Ervaringen om iets achter de eend te koppelen?
-
- Heavy user
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb al de wetgeving gepubliceerd. Die kan overgenomen worden. Daarnaast heb je ook de folder van de RDW over het trekken van een aanhanger. Daar kan je ook stukken uit halen + toevoeging van de Eend (trekgewicht geremd/ongeremd). Ook waar je op moet letten als je iets gaat trekken met een Eend. Anders wil ik ook wel meedraaien in dat groepje.
@MB
Het was een aardige prijs. Gelukkig is er nog onderhandeld over de prijs. En is er aardig wat afgegaan. Wat op internet staat, was niet altijd goed. Heb er diverse gezien. Daar vragen ze dan nog grof geld voor ook!
@MB
Het was een aardige prijs. Gelukkig is er nog onderhandeld over de prijs. En is er aardig wat afgegaan. Wat op internet staat, was niet altijd goed. Heb er diverse gezien. Daar vragen ze dan nog grof geld voor ook!
Laatst gewijzigd door BasvanEerden op ma 10 sep, 2007 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
@ spookeend: wat heb jij nu voor klapkar?
@johan en annette: Hoe hebben jullie de kenteken plaat achter van de burton? Want bij mij zit de haak precies voor een letter. En oom agent zei dat, dat niet mag. Hebben jullie een andere plaat achter?
@johan en annette: Hoe hebben jullie de kenteken plaat achter van de burton? Want bij mij zit de haak precies voor een letter. En oom agent zei dat, dat niet mag. Hebben jullie een andere plaat achter?
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Wat ik er nou achter had was een Walker, staan er een paar op Marktplaats.
Ik vermoed echter dat ie een tikkie aan de zware kant is, maar een eend kan m hebben.
Het is een aardig ding, staat vrij snel (2 personen vereist, vanwege het tegelijk insteken van 2 stokken) alleen de voortent is wat ingewikkeld. Komt door de vreemde vorm door de keukenaanbouw. Moet je echt voor met zijn 2en zijn om die strak neer te zetten.
Wel lekker veel ruimte hoor, als tie staat, en ook om zooi mee te nemen.
Greatnix Spookeend
Ik vermoed echter dat ie een tikkie aan de zware kant is, maar een eend kan m hebben.
Het is een aardig ding, staat vrij snel (2 personen vereist, vanwege het tegelijk insteken van 2 stokken) alleen de voortent is wat ingewikkeld. Komt door de vreemde vorm door de keukenaanbouw. Moet je echt voor met zijn 2en zijn om die strak neer te zetten.
Wel lekker veel ruimte hoor, als tie staat, en ook om zooi mee te nemen.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Beginner
- Contacteer:
@ Bas: bij ons zit de kogel er ook voor, nog nooit gezeur gehad en het is een prima aanrij-beveiliging. We hebben er al eens een keer een BMW-5 serie op gehad, wij hadden niks en hij een gat in z'n bumper 

Johan en Annette Kerzaan
http://home.tiscali.nl/mightyduck/kerzaan.htm
http://home.tiscali.nl/millemiglia/MilleMiglia.htm
http://home.tiscali.nl/mightyduck/kerzaan.htm
http://home.tiscali.nl/millemiglia/MilleMiglia.htm
Tja.. allebei gelijk hoor..Johan en Annette schreef:@ Bas: bij ons zit de kogel er ook voor, nog nooit gezeur gehad en het is een prima aanrij-beveiliging. We hebben er al eens een keer een BMW-5 serie op gehad, wij hadden niks en hij een gat in z'n bumper
de kogel is een prima bots rem ding..
de andere auto zit in de prak, en zelf heb je meestal nix.
Maar bv, bij P**g**t, daar zaten de trekhaken vaak voor de kentekenplaat en als je dan NET een vervelende diender tegenkomt, dan heb je ECHT wel een bekeuring te pakken.
Officieel moet de kentekenplaat namelijk vanaf een afstand van zoveel meter (ik dacht 20m) goed leesbaar zijn.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik ben vandaag bij een kentekenplatenboer geweest om na te vragen. Hij zegt dat ik dan gewoon de trekhaak eraf moet halen als ik niet met een aanhanger wil rijden. Tja, nu zit daar nog mijn stekkerdoos. Daar zou ik dan iets voor moeten verzinnen.
En vanmiddag de combi camp opghaald. Helaas niet met de burton. Het regende te erg. Dus met de twingo gedaan. En het reed heerlijk! Ik heb alleen de stang voor vervangen door een wiel. En de stang zit nu in een gat voor waar "normaal" een uitdraaipoot hoort te zitten. Of daar is over nagedacht. Want ik heb maar drie uitdraaipoten. Nu ou ik nog wel zo'n dissel willen van een nieuwe combi camp. Die vind ik erg mooi. Maar kost wel 500euro! Echt ziek! Nu moet ik met goed weer alleen nog een mistachterlicht monteren. Voor als ik er met de twingo mee weg wil. De burton heeft geen mistachterlicht.
