebruikt, zodat de motorkap er lager overheen kan. Kan dus bij de Barbot ook.Rossero schreef:De barbot heeft een compleet andere motorkap. De grille zit niet zozeer lager, alswel dat er vlak boven de grille een knik in de motorkap zit waarna hij nagenoeg recht en verlengd naar achter loopt.
Ik zie overigens niet in waarom de motorkap niet gewoon kan worden verlaagd, dan moet toch alleen het luchtfilter ergens anders worden geplaatst? Daar kan toch wel een klein buisje tussen zodat hij naast de motor komt te zitten?
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
De Barbot ziet er idd goed uit, vooral die tonneau-cover die ver doorloopt. Mocht je hiervoor een voorbeeld zoeken, kun je de cover van Burton Car Company als voorbeeld gebruiken:
http://www.burtoncar.com/pages/Nederlan ... 100200.asp
http://www.burtoncar.com/pages/Nederlan ... 100200.asp
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
- Locatie: Kraggenburg
- Contacteer:
Bij Godfried van den Bergh in Ophemert laat je hem "tailormade" maken (dat maken doet zijn vrouw Geertje) en niet schofterig duur.SjorsNL schreef:De Barbot ziet er idd goed uit, vooral die tonneau-cover die ver doorloopt.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html