1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 20 nov, 2007 08:07

Carburateur gewoon in warm water en biotex zetten, werkt het beste.

kijk hier eens
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/119285//

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » di 20 nov, 2007 16:55

thomaaas schreef:Volgens mij kun je de HRC van een eend gewoon blijven gebruiken. Je moet iets harder trappen, omdat de remmen van GSA bekrachtigd zijn, maar aan de andere kant, zijn ook weer sterkere remmen, zijn voor veel grotere auto gemaakt dus netto resultaat is ongeveer 't zelfde. (tenminste dat heeft duckservice mij zo aangeraden)
Wat je nu zegt klopt niet. De remgeometrie van een GSA is anders dan van een eend, dus om dat te gaan vergelijken is niet echt handig. Je moet uitgaan van de eend en dan doorredeneren.

Schijfremmen bij een eend zijn niet onderbemeten. Met de gebruikelijke remmen kun je best je voorwielen blokkeren.
De diameter van de GS/A remzuigers zijn gelijk aan die van een 2cv. Met andere woorden je hebt niet meer remdruk nodig ervan uitgaand dat de afstand tussen het hart van de schijf en de zuiger van de remklauw gelijk is. Deze afstand is groter bij een GS/A dan bij een eend, omdat de schijfdiameter groter is. Dus heb je met gelijkblijvend gewicht en motorvermogen meer remkracht. Je hoeft dus niet harder te trappen, juist eerder minder hard dan in je eend normaal het geval zou zijn.

Dat gaat in dit voorbeeld dan weer niet op, omdat het gewicht iets zal toenemen (maar niet veel), nog geen 50 kg in principe. Het vermogen zal ook toenemen.

Echter ga eens kijken naar een standaard ami super configuratie. Daar zit een GS bak in met dienovereenkomstige schijven én een simpele ami enkelvoudige HRC. Dit remt echt prima (zelfs met een 1300/5 bak combinatie, in een aca-amisuper die topzwaar is, sta je ruim binnen de minimum remvertraging stil).

dus kort door de bocht, niet zeuren, gewoon je originele (dubbelwerkende) HRC plaatsen.
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 22 nov, 2007 00:48

backfire schreef:Carburateur gewoon in warm water en biotex zetten, werkt het beste.

kijk hier eens
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/119285//
biotex ?

geen schoonmaakazijn ? (dat verhaal van dat aantasten buiten beschouwing gelaten, want dat is te verwaarlozen)

Hoop gezeik trouwens verderop in dat topic op mf
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 nov, 2007 10:45

Ja Biotex is een alkalische reiniger en eigenlijk hetzelfde als schoonmaakazijn, maar dan een heel stuk milder, plus bevat het enzymen welke olie op lossen.

Nadeel van schoonmaakazijn vind ik dat het ook in de carburateur komt en omdat het alu toch meer aantast dan biotex, kies ik liever voor de tragere oplossing.

Ow, hahaha, nu zie ik het gezeik waar je over hebt, was inderdaad een tijdje geleden, Tria had het ff helemaal gehad met een paar gasten op het MF, maar uiteindelijk toch goed gekomen. Brikken topic is 1 van de gezelligste topics, beetje vergelijkbaar met 2cv forum.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 22 nov, 2007 18:52

ik zit op mf voornamelijk op het sport forum, ducati topic.

vwb mn originele achterlichten deze gebruik ik idd niet meer, voor een zacht prijsje zijn ze van jou, laat maar weten via pm.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » za 24 nov, 2007 10:09

verlichtingsupdate

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 24 nov, 2007 10:10

Nice!!! :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 24 nov, 2007 10:18

Mooi werk P, doet me denken aan mijn vulpijp modificatie.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » za 24 nov, 2007 10:43

Ziet er zeer goed uit!

Zie ik nou dat je de staart vervangen hebt door een vierkant kokertje??
2cv Vert Bambou '79

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 24 nov, 2007 11:03

ziet er netjes uit !
Verbruik: Afbeelding

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 24 nov, 2007 13:26

cool man! ze branden zeker nog niet hea? jammer ;P
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 2 dec, 2007 21:02

eea brand nog niet nee, ik mis nog eea om de cirkel rond te krijgen :lol:

even iets aangaande de banden, vwb de breedte heb ik 145 en 195 in gedachte, maar ik heb geen idee vwb de hoogtemaat, iemand die daarover iets zinnigs te zeggen heeft ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 2 dec, 2007 22:06

mooi hoor! knap werk! 8)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » ma 3 dec, 2007 11:57

prachtig hoor echt petje af. :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 4 dec, 2007 14:45

Patrick Hoskam schreef:eea brand nog niet nee, ik mis nog eea om de cirkel rond te krijgen :lol:

even iets aangaande de banden, vwb de breedte heb ik 145 en 195 in gedachte, maar ik heb geen idee vwb de hoogtemaat, iemand die daarover iets zinnigs te zeggen heeft ?
kijk ff op de volgende site en dan ff op : naar de bandenwijzer klikken
http://www.allevelgenvan.nl/bandenwijzer.php#

dit zijn volgens mij in principe alle voorkomende bandenmaten let er vooral op dat voor je voorbanden de afrolomtrek niet teveel wijzigd!

greetzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie