Pagina 7 van 7
Geplaatst: wo 15 jun, 2011 13:55
door Twécévé
Bull Frog Bleu schreef:...Inmiddels al weer verder met dit AU project of nog steeds hoog en droog in de paardenstal?

Nog steeds hoog en droog in de paardenstal maar toch wel sprake van vooruit gang. De AMI die ernaast staat is namelijk recent door het RDW bekeken en heeft (vandaag!) NL-kentekenplaten gekregen. De AMI tuft binnenkort dus rond. Dat betekent dat er wat extra tijd en aandacht kan komen voor de AU.
Geplaatst: do 16 jun, 2011 09:33
door Bull Frog Bleu
..kijk aan dat zijn goede berichten. Blijft leuk een dergelijke ribbeltjes besteleend rijdend te krijgen. Ben benieuwd en hou de vorderingen hier wel bij op het forum

Geplaatst: ma 11 jun, 2012 11:40
door Twécévé
Bull Frog Bleu schreef: Ben benieuwd en hou de vorderingen hier wel bij op het forum

Inmiddels al bijna 2 jaar stil rond de AU. Letterlijk, want ze staat al die tijd onbewogen in de paardenstal, in dr uppie. Leuk project om van de zomer definitief rijdend te maken. Wat nog moet gebeuren is de bezineleiding. De leiding moet nog naar de tank aan de zijkant. Alleen hoe moet deze lopen?
Iemand misschien een tekening of voorbeeldfoto's?

Geplaatst: ma 11 jun, 2012 11:56
door Bull Frog Bleu
Bij mijn oude AZ liep de benzineleiding aan de bijrijderszijde naar achteren toe in plaats van de moderne 2cv6 aan andere kant.
Denk dat dat bij de AU idem is enkel gaat hij halverwege omhoog achter de tank langs.
Geplaatst: ma 11 jun, 2012 13:18
door marcopr
klopt. benzinetank zit rechts, benzinepomp ook. Van de tank naar beneden een flexibele leiding naar beneden, koper naar voren en dan naar de pomp weer flexibel. Je kan ook de hele lengte flexibel maken als je geen oude leiding hebt liggen. Wel goed vastmaken

Geplaatst: ma 11 jun, 2012 13:53
door jornmetten
hoi tweecevee,
je woont volgens mij bij mij in de buurt.
ik kan je bij mijn azu&az laten zien, hoe de leiding loopt.
Hij loopt in ieder geval rechts. let op hoe je leiding bij het blok omhoog laat lopen.
Dat is bij oude eenden een metalen leiding .
groet,
Jorn
Geplaatst: di 26 mar, 2013 08:59
door Twécévé
Wat is deze AU nu waard als je dr verkoopt? Op kenteken zetten is iig geen probleem (is een auto met legervoertuigplaatjes + originaliteitsonderzoek door Citroen is uitgevoerd).
Wat in de achterliggende tijd in etappes is gebeurd:
- achterophanging is uit elkaar gehaald en opnieuw gespoten
- voorophanging idem
- nieuwe voetenbak ingelast
- nieuwe bodemplaten ingelast
- achter een nieuwe balk ingelast (onder de laadbak tegen de achterkant aan).
- vooraan de dorpels gerepareerd
- chassis opengemaakt en gedeeltelijk nieuwe boven- en onderplaat ingelast
- andere velgen
- nieuwe remleidingen
- nieuwe remcilinders
- gereviseerde hoofdremcilinder
- nieuw pedaalmechanisme
Geplaatst: di 26 mar, 2013 09:28
door Bull Frog Bleu
Ga je de AU niet meer behouden?
Mogelijk kan je wat foto's droppen hier van de huidige staat.
Geplaatst: di 26 mar, 2013 10:02
door Twécévé
Bull Frog Bleu schreef:Ga je de AU niet meer behouden?
Mogelijk kan je wat foto's droppen hier van de huidige staat.
Ze staat niet in de weg maar er wordt ook niks mee gedaan (ook als ze rijdt en op kenteken staat zal er niet veel meer mee gedaan worden dan 2 x per jaar een rondje om het huis).
Laatste foto's in dit draadje zijn actueel.