pm anders maar ff voor wie ik bedoel

dat maak ik er uit op ja. (en dat ze je het liefst een nieuw verkopenthomaaas schreef:hmm k vind t redelijk summier, maar begrijp dat als een zitje aan de vorige ECE-norm voldoet, dat je hem dan officieel met tweepuntsgordel mag bevestigen?
uiteindelijk wel jathomaaas schreef:wel mooi dat je toch nog antwoord heb gekregen
nee, is het ook niet. maar officieel mag het niet!backfire schreef:Driepunts gordel maken is niet zo moelijk lijkt mij.
was ook mijn eerste gedachte, maar hier geldt hetzelfde voor: mag officieel niet! isofix stoeltjes mogen alleen in auto's waar dit voor is goedgekeurd.backfire schreef:En hoe zit het eigenlijk met een isofix bevestiging, dat is toch ook gewoon een snelsluiter onderaan? Constructie op de tankbeugel lijkt mij dan wel mogelijk.
ondanks uitzonderingen voor auto's zonder gordels mogen kinderen onder de drie jaar NIET zonder gordel vervoerd worden.backfire schreef:PS hoe neemt men kinderen mee in een auto van voor 1970 waar helemaal geen gordels inzitten?
nee, maar het helpt dat ze dan zelf kunnen zittenwieltje1 schreef:De wet blijft raar, want volgens de wet mag je kinderen ouder dan 3 jaar wel vervoeren in een auto zonder gordels, MAAR is het dan ineens veilig geworden om je kind zonder gordels te vervoeren.
Ja ok, maar als mam met de kleine op de achterbank zit met de kleine in haar handen dan mag het nog steeds niet. Ook al kan de kleine nu niet omvallen omdat zijn pa of ma hem vast heeft. (er van uitgaande dat je achter geen gordels hebt)dyane_maniac schreef:nee, maar het helpt dat ze dan zelf kunnen zittenwieltje1 schreef:De wet blijft raar, want volgens de wet mag je kinderen ouder dan 3 jaar wel vervoeren in een auto zonder gordels, MAAR is het dan ineens veilig geworden om je kind zonder gordels te vervoeren.
Hanzzl schreef:Je wordt nog MC/Eend expert zo. Zou de forumleiding daar een nickname voor hebben die bij je avatar komt?![]()