Pagina 7 van 8
Geplaatst: zo 31 dec, 2006 13:40
door Handjes
Maaikie schreef:Bij de Shell weet ik niet meer zeker wat ik getankt heb..kan best zijn dat het 95 was hoor...want Vpower zegt me weer helemaal niets....dus kan best zijn dat ik het niet daarmee heb volgegooid...normaal tank ik altijd 98 in ieder geval.
Bij de Shell hebben ze geen 98 meer. Maar nu is V-Power stiekem octaan 97 (0f 98?), en voldoet dus prima.
Loodvervanger of lood is niet meer nodig voor de 2cv-motoren (sinds 1970). Wèl een hoog octaangetal dus.
Geplaatst: ma 1 jan, 2007 13:48
door thomaaas
ik dacht dat t nog steeds wel moest in 2cv4tjes? de 435cc blokjes dus he

Geplaatst: ma 1 jan, 2007 19:29
door OnsEendje2
Handjes schreef:Maaikie schreef:Bij de Shell weet ik niet meer zeker wat ik getankt heb..kan best zijn dat het 95 was hoor...want Vpower .... Maar nu is V-Power stiekem octaan 97 (0f 98?), en voldoet dus prima.
Loodvervanger of lood is niet meer nodig voor de 2cv-motoren (sinds 1970). Wèl een hoog octaangetal dus.
Hier staat al meer over geschreven op dit forum. Maar voor V-power rij ik een blokje om, naar een echte ( 98 ) pomp

. (OnsEendje heeft er namelijk hekel aan dus rij ik door als ik Shell zie)....
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 21:11
door =She=
Ik tank ook het liefste "gewoon" euro 95....
V power ed is nog duurder ook
Trouwens, ik start 's morgens met choke én beetje gas bij. Zonder gas bij slaat ze niet aan; ik begin te vrezen dat ik haar verwen

Geplaatst: wo 10 jan, 2007 21:54
door wouter87
eff off-topic ik heb gisteren voor de eerste keer 98 getankt wat een verschil. ik vind de eend veel makkelijker rijden en vooral ook rustiger.
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 21:58
door LoLa
Vpower is het inderdaad waard om een blokje voor om te rijden. VOlgens mij is het 95 met toevoeging.
Wegwezen dus, ik zoek wel 98
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 22:06
door JanGert
VOlgens mij is het 95 met toevoeging.
Wegwezen dus, ik zoek wel 98
_________________
ONZIN!! Niks van waar! Ik werk bij Shell en V-Power is Octaan 97.....op de pomp staat dan wel 98 maar men is in nederland verplicht een minimum octaan getal op de pomp te zetten en dit ook nog eens uit te drukken in 95 of 98. Vandaar die 95.
Daarnaast is het Zwavelvrij ----Milleu vriendelijker dus! Een stuk vriendelijker en dat is het voor mij al wel waard om ietsje meer te betalen.
Daarbij komt.......hij is schoner en schonere benzine betekend een schonere motor......klinkt voor mij logisch!
De vorige shell benzine Pura......daar zijn de geleerden het niet over eens......maar V-Power bewijst toch echt het tegendeel.
En ga nu alsjeblieft niet zeggen......ja jij werkt bij shell.....je krijgt provisie.....verkooppraatjes......
Ik krijg er geen rooie cent voor maar ben gewoon overtuigd van dit product en velen met mij!
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 22:38
door Maaikie
van mij zul je bovenstaand niet horen hoor...

...het viel me alleen wel op, dat mijn autootje veel meer rook naar benzine en dat ze pruttelde...zou het wel kunnen dat de ene eend beter rijdt op shell benzine dan de ander?
Ik heb nergens geen aandelen dus het maakt mij werkelijk geen pepernoot uit waar ik tank....maar het viel me gewoon heel erg op....ik heb nu namelijk nergens meer last van...en dát vind ik wel opvallend....qua betalen voor benzine moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo supervaak tank dus het niet zo erg vind om een paar duppies meer te betalen..maar jij als eendrijder....geen problemen dus met de benzine...(kan dus best zijn dat ik géén Vpower heb getankt hè....daar zijn de meningen tussen mijn man en ik over verdeeld)...maar zou het in principe kunnen?
Dat is meer mijn vraag...kan het zijn dat een auto op de ene benzine anders reageert dan op de andere benzine ??
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 22:43
door Francien
Ik heb van een shell medewerker gehoord dat v power 98 was. Toch vind ik de shell altijd wel ietsje te duur. En BP heeft ook erg milieuvriendelijke ultimate 98 ongelood benzine
Francien
Trouwe parttime medewerkster van de bp
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 22:45
door Jeroen-citroen
Of het voor eenden geld weet ik niet, maar ik weet wel dat mijn brommer vroeger al een hekel had aan shell benzine.
Edit: Hey Francien wat een toeval ik heb de eend van de week juist volgegooid met BP benzine

Werk je toevallig bij mij om de hoek bij ZWart witte pompen ???
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 22:52
door Francien
Jeroen-citroen schreef:Of het voor eenden geld weet ik niet, maar ik weet wel dat mijn brommer vroeger al een hekel had aan shell benzine.
Edit: Hey Francien wat een toeval ik heb de eend van de week juist volgegooid met BP benzine

Werk je toevallig bij mij om de hoek bij ZWart witte pompen ???
Ik werk bij de BP in weesp, en ik woon in amsterdam
misschien een petit onhandig
De blauwe liep altijd erg goed op ultimate 98
Francien
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 23:02
door Jeroen-citroen
Francien schreef:
De blauwe liep altijd erg goed op ultimate 98
Francien
Zit er nu idd in en ze loopt lekker

Geplaatst: wo 10 jan, 2007 23:14
door gerbenv6
Mijn eend, start en loopt heeel erg goed op euro 95 van de goedkoopste pomp die ik kan vinden.
Geplaatst: wo 10 jan, 2007 23:51
door Handjes
=She= schreef:Ik tank ook het liefste "gewoon" euro 95....
V power ed is nog duurder ook

Dat is leuk en aardig, maar je 2cv kan niet rijden op euro 95...
Bovendien rijdt je zuiniger met Super 98, dus die meerkosten haal je er zo weer uit.
Ik ben zelf ook overtuigd van de V-Power 97: beduidend meer trekkracht en een soepelere motor.
Geplaatst: do 11 jan, 2007 00:36
door Punky
Jeroen-citroen schreef:Of het voor eenden geld weet ik niet, maar ik weet wel dat mijn brommer vroeger al een hekel had aan shell benzine.
He zo'n brommer had ik ook. Heb zelf ook wel eens ooit gehoord dat eenden weigeren met V-Power. Ik ben sowieso tegenstander van Shell en zoals enkele hier weten zal geen een auto of brommer van mij Shell-peut te vreten krijgen.
