Pagina 7 van 20
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 14:36
door Jeroen-citroen
Die roest aan de regengoten is denk ik veroorzaakt door er een hheeeele lange tijd een imperiaal op gemonteerd te hebben gehad.
Dat gaat dan toch enigzins schuren en dus ook roesten met dit als gevolg.
Veel succes met het opknappen
Groet, Jeroen
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 14:45
door Frank Deusjevoo
Ja bedankt!
Ja het is wel een rotklusje.. maar kost veel tijd en weinig geld in principe. Al kost een setje bodemplaten ook de kop niet hoor ..
Ach ja ik weet uit ervaring dat er met elke eend wel wat is .. en met een eend met slechte bodemplaten hoort daar meestal ook een slecht chassis bij .. en bovendien vond ik van deze het bouwjaar en de kleur wel heel bijzonder
..
Ach ja nadelen heb je altijd
..
Heb ik ook nog wat te doen .. ik denk dat ik m ook nog ga laten spuiten. Binnenkort gaan de (nog wel aardig uitziende) bumpers naar de spuiter.. kan het heel goedkoop laten doen en het ziet er altijd wel strak uit... dus waarom niet? :p
Frank
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 15:14
door thomaaas
Hmm ik zou niet weten waarom niet
Maar hoekom jij aan nieuwe regengootjes dan? Ik heb ze nergens gezien, k heb ff voor je gezocht namelijk, maar 't is niet een onderdeel dat al te vaak vervangen wordt, zeg maar...
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 15:19
door Frank Deusjevoo
thomaaas schreef:Hmm ik zou niet weten waarom niet
Maar hoekom jij aan nieuwe regengootjes dan? Ik heb ze nergens gezien, k heb ff voor je gezocht namelijk, maar 't is niet een onderdeel dat al te vaak vervangen wordt, zeg maar...
Nee en omdat het niet vaak vervangen wordt, zijn er delen te over! Niet nieuw, maar bij de eendenboer kan je ze zo uit de koets slijpen.. voor niks of voor een prikkie.. In Kraggenburg worden alleen delen als voorruitstijl en bodemplaten ed bewaard .. maar dat dus niet. Dat moet dus geen probleem worden. Ik denk dat ik het 100% door ga lassen, is wel zo mooi en is ook het beste tegen roest ed. Dus eerst kaalmaken, lassen, in primer spuiten en dan alles langs gaan, totdat het geheel gespoten kan worden!
Frank
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 15:20
door thomaaas
ja. K hoop dat de las wat mooi weg te werken is daar, maar dat moet eigenlijk geen probleem zijn, zeker niet als je naar n plaatwerkspecialist gaat.
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 15:24
door Frank Deusjevoo
Hoezo? Eerst hechten, daarna zelf vloeiend doorlassen.. een mooie las is echt niet lelijk om te zien hoor! En als je dat weer goed schoonmaakt, lasspetters verwijdert wordt het weer een plaatje.
Do it yourself! Het wordt steeds meer laten doen en dat vind ik jammer...
Ik probeer gewoon zoveel mogelijk zelf te doen! Straks als ik er dagelijks mee moet rijden ga ik vast wel een paar keer naar de eendengarage.. maar onder andere leuk vind ik aan de eend dat het zo simpel en toegankelijk is om zelf dingen te doen!
Frank
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 15:26
door thomaaas
Ja ik kan niet lassen dus k moet een lascursus volgen oid maar dat wil mn pa niet, die laar t liefst zoveel mogelijk doen geloof ik. wordt nog wel andrs, als k niet zo afgelegen meer woon, en mn rijbewijs heb is de rest van de wereld ook niet meer zo ver weg
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 15:30
door Frank Deusjevoo
Nee ik snap het wel qua lassen, moet je net kunnen/willen.. maar ik kan lassen, en ik heb geen zin om al mn geld uit te gaan geven aan een dure specialist. Hopelijk wordt het allemaal weer mooi!
Ik denk dat dat wel goed komt
.. Verder zoek ik nog een goed 602 cc blok s6 .. en het liefst een beetje fel uit een rijdende eend! Heeft geen haast, deze rijd nog, en deze hou ik als reserve motor dan.. en die ik erbij heb gekregen heeft 2 ton op gas gereden.. dus dat zal ook niet super meer zijn...
Frank
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 15:53
door Michiel van G.
die s6 blokken zijn vaak ook niet al te best meer, en rijden danwel op euro95, maar gebruiken meer. Het is dan misschien beter gewoon een super-98 blok te kopen, die zijn zuiniger (ik heb laatst over 160 km 1:20 gehaald) en ook nog iets makkelijker te vinden in goede staat
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 17:12
door patje74
Frank Deusjevoo schreef:De radio zelf heeft alleen een ingang voor een stekker, als er een hoop draden uitkwamen dan had ik de draden kunnen strippen en aan kunnen sluiten. Dus zo'n stekker is wel essentieel, en als ik die heb kan ik dan van de dradenwirwar wel weer wat wijzer worden hopelijk.
Ik bedoel te zeggen dat, als je weet waarvoor elke pin is, je simpelweg een paar draden aan kan solderen.
Je kan lassen, dus solderen moet toch zeker lukken!
Als je er niet uit komt, dan wil ik je ook wel te hulp schieten, al is mijn tijd momenteel schaars. (Brittanie zit naar mijn HY te lonken, en er moet nog veel gebeuren de komende 3 weken)
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 18:02
door Frank Deusjevoo
Nou weet je wat het is .. waar de stekker in kan, is van kunstof en de stekker zou uit moeten steken. Als er pinnetjes uit staken, had ik m er nu al inzitten hoor!
En bovendien, een nieuwe kost de kop ook niet en is wel veel mooier!
Frank
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 18:06
door patje74
Maar dan is er iets in te steken toch?
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 19:50
door Frank Deusjevoo
Ja .. maar dat klemt niet .. dat doet alleen de benodigde stekker die erop kan klikken!
Frank
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 21:15
door Punky
He nu ik die dakgoot zo zie, komt die eend erg bekend voor.
Deze stond op Waggel 2005 te koop voor de poort van het meeting terrein. Heb net ff de foto's bekeken van 2005 en het kenteken komt overeen.
Geplaatst: zo 9 jul, 2006 22:05
door Frank Deusjevoo
Zou je die alsjeblieft naar me kunnen mailen, dolf? Zou ik erg op prijs stellen
..
Ik ben tussen alles door ook de geschiedenis van de eend aan het achterhalen en foto's zouden erg leuk zijn! :d
Frank