En vanmiddag de combi camp opghaald. Helaas niet met de burton. Het regende te erg. Dus met de twingo gedaan. En het reed heerlijk! Ik heb alleen de stang voor vervangen door een wiel. En de stang zit nu in een gat voor waar "normaal" een uitdraaipoot hoort te zitten. Of daar is over nagedacht. Want ik heb maar drie uitdraaipoten. Nu ou ik nog wel zo'n dissel willen van een nieuwe combi camp. Die vind ik erg mooi. Maar kost wel 500euro! Echt ziek! Nu moet ik met goed weer alleen nog een mistachterlicht monteren. Voor als ik er met de twingo mee weg wil. De burton heeft geen mistachterlicht.
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
nou fust en biertje hebben er ook 1 aangeschaft het is een camplet geworden van max beladen 450 kg we gaan em zondag ophalen in leeuwarden heb de trekhaak eronder nummerbord klaar dus volgende keer kan alles nog makkelijker mee en natuurlijk meer pils (hebben altijd te kort
) als we de kar eraan hebben zal ik wat foto,s maken en posten

-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
heb ik opgevraagd en dit als andwoord gekregen:dyane_maniac schreef:wat beterft de vouwwagens: het belangrijkste is het gewicht van deze. een eend mag ongeremd 250kg trekken en geremd 400kg. ik heb onderweg verscheidene eenden met hele caravans erachter gezien. dus een niet al te zware vouwwagen moet lukken volgens mij.
wat betrefd het te trekken gewicht op je kentekenbewijs, ik heb een hele tijd gelkeden daar eens over gebeld en het antwoord toen was dat het bij aanhangers onder de 750 kg geen probleem was dat dit niet op het kentekenbewijs staat (wat ik zelf heel raar vind, want hoe weet de politie nu of je te veel achter je auto hebt hangen?
als je contact hebt gehad (je kunt het beste even bellen) plaats het antwoord hier dan even svp
douwe
Het aanvullingsblad, waarop de gegevens van de trekhaak staan vermeld, is voor personenauto’s per 6 april 1998 en voor lichte bedrijfswagens per 1 februari 1999 door de RDW vervangen door een vermelding van het ongeremde en geremde trekgewicht van de auto op het Voertuigbewijs. Als u nu een geldig kentekenbewijs met een aanvullingsblad heeft, dan is dit aanvullingsblad nog geldig.
Als u een een aanhangwagen/caravan boven de 750 kg gaat trekken met uw auto, dan is een vermelding van het trekvermogen op het Voertuigbewijs/kentekenbewijs deel I nodig. Staat er nog geen vermelding op uw kentekenbewijs, dan moet u voor aanpassing het volgende naar de RDW sturen:
het complete originele kentekenbewijs (heeft u een kentekenbewijs dat is afgegeven ná 1 juni 2004, dan is het opsturen van alleen het Voertuigbewijs voldoende)
een begeleidende brief waarin u ons vraagt om het trekvermogen op uw kenteken te vermelden (het is hierbij niet nodig om de gegevens van de trekhaak te vermelden)
De RDW beoordeelt of de wijziging kan plaatsvinden of dat de RDW het voertuig eerst moet keuren.
Het adres is:
RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM
Let op! Als er geen vermelding op het Voertuigbewijs/kentekenbewijs deel I staat en u gaat geremd niet meer dan 750 kg trekken, dan wil dit niet zeggen dat u ongeremd óók 750 kg mag trekken. Vaak is het minder. Voor meer informatie hierover kunt u telefonisch contact opnemen met de afdeling Klantenservice. Het telefoonnummer is 0900 07 39 (0,10 euro p/m).
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Deze wil ik jullie niet onthouden:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
't Is dat ik er geen plek voor heb, anders zou ik hem voor dat geld zeker kopen.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
't Is dat ik er geen plek voor heb, anders zou ik hem voor dat geld zeker kopen.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Moderator
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Als ik mag vragen: waar heb jem hem gekocht?flashnr1 schreef:heb een gt gekocht mooi groen met creme en niet zo,n saaie bruine daar zijn er al genoeg vanBasvanEerden schreef:@flashnr1
Voor welke camplet ga je? Bij PAUW Recreatie staan een paar mooie. Daar komt mijn combi camp ook vandaan.
Vandaag bericht van de RDW voor mijn kentekenplaat.
Antwoord van de RDW: WIE SNAPT DIT? DIT IS NIET DE OPLOSSING VAN MIJN PROBLEEM.
Geachte heer Van Eerden,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
De kentekenplaten moeten zodanig op een voertuig worden bevestigd, dat de leesbaarheid niet wordt beïnvloed. De politie is de handhavende instantie op de weg, die hierop toezicht houdt.
Uw voertuig mag alleen de kleine zogenaamde Amerikaanse kentekenplaten (zonder eurologo) voeren als dat op uw kentekenbewijs deel 1 (het deel met de technische gegevens) staat. Bij 'bijzonderheden' moet dan de volgende vermelding staan: 'kentekenplaten model 18.2 toegestaan'.
Staat die vermelding niet op uw kentekenbewijs en u wilt toch kleine kentekenplaten op uw voertuig, dan raad ik u aan telefonisch contact op te nemen met een RDW-keuringsstation. Een medewerker van het keuringsstation kan beoordelen of kleine kentekenplaten voor uw voertuig zijn toegestaan en u de verdere procedure uitleggen.
@johan en annete: laten jullie de kogel gewoon zitten als jullie met de burton rijden?
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak