Pagina 7 van 15

Geplaatst: zo 15 feb, 2009 20:39
door Green-Duckman
Levertijd is nog niet echt bekend. Dat ligt er een beetje aan of ze klaar liggen in het schap of dat ze nog geconstrueerd dienen te worden.
Wat in ieder geval wel zeker is. Is dat ze morgen avond besteld gaan worden.
Het is namelijk nu wel de tijd om ze te bestellen, ze zijn nu zeker voordelig.

Ik hoor het wel.

Groetjes Pieter

Geplaatst: zo 15 feb, 2009 22:46
door Jacobus_XIII
Voor de mensen die twijfelen en voor morgen niet weten of ze ook een setje willen hebben, heb ik nog twee setjes (voorkant) liggen. Ik heb ze zelf niet gemonteerd aangezien er één lek was. Ik heb ze afgelopen week terug naar avo gestuurd en krijg binnenkort nieuwe.. Momenteel rijd ik op custom schokbrekers (met versnellingsbakolie) wat me goed bevalt. De avo's zijn daarom dan ook te koop.

Geplaatst: ma 16 feb, 2009 20:09
door joe_catchou
zou wel 2 achterste willen dan , dit omdat er meestal kids , bagage palmabak en trekhaak met camping car .
dus achter is het meestal een lowrider.
mag dus harder worden achter . :roll:
mischien nog iban enbic nr of is het betaal bij aflevering , ophaal??? meeting

Geplaatst: do 26 feb, 2009 23:36
door Erikjan
Ik heb ze de vorrige keer mee besteld en rijd er dus al een hele poos op echt geniaal. Heb ze achter op de strakste stand staan. Kan nu met een bak vol zooi gewoon over verkeersdrempels rijden :) En hij ligt beter op de weg dan die Marbella waar ik nu tijdelijk in moet rijden.

Geplaatst: vr 27 feb, 2009 23:18
door joe_catchou
en geen versteviging nodig aan de bouten of zo

Geplaatst: vr 27 feb, 2009 23:22
door Erikjan
Het ging zonder versteviging al maanden prima bij mij. Had ook regelmatig zware dingen in de bak. In Zweden ben ik een keer op de weegbrug geweest (toen zaten er nog geen avo's onder) gewicht was bijna 1100 kg . :S en als er een schokbrekerbout afbreekt lig je nog niet gelijk op de grond.

Geplaatst: di 3 mar, 2009 11:47
door Erikjan
Hebben jullie ook de ervaring dat die avo's veel sneller roesten als lip schokdempers?
Ik heb net de dempers verwijderd om over te zetten op mn nieuwe chassis. Kom ik er achter dat de avo's achter de rubber huls aardig verroest zijn. niet alleen oppervlakkig maar het metaal is echt aangetast. Die Lip dempers hebben hier geen last van. (heb voor Lip demper en achter Avo's)

De verf laag op de Lip dempers is veel beter. Nu heb ik de dempers schoongemaakt roest verwijderd en met hammerite geschilderd. Ben benieuwd of dat wel goed blijft.

Geplaatst: di 3 mar, 2009 12:40
door Spookeend
is bij mij ook zo, zijn ook al behoorlijk beschadigt bij mij door wat ragwerk hier en daar. Nu heb ik ook een die wat vettig word aan de buitenkant. Nog geen verandering van veergedrag echter.

Ik rij op halve kracht, standje 5, heerlijk laag en toch gewoon kunnen rijden over slecht wegdek, ideaal

Greatnix Spookeend

Geplaatst: di 3 mar, 2009 17:19
door joe_catchou
leuk om die verschillende standen te horen .
dan weet ik een beetje hoe of wat .
voor ik ze er onder plaats.
is dit gewoon een draai schroef ??

Geplaatst: di 3 mar, 2009 23:41
door Erikjan
Ja er zit een dopje aan de zijkant van de demper dit kan je rond draaien om de stugheid in te stellen. Maar je moet de dempers wel demonteren want het verstellen werkt alleen als de dempers helemaal ingeschoven zijn.

Geplaatst: wo 4 mar, 2009 15:35
door joe_catchou
euuu een normaal werkende demper die je los in je hand hebt is toch helemaal uitgeschoven ??
of heb ik het nou verkeerd .
dus dan moet je hem in duwen helemaal voor je hem kan verzetten ?

Geplaatst: wo 4 mar, 2009 15:45
door Erikjan
Een demper die je los in de hand hebt kan op alle standen staan. Voor het verstellen moet je hem inderdaad eerst helemaal indrukken. Ik doe voor het monteren van een schokdemper altijd eerst de demper een paar keer helemaal in en uit trekken zo dat de olie op de goede plek gaat zitten.

Geplaatst: wo 4 mar, 2009 21:04
door Green-Duckman
Ze zijn binnen!!!!! :lol: 8)

Uiteraard dacht ik ze er ff op te zetten, maar dat viel tegen! :evil:
Uiteraard zaten de bouten van de oude schokbreker muur vast.

En dan nog een vraag. Moesten jullie ook de eind kappen op de draag armen (waar de schokbreker aan zit) demonteren om de schokbreker los te krijgen? :roll:

Geplaatst: wo 4 mar, 2009 21:06
door Tom Duckpower
Green-Duckman schreef:En dan nog een vraag. Moesten jullie ook de eind kappen op de draag armen (waar de schokbreker aan zit) demonteren om de schokbreker los te krijgen? :roll:
Bij de vooras? Zo ja, die moeten inderdaad los. Wanneer je m niet loshaalt, krijg je de moer niet van het draadeind af omdat ie tegen het kantelmes aanloopt. Dan krijg je ook je schokbreker er niet af ;)

Geplaatst: do 5 mar, 2009 16:21
door Spookeend
Erikjan schreef:Ja er zit een dopje aan de zijkant van de demper dit kan je rond draaien om de stugheid in te stellen. Maar je moet de dempers wel demonteren want het verstellen werkt alleen als de dempers helemaal ingeschoven zijn.
dat heb ik niet geweten en ook niet gedaan. Als ik ze afstel, gewoon onder de eend kruipen, standje meer of minder, direct resultaat hier. Bij Bart (dukw) ook hetzelfde. Staat ook niet in onze bijgeleverde omschrijving trouwens.

@ pieter: dat je dat nou nog niet wist?? of zit een duck met vierkante koplampen zo goed in elkaar dat je dat nog nooit gedaan hebt? 8)

Greatnix Spookeend